jo
door joes Mar 10, 2012 om 17:34
Geldzaken & recht

Contractnummers

we hebben in 2007 wat wij dachten een doorlopendkrediet aan gevraagd en ook gekregen onder contractnummer bijv 123 en ook getekend
nu zijn we er achter gekomen omdat we een maand achter liepen dat het contractnummer niet klopt en nu blijkt het ook nog in een doorlopendrentekrediet te zijn veranderd onder bijv contractnummer 456 waar ik nooit een schrijven van heb gehad dat het contractnummer zou veranderen en dus ook nooit ondertekend.
in mijn inziens is het contract toch niet meer rechtsgeldig want ze hebben het nooit verteld of aan gegeven.
ik betaal nu ook bijna rond de 200.00 euro rente zijn deze bedragen normaal zo veel rente en mag je zo maar een contractnummer veranderen.

2313 18 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 10, 2012 om 17:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=joes schreef op zaterdag 10 mrt 2012, 17:34]in mijn inziens is het contract toch niet meer rechtsgeldig want ze hebben het nooit verteld of aan gegeven.
.

Snap weinig van het verhaal maar als je geld leent moet je terugbetalen en of iets wel of niet rechtsgeldig is ?
Je hebt het geld ooit ontvangen en daarvan zal een contract/voorwaarden zijn
dus lees de Exacte Voorwaarden er eens op na zou ik zeggen.....
Want Denken dat je Iets afsloot is iets anders dan Weten wat je afsloot !

getty
door getty - Mar 10, 2012 om 17:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Al contact gehad met de leningverstrekker?? Lijkt me de eerste plek om opheldering te vragen.

jo
door joes - Mar 11, 2012 om 11:06
7 Antwoorden / 1 Vragen

snap best dat het een beetje een verwarrend verhaal is maar om het helemaal uitgebreid het op te schrijven ik ook al wat het punt is dat die contractnummers niet meer kloppen en dat ik het terug moet betalen snap ik ook wel gaat mij er om mag zoiets maar en ik heb de geldverstrekkers hierover ingelicht.

diumenge
door diumenge - Mar 11, 2012 om 11:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het contract veranderd toch niet door het veranderen van een nummer waarmee het contract geïdentificeerd kan worden. Je bent nog steeds gehouden aan het contract dat je getekend hebt.

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 11:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=joes schreef op zondag 11 mrt 2012, 11:06]het punt is dat die contractnummers niet meer kloppen

Wellicht veranderen die nummers als er iets wijzigd aan krediet door opname/verhoging of aflossing..........
Zijn het wel contract nummers ? Wellicht zijn het gewoon volgnummers of iets.

Het doet er verder feitelijk niet zo veel toe wat voor nummertje je ergens aan hangt Zolang het contract volgens de afgesproken voorwaarden loopt......

jo
door joes - Mar 11, 2012 om 12:45
7 Antwoorden / 1 Vragen

het is wel degelijk de contractnummers die veranderd zijn maar ik zal de voorwaarden nog eens gaan uit puzzelen het gaat er niet om dat ik het niet ga af betalen het gaat er om dat het zo gebeurt is een contract die je bij je werkgever ondertekend mag hij ook niet zomaar veranderen zonder dat je het weet dan zal je ook zeggen neem ik aan dat heb ik niet onder ondertekend ....toch.

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 12:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=joes schreef op zondag 11 mrt 2012, 12:45]het gaat er om dat het zo gebeurt is een contract die je bij je werkgever ondertekend mag hij ook niet zomaar veranderen zonder dat je het weet dan zal je ook zeggen neem ik aan dat heb ik niet onder ondertekend ....toch.

Zolang de (arbeids)voorwaarden niet veranderen...........maakt het allemaal weing uit zoals ik al zei.
Je tekent voor een bedrag/afbetalingsregeling, niet voor een nummer.
Maar wat zou een kredietmaatschappij ermee opschieten steeds een contractnummer te veranderen ?!
Dus er lijkt me hier iets anders aan de hand te zijn, informeer wat het voor nummers zijn, zijn het volgnummers dan is het duidelijk....

jo
door joes - Mar 11, 2012 om 13:48
7 Antwoorden / 1 Vragen

nee het zijn wel de contractnummers en nee ik heb van hun hier geen bericht van gehad ze hebben niet alleen het nummer veranderd ze hebben wat eerst een doorlopend krediet was veranderd in een doorlopend rentekrediet en ook daar van heb ik geen bericht gehad ik wil graag over zoiets belangrijks wel graag bericht van hebben dan had ik zelf de keuze kunnen maken en nu hebben zij die keuze voor mij gemaakt en dat klopt niet ik heb ook rechten het zal wat moois zijn dat als je een contract ergens voor ondertekend dat die ander dat dan maar zo veranderd

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2012 om 13:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welke kredietverstrekker is 'ze'? Kan me n.l. helemaal niet voorstellen dat een reguliere bank de kredietovereenkomst wijzigt zonder goedkeuring van betrokkene.

jo
door joes - Mar 11, 2012 om 14:00
7 Antwoorden / 1 Vragen

het is gewoon een maatschapppij die je geld leent geen bank zoals u zegt.

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2012 om 14:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=joes schreef op zondag 11 mrt 2012, 14:00]het is gewoon een maatschapppij die je geld leent geen bank zoals u zegt.

Welke maatschappij dan?

jo
door joes - Mar 11, 2012 om 14:11
7 Antwoorden / 1 Vragen

maakt het uit wat betreft mijn verhaal welke maatschappij ik wil dit liever niet hier zo op schrijven maar neem van mij aan dat het een bekend maatschappij is

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2012 om 14:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=joes schreef op zondag 11 mrt 2012, 14:11]maakt het uit wat betreft mijn verhaal welke maatschappij ik wil dit liever niet hier zo op schrijven maar neem van mij aan dat het een bekend maatschappij is

Ja, dat maakt wel wat uit, het zegt n.l. wat over de betrouwbaarheid van de financiële instelling. Bekend betekent niet automatisch betrouwbaar.

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 15:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=joes schreef op zondag 11 mrt 2012, 14:11]maakt het uit wat betreft mijn verhaal welke maatschappij ik wil dit liever niet hier zo op schrijven maar neem van mij aan dat het een bekend maatschappij is

Kan wel degelijk uitmaken, had je wellicht een afbetalingskrediet bij Prime line ?
Dat wijzigt als je niet alles hebt afbetaald op de afgesproken datum........
dat gaat automatisch over in een andere kredietvorm dan maar dat staat ook aangegeven in de voorwaarden

jo
door joes - Mar 11, 2012 om 16:24
7 Antwoorden / 1 Vragen

oke om het dan duidelijk te maken het is bij de nederlandse voorscht bank en ik was nog niet klaar met alles af te betalen.

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 16:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=joes schreef op zondag 11 mrt 2012, 16:24]oke om het dan duidelijk te maken het is bij de nederlandse voorscht bank en ik was nog niet klaar met alles af te betalen.

Ik verwacht dat hier eenzelfde regeling geldt als bij Primeline want ik zie bij hun ook mogelijkheid van huurkoop/ koop op afbetaling.
Als je zoals je zegt dus niet alles afbetaald had dan gaat het krediet over in een andere vorm en daarbij wordt de rente hoger.
Ik verwacht dat er zoiets aan de hand is.
Maar dat moet je dan even nazien in de voorwaarden.

jo
door joes - Mar 11, 2012 om 16:35
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik zal eerst het schrijven van de maatschappij nog afwachten en de voorwaarden nog eens goed door lezen, jullie toch bedankt voor de reacties
wie weet kom ik hier nog op terug

ma
door mady - Mar 15, 2012 om 00:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het gebeurt wel vaker dat een contractnummer veranderd wordt door b.v. reorganisatie in het bedrijf. Er hoeft hier niet voor getekend te worden. Men moet de klant dan wel hierover berichten. Je kan alsnog vragen om een kopie van die brief te sturen.

Een doorlopend krediet kan ook een rentekrediet zijn. Als je geen aflossing betaald maar alleen rente zal er altijd een polis aan gekoppeld zijn. Die moet ervoor zorgen dat na ca 15 jaar de lening er mee afbetaald wordt. Dat kan een kapitaal verzekering zijn (waardevast) of een aandelen verzekering ( dan zal het geld beslist niet genoeg zijn met de huidige aandelenmarkt).
Men kan een doorlopend krediet ( dan betaal je rente + aflossing) niet zomaar veranderen in een rentekrediet. Dat zou betekenen dat je de lening niet zou aflossen. Dat doet geen enkele financieringsmy. Ik denk dus dat er altijd alleen maar rente betaald is en je aan een verzekeringsmaatschappij nog premie betaald voor een polis..

€ 200 aan rente kan. Dat ligt aan de hoogte van het geleende bedrag en het saldo wat openstaat.

Als je een doorlopend of rente krediet heb behoor je elke maand een overzicht te krijgen. Hierop staat ook de rente vermeld en hoeveel % het is. Ook het nieuwe contractnummer zou hier op te zien moeten zijn.

Wat de reactie even af. Kijk of je het contract nog heb en lees dat na. In de voorwaarden van het contract kan je de betaalwijze vaak niet vinden. Vraag anders bij de bank om een kopie contract

Succes