marann
door marann Oct 27, 2010 om 13:42
Geldzaken & recht

Doorlopend krediet

Ik heb een doorlopend kredietrekening bij de Rabobank en een betaalrekening daar lopen. Nu brengen ze mijn betaalrekening in een pakket onder en daar betaal ik per kwartaal voor, maar nu willen ze mij per kwartaal ook € 5,95 per kwartaal extra laten betalen voor deze "slapende rekening". Mijn man heeft dit net voor zijn dood afgesloten, dat als ik plotseling in geldnood zou zitten daar op terug kan vallen. Ik heb er al 4 jaar geen gebruik meer van gemaakt. Mijn huishypotheek loopt ook bij de Rabobank.Ik heb morgen een afspraak bij de Rabobank en misschien dat ze dit doorlopend krediet op mijn betaalrekening onder kunnen brengen. Dat lijkt mij geen goed idee. Wat vindt het panel hiervan? Bij voorbaat dank voor uw moeite. Marann

488 2 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Oct 28, 2010 om 12:08
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom hef je het krediet niet gewoon op?

En aangezien je al een hypotheek hebt bij de Rabobank, kun je ook overwegen om een extra op-eet-hypotheek daar af te sluiten. In dat geval neem je een deel van de overwaarde op als het nodig is. De rente daarvan is in de regel lager dan die van een doorlopend krediet. Ik zou die mogelijkheid ook eens onderzoeken.

co
door courier - Oct 28, 2010 om 12:15
226 Antwoorden / 2 Vragen

Als er voor dat `doorlopende krediet` hypothecaire zekerheid is gegeven, dan heet dat bij de Rabobank `hypotheekkrediet`. Die kredietfaciliteit kan gemakkelijk aan de bestaande betaalrekening worden gekoppeld, dus dat lijkt me wel een goed idee en spaart nog geld uit ook!