ri
door rita bevers Nov 6, 2013 om 17:42
Geldzaken & recht

Boetevrij extra aflossen hypotheek

Onze hypotheek staat helaas 'onder water' en onlangs ben ik werkeloos geworden. De crisis is dus goed voelbaar bij mijn partner en mij. We willen nu graag extra aflossen op onze hypotheek, echter sns helpt niet echt mee. Onze hypotheek bestaat uit 3 delen, onder hetzelfde hypotheeknummer. Voor een deel (het grootste) betalen we 4,6% rente,voor de andere 2 delen 5,15%. We willen graag de 2 duurste delen in stappen boetevrij extra aflossen. Daar krijgen we echter geen toestemming voor van sns, we mogen 10% boetevrij aflossen over elk van de 3 delen. Veel banken denken in deze tijd mee met de klanten door het toestaan van meer dan 10% boetevrij af te lossen of boetevrij schenkingen af te lossen of boetevrij tot de WOZ waarde af te lossen. Dit alles is niet het geval bij sns en dat terwijl de bank is ontstaan uit de FNV en nu een staatsbank is waar we als burgers de wrange vruchten van plukken en waar we aan mee betalen. We zijn zeer zeer teleurgesteld in sns en vragen om uw reactie.

963 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2013 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De vraag is natuurlijk of voor elk hypotheek onderdeel dezelfde voorwaarden gelden. Dat kunt u in uw hypotheekacte nalezen. Als u voor elk deel 10% boetevrij mag aflossen, dan doet u dat toch? Die 0,55% zet echt geen zoden aan de dijk.

U lost af van uw eigen geld, dus geen schenking. Dus daar kunt u zich niet op beroepen.

Afgezien daarvan, vraag ik mij af of het verstandig is nu af te lossen, terwijl u in de WW zit. U weet niet hoelang dat gaat duren.

snsbank webcare
door snsbank webcare - Nov 8, 2013 om 14:21
54 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rita,

Jammer dat je dit gevoel hebt. We kunnen ons voorstellen dat jullie je in een lastige situatie bevinden. Kun je je contactgegevens, het hypotheeknummer en een korte situatieschets mailen naar webcare@sns.nl? Dan leggen we de situatie nog een keer voor aan onze hypotheekafdeling.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare

ri
door rita bevers - Nov 13, 2013 om 21:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=snsbank webcare schreef op vrijdag 8 nov 2013, 14:21]Beste Rita,

Jammer dat je dit gevoel hebt. We kunnen ons voorstellen dat jullie je in een lastige situatie bevinden. Kun je je contactgegevens, het hypotheeknummer en een korte situatieschets mailen naar webcare@sns.nl? Dan leggen we de situatie nog een keer voor aan onze hypotheekafdeling.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2013 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft niet per se te quoten, maar kunt uw reactie gewoon in het grijze vak tikken.