na
door nanda296 Dec 19, 2010 om 16:59
Geldzaken & recht

Chaos Schiphol/vlucht gemist/kosten voor??

Ons gezin heeft een reis geboekt voor een week naar Egypte in deze kerstvakantie. Twee uur voor vertrek staan wij op Schiphol maar het is daar een chaos. Samen met duizenden reizigers schuifelen wij urenlang door de hal op weg naar onze balie. Eindelijk daar gearriveerd is ons vliegtuig bezig met vertrekken. Wij hebben onze vlucht gemist. Transavia wijst naar Corendon die vervolgens naar D-Reizen wijst en weer vice versa. Wij hebben geen vlucht en onze dure vakantie is vergalt. Zowel Transavia als Corendon als D-Reizen helpt ons niet. Wij gaan nu een nieuw ticket boeken om a.s. dinsdag toch te kunnen vertrekken en moeten weer extra kosten maken voor nu slechts 3 dagen vakantie ipv een week. Op wie en op welke manier kunnen wij deze kosten verhalen?
Alvast hartelijk bedankt voor uw advies.
met vriendelijke groet

8883 37 Rapporteer

mhofman
door mhofman - Dec 19, 2010 om 17:09
530 Antwoorden / 93 Vragen

Dit weer was overmacht en weet niet of dat vergoed word.Wat staat er in de overeen komst van u boeking over deze omstandigheden?Sterkte

va
door vanduin_1 - Dec 19, 2010 om 17:17
8 Antwoorden / 1 Vragen

Nu maar hopen dat de mensen eindelijk geleerd hebben en volgend jaar rond deze tijd niet weer een vakantie gaan boeken.

Lsk520
door Lsk520 - Dec 19, 2010 om 17:24
827 Antwoorden / 2 Vragen

Twee uur voor vertrek op Schiphol? Lekker op tijd...
Als je buiten kijkt zie je sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw! Kijk je naar het nieuws van de afgelopen DRIE dagen dan weet je dat het overal chaos is!
En hoe kun je je vlucht "missen"? Niet ingecheckt?
Lijkt me dat je nergens rekening mee hebt gehouden en er maar vanuit bent gegaan dat "het niet zo'n vaart loopt"...
het is je eigen verantwoording op tijd te zijn en rekening te houden met verstoringen zoals SNEEUW!
Kosten verhalen: vergeet het maar!

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2010 om 18:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nanda92,

Hoe vervelend ook: er is geen grond om een vergoeding te verkrijgen.
Dit valt voor de vliegmaatschappijen duidelijk onder overmacht.

'Wij gaan nu een nieuw ticket boeken"
Hoezo? Als u normaal was ingecheckt hadden ze u overgeboekt naar een volgende vlucht!

Met vr.gr.

vladja
door vladja - Dec 19, 2010 om 18:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Samen met duizenden reizigers schuifelen wij urenlang door de hal op weg naar onze balie.

Ben je binnendoor gelopen en niet buiten om naar de vertrekhal, waarin jouw balie zit? Of moest je nog je tickets ophalen?

Vladja

mahadma
door mahadma - Dec 20, 2010 om 10:21
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Is het vreemd, dat het in december weleens sneewt?
Is het vreemd dat er tijdens de kerstvakanties mensen massaal gaan vliegen? Neem je voorzorgmaatregelen (vertrek op tijd) en accepteer dat je in Nederland met het bijbehorende weer en tradities rekening moet houden. En als het weer te slecht is, wilt u dan vliegen als het door de deskundigen als niet verantwoord wordt geacht?

vladja
door vladja - Dec 20, 2010 om 10:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 20 dec 2010, 10:21]Is het vreemd, dat het in december weleens sneewt?
Is het vreemd dat er tijdens de kerstvakanties mensen massaal gaan vliegen? Neem je voorzorgmaatregelen (vertrek op tijd) en accepteer dat je in Nederland met het bijbehorende weer en tradities rekening moet houden. En als het weer te slecht is, wilt u dan vliegen als het door de deskundigen als niet verantwoord wordt geacht?

Lees nog eens precies wat er gebeurd is, want er werd juist wel gevlogen!

Vladja

mahadma
door mahadma - Dec 20, 2010 om 10:33
11590 Antwoorden / 51 Vragen

TS heeft wel weinig tijd genomen wegens de te verwachten drukte op de luchthaven om zeker in te checken.

mostertpot
door mostertpot - Dec 20, 2010 om 13:07
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tp schreef op zondag 19 dec 2010, 17:24]Twee uur voor vertrek op Schiphol? Lekker op tijd...
Als je buiten kijkt zie je sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw! Kijk je naar het nieuws van de afgelopen DRIE dagen dan weet je dat het overal chaos is!
En hoe kun je je vlucht "missen"? Niet ingecheckt?
Lijkt me dat je nergens rekening mee hebt gehouden en er maar vanuit bent gegaan dat "het niet zo'n vaart loopt"...
het is je eigen verantwoording op tijd te zijn en rekening te houden met verstoringen zoals SNEEUW!
Kosten verhalen: vergeet het maar!

Wat een ongelooflijk lompe houding en vooringenomenheid. Als je naar het nieuws had geluisterd afgelopen zaterdag en zondag, dan had je je antwoord kunnen besparen. Dan had je gehoord dat mensen wel op tijd aanwezig waren, maar niet bij de vertrekbalies konden komen, noch werden toegelaten, door de organisatie van Schiphol. Zo vertrokken er veel vliegtuigen half vol, terwijl de passagiers wel op het vliegveld waren.

mo
door mof - Dec 20, 2010 om 13:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

u heeft een vlucht geboekt via D-reizen, corendon, transavia. Is die vlucht op schema vertrokken dan hebben deze partijen niets verkeerds gedaan. U bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd aan boord zijn. Het is al bijna 2 weken een rommeltje met sneeuw en ijs, dus u had ook eerder op de luchthaven kunnen komen. Misschien dat u de luchthaven aansprakelijk kunt stellen, als bijv. die geen toestemming hebben gegeven naar de gate te gaan of zoiets, zodat u niet op tijd met uw vlucht mee kon.
De chaos op de luchthaven is de verantwoordelijkheid van de luchthaven en niet van de luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie.

Echter, als de vlucht voldoende vertraagd is kunt u schadevergoeding claimen volgens de standaard EU richtlijnen hiervoor, mits de vertraging geen overmacht was.
Dit is ook mogelijk als u niet aan boord was, u hoeft nog niet eens ingecheckt te zijn om die schadevergoeding te claimen.

koekeloer
door koekeloer - Dec 20, 2010 om 13:29
562 Antwoorden / 19 Vragen

Op de Schiphol website staat dat met de drukke tijden je 3 uur van te voren aanwezig moet zijn . ook is het zo dat als je ziet aankomen dat je te laat bent, je langs de rijen naar voren moet gaan en niet blijven wachten

jo
door josty - Dec 20, 2010 om 13:39
26 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat er zoveel mensen zijn die deze reizigers nog eens flink in de "str**t" duwen!
Ook al waren ze 4 uur eerder op Schiphol dan nog hadden ze door de enorme chaos daar hun vlucht gemist.Kennelijk hebben ze wel rekening gehouden met vertraging [op de weg] anders waren ze niet eens 2 uur voor tijd er geweest.

Volgens het journaal was er van alles mis met de communicatie ter plaatse. iemand die zegt dat je in de winter geen vliegtuig moet boeken spoort natuurlijk helemaal niet. 's Zomers geen vliegtuig boeken vanwege de vulkanen en 's winters niet vanwege sneeuw in de herfst niet vanwege te veel regen- ga toch weg, de toestand is toch volstrekt uitzonderlijk?
Als iedereen met de auto op vakantie zou gaan is dat c.a.50 auto's per vliegtuig op de weg [er zijn meer dan duizend vluchten afgelast] Als iedereen met de trein op vakantie gaat kan men in de trein staan van hier tot Alicante.

De meeste problemen op Schiphol worden trouwens veroorzaakt door sluitingen in Engeland [Heathrow en Gatwick.]

os
door osking - Dec 20, 2010 om 14:25
5 Antwoorden / 0 Vragen

Er was op Schiphol geen dookomen aan. Er waren die nacht 3000 veldbedden geplaatst. Dit mag geen reden zijn dat men niet kon inchecken. Familie was zelfs ruim 3 uur vantevoren op Schiphol en er was geen doorkomen aan omdat velen hun reis gingen omboeken. Ze hadden online ingecheckt maar konden koffers niet afgeven. Ik zie het toch dat reizigers van wie de vlucht normaal zou vertrekken voorrang hadden moeten krijgen. Fout in organisatie van Schiphol en persoonlijk vind ik dat dit te verhalen dient te zijn.

karelstromph
door karelstromph - Dec 20, 2010 om 15:04
95 Antwoorden / 5 Vragen

Primair is het force majeur optima forma. Schiphol en de airliners zijn niet schuldig voor de non-flight weer.

Secundair is het ook een force majeur, je mag niet verwachten, dat je bij duizenden gestrandde passagiers jij - uitgerekend jij - een individuele behandeling krijgt. Neen, dan is er een grote chaos, die de gestrandde passagier zelf (uiteraard onopzettelijk, maar die chaos is er wel), veroorzaken.

Mij lijkt dat ook de passagier een risico mag dragen en niet alles en meteen op de verveorder kan afwentelen

Je kunt moeilijk een boze brief naar Erwin Kroll sturen (en claimen) dat hij niet voor beter vliegweer heeft gezorgd.

Het is natuurlijk spijtig voor je. Hopelijk krijg je alsnog een fijne vakantie.

Groet, Karel

an
door andrea - Dec 20, 2010 om 15:43
21 Antwoorden / 5 Vragen

Ik bracht mijn zoon zaterdag naar Schiphol. Hij vloog naar Bali. Gelukkig waren wij ruim 3.5 uur voor vertrek in de vertrekhal 's morgens om 7 uur al. Ik heb het nog nooit zo druk gezien daar. Hele rijen met mensen en ook ik zag later op tv dat mensen wel op tijd waren maar niet meer bij de juiste vertekhal konden komen en zo niet in konden checken.
Ik zou hier zeker werk van maken. Weet zo snel niet wie hier nu voor op moet draaien. Misschien Schiphol zelf wel omdat zij niet meer toestonden dat mensen naar de juiste vertrekbalie konden komen. Ook al was je 4 uur voor die tijd aanwezig geweest dan was het waarschijnlijk nog niet gelukt. Mijn zoon is met veel vertraging en gemiste overstap uiteindelijk wel op de plaats van bestemming aangekomen. Het is wel heel zuur als er nu opnieuw betaald zou moeten worden voor nieuwe tickets en dan ook nog eens zoveel dagen moet missen. Reisbureau en Vliegtuigmaatschappij maken zich er ook wel erg makkelijk van af. Het waren natuurlijk ook nog eens de drukste 3 dagen met vliegverkeer en dat samen met de sneeuw veroorzaakte zoveel chaos. Misschien te veel vliegtuigverkeer gepland?

d-reizenwebcare
door d-reizenwebcare - Dec 20, 2010 om 16:10
16 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw,

Wij betreuren het te vernemen dat u uw vlucht heeft gemist naar Egypte als gevolg van de chaos op Schiphol door de slechte weersomstandigheden.
Indien wij u nog van dienst kunnen zijn bij het zoeken naar een nieuwe vlucht voor vertrek morgen dan vernemen wij dit graag. In dit geval verzoeken wij u vriendelijk uw dossiergegevens en/of postcode en huisnummer aan ons door te geven, zodat wij uw reisgegevens erbij kunnen zoeken en u eventueel verder kunnen helpen. U kunt deze gegevens aan ons doorgeven per mail via webcare@d-reizen.nl of telefonisch op nummer 023-5542599.

Met vriendelijke groet,

D-reizen Webcare

mahadma
door mahadma - Dec 20, 2010 om 16:33
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Kennelijk zijn er op meer plaatsen als de rijksweg files!

pe
door peterus - Dec 20, 2010 om 16:45
84 Antwoorden / 14 Vragen

Advies voor vluchten buiten europa: is 3 uur van te voren op de lucht haven aanwezig te zijn.
Met het oog dat op alle nieuwszenders cq kranten melding al is gemaakt van de chaos op Schiphol is het wel heel naief om 2 uur van te voren te gaan inchecken,dat u de vlucht heeft gemist is een nalatigheid die aan u zelf te verwijten valt.
Voordeel wel van dit alles is nu;Wintersport vakantie in eigen land.

1paul
door 1paul - Dec 20, 2010 om 17:19
3188 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me dat u uw gemiste vakantie bij schiphol moet declareren, die is degene die verantwoordelijk is voor chaos op de luchthaven en niemand anders...

Neem van mij aan dat de verschillende maatschappijen er ook niet vrolijk van worden...

quantas
door quantas - Dec 20, 2010 om 17:32
670 Antwoorden / 0 Vragen

Overmacht valt niet te declareren.
De chaos wordt door de mensen zelf gecreerd en niet door schiphol, je had afgelopen week in Utrecht moeten zien op het station wat voor halve gekken mensen zijn.

Niemand kan iets aan dit weer doen, maar de mens kan wel zichzelf normaal gedragen zolang men dat niet kan of niet wil krijg je dit soort situaties.

al
door alettaheij - Dec 20, 2010 om 18:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

niet zeuren!!!!
duidelijk een geval van een luxe probleem

kl
door klaasg - Dec 20, 2010 om 20:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als het overmacht van uw zijde is, probeer het dan eens bij de annuleringsverzekering. Ik heb daar ook eens een dag van terug betaald gekregen toen mijn vlucht meer dan acht uren vertraging had.
Niet geschoten is altijd mis toch?

keessie1
door keessie1 - Dec 21, 2010 om 00:04
138 Antwoorden / 9 Vragen

De meeste doen wel erg luchtig over de kwestie.

Als je vakantie niet door gaat BUITEN JOU SCHULD OM, zou deze ALTIJD zonder zeuren vergoed moeten worden.

Wel of geen overmacht.

In de reis branche worden MILJOENEN verdient en men probeerd ALTIJD onder elke aansprakelijkheid uit te komen.

Dus ben je volgens de normale richtlijnen op tijd aanwezig op het vliegveld en je kunt niet vliegen om wat voor rede dan ook, moet je direct 3 x alle kosten die je gemaakt hebt gecompenseerd krijgen. Als ze je een vakantie verkopen en je kijkt daar maanden naar uit en regelt 100 dingen voor je vakantie. Dan moeten deze Miljoenen verdiende bedrijven er niet zo maar mee weg komen.

Gewoon vergoeden en niet zeuren.

Kijk maar eens naar bv "Redt mijn vakantie" wat deze branche de mensen willens en wetens besodemieterd. Hotels overboekt - slecht eten - grore hotels - enz....

En wij kunnen weer vechten om een paar tientjes terug te krijgen van de duizende euro's die we betaald hebben.

Bij een TV van 400 euro roept men "Moet JAREN mee kunnen gaan",
bij een vakantie weekje van duizende euro's roept men "Jammer overmacht."

Dokken Schiphol - Vliegtuig maatschappijen en Reis Bureau's DOKKEN.......

Groetjes Keessie

ad
door adriaand - Dec 21, 2010 om 13:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zorg er wel voor om met de nieuw geboekte ticket minimaal 3 uur voor aangegeven vertrek aanwezig te zijn dan gebeurd u dit geen 2e keer omdat U dan wel voldoende tijd heeft om de incheque balie te passeren.Wij waren op tijd en zitten nu op Tenerife.

os
door osking - Dec 21, 2010 om 13:55
5 Antwoorden / 0 Vragen

Adriaand, als u het voorstaande goed had gelezen dat had u gezien dat er mensen waren die ruim 3 uur vantevoren op Schiphol waren, hun instapkaarten al hadden maar de koffers niet konden afgeven vanwege de drukte door o.a. mensen die hun reis aan het omboeken waren. Als er beter georganiseerd was dan hadden de mensen van wie hun vlucht zou vertrekken voorrang moeten krijgen om koffers af te geven. Dit was nu onmogelijk op de internationale vluchten. Geniet van de zon!

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 13:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dokken Schiphol - Vliegtuig maatschappijen en Reis Bureau's DOKKEN.......

Groetjes Keessie

Je haalt er allemaal dingen bij, die niets met deze zaak te maken hebben. Je hebt kennelijk iets tegen reisbureaus, vliegtuigmaatschappijen, Schiphol. Je zal wel een slechte ervaring hebben gehad en geen gelijk gekregen hebben.

Dus ben je volgens de normale richtlijnen op tijd aanwezig op het vliegveld en je kunt niet vliegen om wat voor rede dan ook, moet je direct 3 x alle kosten die je gemaakt hebt gecompenseerd krijgen. Als ze je een vakantie verkopen en je kijkt daar maanden naar uit en regelt 100 dingen voor je vakantie. Dan moeten deze Miljoenen verdiende bedrijven er niet zo maar mee weg komen.

Als je dat 3x gecompenseerd wil krijgen, zal je eerst de Nederlandse wet moeten veranderen. Als je gelijk hebt in een conflict, krijg de gemaakte kosten slechts 1x gecompenseerd. Kaart het eens aan bij de politieke partij van je keuze om dit gewijzigd te krijgen.

En misschien zelf een reisbureau beginnen als daar miljoenen in te verdienen zijn? Of toch maar met een roeibootje op eigen kracht naar Terschelling voor een vakantie?

Vladja

mahadma
door mahadma - Dec 21, 2010 om 14:31
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Keessie,

pure interesse: waar staat "je kunt niet vliegen om wat voor rede dan ook, moet je direct 3 x alle kosten die je gemaakt hebt gecompenseerd krijgen" ?

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 21, 2010 om 15:52
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=peterus schreef op maandag 20 dec 2010, 16:45]Advies voor vluchten buiten europa: is 3 uur van te voren op de lucht haven aanwezig te zijn.
Met het oog dat op alle nieuwszenders cq kranten melding al is gemaakt van de chaos op Schiphol is het wel heel naief om 2 uur van te voren te gaan inchecken,dat u de vlucht heeft gemist is een nalatigheid die aan u zelf te verwijten valt.
Voordeel wel van dit alles is nu;Wintersport vakantie in eigen land.

@peterus

Volgens mij ging ts niet op wintersport hoor! ;-)
Naar mijn idee wilde hij de winter juist ontvluchten.

@nanda296

Met deze weersomstandigheden kun je maar beter het zekere voor het onzekere nemen en zorgen dat je ruim van tevoren op Schiphol aanwezig bent.
Ondanks alles toch een fijne vakantie gewenst!

keessie1
door keessie1 - Dec 21, 2010 om 16:04
138 Antwoorden / 9 Vragen

@Vladja
@mahadma

Ik heb zelf geen slechte ervarigen met vakantie's , maar vind het onbeschoft
hoe makkelijk deze miljoenen verdienende vlieg/vakantie branches zich er
altijd weer onder uit kletsen als ze weer eens in gebreken blijven.

Als je iets KOOPT van duizenden euro's en het deugt niet, moet men het fatsoen hebben om je zonder zeuren te compenceren, natuurlijk 1x , maar om het ze af te leren beginnen we met 3x compensatie.

En Vladja (pools??) gaat pas snappen wat ik bedoel als ze met haar bootje naar terscheling is geroeid en daar een klote vakantie heeft gehad en men zegt jammer overmacht, volgende keer beter>>>>

Groetjes Keessie

ro
door ron530 - Dec 21, 2010 om 16:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

En Nanda 296 heeft nog geen een antwoord gegeven.

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 16:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

En Vladja (pools??) gaat pas snappen wat ik bedoel als ze met haar bootje naar terscheling is geroeid en daar een klote vakantie heeft gehad en men zegt jammer overmacht, volgende keer beter>>>>

Zelf geen ervaring ermee, maar je weet er alles van. Je hebt een alziend oog? Of een gewillig oor tijdens de borrelpraat, waar je maar 1 kant van het verhaal hoort.

Ik ga al heel veel jaren via reisbureaus met diverse reisorganisaties (wel altijd ANVR en SGR) op vakantie. Geen probleem. De enkele keer dat er iets niet helemaal in orde was, keurig ter plekke opgelost.

Maar als je bij prijsvechters een vakantie boekt (dan ben je geen duizenden euro's kwijt, trouwens duizenden euro's???) kan je op je vingers natellen, dat het allemaal wat minder is. Tenslotte: alle waar is naar z'n geld.

Wat bedoel je met (pools??) ? Van welke pool/organisatie maak ik dan deel uit? En ik snap iets niet, omdat ik jouw visie niet deel?

Voor wetswijziging moet je in de Tweede Kamer zijn, daar 3x compensatie niet in overeenstemming met de wet is. Zou je dat toch bepalen, dan word je teruggefloten, de wet gaat voor.

Vladja

gallito
door gallito - Dec 21, 2010 om 17:24
479 Antwoorden / 66 Vragen

Het is natuurlijk flink balen als je zoiets overkomt. Maar om nu voor 3 dagen naar Egypte te vliegen. Laat eens kijken; dat is 2 dagen onderweg met vliegen (1 dag heen en 1 dag terug), hoera ook nog 1 dag 'vakantie' in Egypte!

Ik denk dat nanda296 ook flink baalt van de antwoorden die hier worden gegeven en niet meer wil reageren. Het zou natuurlijk wel zo beleefd zijn, maar o.k. er is weer stof tot onderlinge discussie met ...tig keer dezelfde antwoorden. Blijkbaar zijn er maar weinig mensen die eerst alle antwoorden doorlezen, voordat zij zelf achter het toetsenbord kruipen.

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2010 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ron530 schreef op dinsdag 21 dec 2010, 16:30]En Nanda 296 heeft nog geen een antwoord gegeven.

Nee, natuurlijk niet, die is vandaag op vakantie gegaan! ;-)

mahadma
door mahadma - Dec 21, 2010 om 17:59
11590 Antwoorden / 51 Vragen

@ Keessie1
In welk wetboek staat dat: "moet je direct 3 x alle kosten die je gemaakt hebt gecompenseerd krijgen". Daar geef je nog steeds geen antwoord op. Of is dit de Keessie1wet?

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2010 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mahadma,

Even lezen:
Als je iets KOOPT van duizenden euro's en het deugt niet, moet men het fatsoen hebben om je zonder zeuren te compenseren, natuurlijk 1x , maar om het ze af te leren beginnen we met 3x compensatie.

Dat is dus inderdaad de Keessie1-'wet'.

jpm
door jpm - Dec 22, 2010 om 11:12
821 Antwoorden / 28 Vragen

Je zit tegenwoordig voor onder de duizend euro in Egypte. Laten we eens uitgaan van het ellendige gevoel van ts waar deze trip niet kon doorgaan. Er zijn luchthavens waar het allemaal wat beter is geregeld, maar daar heb je nu niks aan. Veelal vroeg geboekt is dit natuurlijk niet te overzien. Maar ergens zag ik een aanbod van D-reizen om een dag later toch nog op stap te gaan. Hopelijk is dat gelukt, dit wil toch niemand meemaken.

mahadma
door mahadma - Dec 22, 2010 om 12:43
11590 Antwoorden / 51 Vragen

@keessie1,

Je schrijft: "Dus ben je volgens de normale richtlijnen op tijd aanwezig op het vliegveld en je kunt niet vliegen om wat voor rede dan ook, moet je direct 3 x alle kosten die je gemaakt hebt gecompenseerd krijgen. Als ze je een vakantie verkopen en je kijkt daar maanden naar uit en regelt 100 dingen voor je vakantie. Dan moeten deze Miljoenen verdiende bedrijven er niet zo maar mee weg komen."

Nogmaals Keessie1, in welk wetboek, behalve het "Kessie1 wetboek" staat dit???