xx
door xxxxxxxxxxx0 Jun 7, 2008 om 00:00
Geldzaken & recht

Conditie ogen veranderd??

Hey k heb een vraag

ik had 6 maanden geleden een bril gekocht en nu merk ik dat ik daar niet zo goed mee kan zien.

het kan zijn dat mijn ogen veranderd zijn of dat de brilglazen niet goed zijn afgesteld.

ik had ergens gelezen dat het 1,5 jaar goed moet blijven met de bril enz.

maar heb ik nu recht op vervangende glazen? ik heb in principe nog 6 maanden garantie? En vind eerlijk gezegd dat dit niet hoort?

ik wacht op jullie mening

Bedankt

1396 13 Rapporteer

poltol
door poltol - Jun 7, 2008 om 00:17
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Het is tijd, voor u, om een oogarts te bezoeken. Mogelijk heeft u een begin van staar. Uw ogen moeten eens goed van binnen bekeken worden dmv spiegelen. En dat moet bij de oogarts.

Vr.gr. poltol

kiran
door kiran - Jun 7, 2008 om 00:28
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Ha die meneer , daar bent u weer.
Hebben wij het nu over die bril waarvan de poot kapot is, en waar een glasbeschadiging op zit door een ongelukje dat door u zelf veroorzaakt is?
Het antwoord is dan kort: neen
Dat uw ogen in een half jaar zo achteruit zijn gegaan? Lijkt me niet, maar zou kunnen.
Het antwoord is kort: dikke pech
De brilglazen niet goed afgesteld? Nu heb ik door uw vorige verhaal geen hoge pet op van Specsavers ..... Maar kwee nie hoor ..... er bekruipt me nu toch wel een heel eigenaardig gevoel.
En een bril die 1,5 'goed' moet blijven? Nooit van gehoord. Dat ligt tenslotte aan uw ogen. De een gaat binnen een jaar achteruit, terwijl de ander er jaren over doet.
Groetjes van kiran (die dat van die poot ondanks alle inspanning dus toch niet voor elkaar heeft gekregen. Was waarschijnlijk dan toch iets anders aan de hand)

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 7, 2008 om 00:54
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Daar is tie weer met een brilprobleem..... Heb je het "pootje" er al weer aan?Wat nu weer met de bril, of is het een oude?Het kan zijn dat je ogen verandert zijn, daar kan de opticiën niets aan doen. Dat ligt aan jou en niet aan de bril, dus geen verhaal.Dat met die 1,5 jaar zul je wel verkeerd begrepen hebben. Niemand zal je garanderen dat je ogen hetzelfde blijven. Was het maar waar!Wat ook kan, gezien het vorige "vakwerk"van de Specsavers opticiën waar je was, dat de opticiën de sterkte enz. verkeerd gemeten heeft. Dat is mogelijk te bepalen met vergelijking van het vorige en het huidige brilrecept.Wat ook kan, dat de bril verkeerd geproduceerd is, dus dat het niet de sterkte enz. is zoals op het recept staat.Advies: Ga eindelijk naar een (goede) opticiën. Dat adviseerde ik al met dat "pootje" probleem. Bij een goede opticiën kunnen de sterkte enz. van de huidige glazen opgemeten worden en de ogen.Zit er veel verschil (> 0,5) in de vroegere meting van de ogen en die van nu, dan adviseer ik je om spoorslags een afspraak met een oogarts te maken. Op meer dan duizend mogelijkheden kan er iets mis zijn met je ogen. Soms is blindheid lang uit te stellen, als je er maar vroeg genoeg bij bent.Hardware ERror MAN.P.S. Dat "pootje" heet in gewoon Nederlands een veer. Dus een bril heeft 2 veren. Een kip, ongeplukt, veel meer. Een fietszadel vaak ook meer. ;-)H.

xx
door xxxxxxxxxxx0 - Jun 7, 2008 om 01:36
30 Antwoorden / 2 Vragen

haha kiran :D
Nee dit is mn 2de bril ik had er 2 gehaald
die andere zonder poot ligt in mn laatje

Als ik deze 2de bril niet had had, Kon mijn oogconditie wel echt achteruit gaan :D (denk ik, als je zonder bril een tijdje rondloopt)

Ik stond vanavond rond 22 00 buiten op de balkon (4de verdieping)
en had toen wel een beetje moeite met het lezen van de auto kentekens misschien dat het komt omdat het in de avond zo is?

Ik ga de 2 brillen (wat ik nu op heb en de ene zonder poot) morgen wel vergelijken want op die andere bril (zonder poot) had ik niet echt wat gemerkt.

Fijne weekend allemaal

xx
door xxxxxxxxxxx0 - Jun 7, 2008 om 01:41
30 Antwoorden / 2 Vragen

@kiran over

''De brilglazen niet goed afgesteld? Nu heb ik door uw vorige verhaal geen hoge pet op van Specsavers ..... Maar kwee nie hoor ..... er bekruipt me nu toch wel een heel eigenaardig gevoel.''

Ik was op onderzoek op google en kwam daar tegen dat bij 1 op de 3 mensen het bril niet goed werd gemeten, en ik had mijn ogen ook bij 1 opticien laten meten. (dom van me had eigelijk eerst naar een oogARTS moeten gaan (K Kon ook niet weten dat dit zou gebeuren))

xx
door xxxxxxxxxxx0 - Jun 7, 2008 om 01:44
30 Antwoorden / 2 Vragen

@Hardware ERror MAN. over

P.S. Dat "pootje" heet in gewoon Nederlands een veer. Dus een bril heeft 2 veren. Een kip, ongeplukt, veel meer. Een fietszadel vaak ook meer. ;-)
H.

Nou ik weet niet veel over brillen alleen het opzetten en reinigen
er zit ''iets'' tussen het poot/veer en de brug/overige bril onderdeel wat tegen mij is gezegd als '' in die pootje zit een veer'' en er werd mij laten zien dat het ging veren dus soepel bewegen. miss dat je het met wat anders hebt verward miss?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 7, 2008 om 01:54
3809 Antwoorden / 46 Vragen

De veer van je bril zit aan de zijkant van je hoofd en deels achter je oor.In sommige brilveren zit soms in elk een veer. Dan veren de veren.Als veren veren dan breken ze niet zo gauw. Maar verende veren zij duurder dan niet verende veren, oftewel starre poten. Oh nee, veren.;-)H.

xx
door xxxxxxxxxxx0 - Jun 8, 2008 om 00:16
30 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben er achter gekomen dat mn ogen s'avonds behoorlijk achteruit gaan. het ligt niet aan de bril. ik heb heb andere mensen gevraag of zij konden zien maar het is bij veel mensen zo.

Ik kwam op deze forum omdat ik dat 1 op de 3 artikel had gelezen en dacht van mezelf, maybe ik?

Oké Topic Kan Op Slot bedankt

bu
door buijtwin - Jun 9, 2008 om 14:30
11 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagje: Heeft U ook suikerziekte. Dit is van belang te weten omdat je ogen continue hierop reageren. Ik kan dit uit eigen ervaring zeggen.

xx
door xxxxxxxxxxx0 - Jun 9, 2008 om 18:40
30 Antwoorden / 2 Vragen

niet dat k et weet

het komt alleen s'avonds voor

kiran
door kiran - Jun 9, 2008 om 19:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het zeker wilt weten zou u toch eens een bezoekje aan een echte oogarts moeten brengen.
Maar dat u 's avonds van 4 hoog de kentekens van de auto's niet meer kunt lezen, lijkt mij heel normaal.
Wij zijn nu eenmaal niet van die nachtdieren. Nachtbraken, ja dat komt wel eens voor. En dan kan het weleens gebeuren, dat je het op een gegeven moment ook niet zo helder meer ziet. Maar ook dat is dan heel normaal. Dus? Naast u neerleggen, of naar de oogarts ....
Groetjes, kiran

xx
door xxxxxxxxxxx0 - Jun 9, 2008 om 19:08
30 Antwoorden / 2 Vragen

nee het is normaal
ik heb het ook getest met andere brienden vroeg ik of ze het konden oplezen maar hun lukt ehet ook niet :D

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 9, 2008 om 23:00
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Gelukkig maar, dan is het tenminste geen hypochondrie.H.