be
door beau41 Sep 11, 2013 om 16:59
Geldzaken & recht

Coulance

Onderlaatst via kassa antwoord gehad van de ABN AMRO op mijn vraag over de coulance aan mijn tante van 94jaar die in Kent woont.Klopt dus geen hout van.Sorry ABN AMRO ik ben zeer teleur gesteld in jullie.

887 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 11, 2013 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De bank heeft dus geen contact opgenomen met uw tante?

be
door beau41 - Sep 11, 2013 om 18:16
7 Antwoorden / 5 Vragen

Ja de bank heeft wel contact op genomen.
Mijn nichtje die haar verzorgd heeft met iemand van webcare gesproken.
Daar na heeft webcare mijn zwager gebeld voor verdere gegevens.
Prima nogmaals doorgegeven.
Hun antwoord was nu ook weer, dat mijn nichtje naar de Ambassade in Londen moet gaan voor de gegevens die al bekend waren.Mijn zwager die de belangen in Nederland gedeeltelijk behandeld is al menigmaal bij de bank geweest met die gegevens.Wat willen ze nog nog meer,mijn nichtje zei stop er maar mee want moeder raakt zo over haar toeren.Helaas, het is mijn tante haar eigen geld en maar ik vind dat er van enige coulance geen sprake is.

marcel75
door marcel75 - Sep 11, 2013 om 19:15
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Maar de bank kan de van overheidswege opgelegde verplichtingen niet uit coulance overboord gooien. Blijkbaar gaat dat er bij u en uw moeder niet in. De bank heeft de regels niet bedacht, maar moet ze wel uitvoeren. Het niet naleven van de regels levert enorme boetes en rompslomp op.

dearagain
door dearagain - Sep 11, 2013 om 19:31
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=marcel75 schreef op woensdag 11 sep 2013, 19:15]Maar de bank kan de van overheidswege opgelegde verplichtingen niet uit coulance overboord gooien. Blijkbaar gaat dat er bij u en uw moeder niet in. De bank heeft de regels niet bedacht, maar moet ze wel uitvoeren. Het niet naleven van de regels levert enorme boetes en rompslomp op.

*onzin Marcel, waar een wil is, is een weg!

be
door beau41 - Sep 11, 2013 om 19:35
7 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Marcel 75..
Je hebt waarschijnlijk niet het antwoord gelezen wat de ABN mij eerder gaf.
Daar in zegde zei mij toe na een gesprek met mijn tante of nichtje in Kent en het blijk allemaal te kloppen een beslissing te nemen.Er is verder nergens over gesproken in hun antwoord aan mij zo als kunt lezen in hun antwoord.
Wat je zegt over dat banken gebonden zijn aan regels,klopt niet helemaal.
Ze mogen zelf een eigen oordeel geven over zaken die kloppen.
Niks van overheidswege boete of rompslomp.
Dat kun je ook lezen in hun antwoord aan mij

aurora1
door aurora1 - Sep 11, 2013 om 22:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@beau41,
Je bent nu een 3e topic over hetzelfde begonnen. Het is handiger als je vervolgvragen hebt om in hetzelfde topic verder te gaan anders blijven we zoeken. Klik hier voor de vervolgvraag van 1 september waarin tevens een link staat naar de oorspronkelijke vraag van juni.

vr.gr.