th
door theo12 Sep 3, 2017 om 16:43
Geldzaken & recht

Doorlopendcrediet

heb al 5-6jaar een doorlopend crediet betaal netjes elke maand nu er is niks veranderd in de financieen krijg ik een lijst om in te vullen van de bank
krijg ik als andwoord    gezien mijn leeftijd van 52 lijkt mij dit onrieel
mevrouw xxxxxxx,

U heeft uw ingevulde inkomsten/lastenformulier toegestuurd. Bedankt! Wij hebben uw situatie bekeken. Graag informeren wij u over onze conclusies.

Uw krediet sluit niet meer aan
Uit uw aangeleverde gegevens blijkt dat uw krediet niet meer aansluit bij uw financiële situatie.

Wat betekent dit voor u?
Wij hebben aanpassingen gedaan op uw krediet. Hieronder leest u welke dat zijn.

1. Wij hebben uw krediet geblokkeerd voor geldopname en aankopen. Het gevolg hiervan is dat u geen opnames meer kunt doen. Het voordeel voor u is dat op deze manier het krediet zal worden afgebouwd.

2. Wij hebben uw maandbedrag vastgezet op van € 268,00 per maand. er is niks verlaagd

Extra aflossen
Zoals wij hierboven hebben aangegeven, is uw maandbedrag verlaagd. U mag echter altijd extra aflossen, als u de mogelijkheid heeft. Dit doet u door middel van een overboeking naar ons bankrekeningnummer  xxxxxxxxxxx  ten name van Santander Consumer Finance Benelux B.V. te Utrecht onder vermelding van uw klantnummer.

mag dit zo maar er is niks veranderd in mijn situatie

3098 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2017 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haal met de bewerkknop uw naam weg, dit is een openbaar forum voor iedereen te lezen.

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2017 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag zeker zomaar. Ik denk dat ze deze wijziging, het blokkeren van nieuwe opnames, gedaan hebben ivm uw leeftijd.

Ik zou ook maar proberen maandelijks meer te betalen dan het vastgestelde bedrag, want de rente zal niet misselijk zijn.

kv
door kvjapio - Sep 3, 2017 om 16:49
281 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar is er vastgesteld dat u bepaalde uitgavegrenzen heeft overschreden, misschien zonder dat u dat zelf weet. Leest u er de voorwaarden nog eens op na. Wat dat betreft denkt uw kredietverstrekker blijkbaar met u mee. Los daarvan is een doorlopend krediet een van de meest voorkomende oorzaken dat iemand in financiële problemen raakt. Dus een afbouw ervan lijkt positief.

th
door theo12 Sep 3, 2017 om 16:52
42 Antwoorden / 28 Vragen

mijn uitgave grens is nog nooit overschreden

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2017 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, maar blijkbaar ook nooit echt gezakt.

Cookies
door Cookies - Sep 3, 2017 om 16:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat je een bepaalde leeftijd hebt bereikt? Klopt dat? En ja dat mag zomaar, ooit zal dat DK moeten worden afgelost. Hoe ouder je wordt hoe meer kans dat de bank naar zijn geld kan fluiten.

Edit: Ik zie nu staan dat je 52 bent, dan is het dus geen leeftijdskwestie. Sinds kort soms WW, WIA o.i.d.?

th
door theo12 Sep 3, 2017 om 16:54
42 Antwoorden / 28 Vragen

los elke maand rente af al 6 jaar maar daar gaat het niet om ook niet om leeftijd 52 maar omdat het niet bij mij past terwijl er niks is veranderd altijd netjes betaald

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2017 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of het gezien uw leeftijd niet reëel is, is nog maar de vraag. Hoe hoog is de schuld en hoe hoog is het rentepercentage?

En binnen hoeveel jaar geven zij nu aan dat u met dat rentepercentage en dat maandbedrag van de schuld afbent?

th
door theo12 Sep 3, 2017 om 17:00
42 Antwoorden / 28 Vragen

nu heb ze gemaild dat ik in de problemen kom met 268 euro aan aflossing per maand dan moet ik mijn aanmelden bij de vkb of gemeente wacht hun andwoord af dank u allen

Cookies
door Cookies - Sep 3, 2017 om 16:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uiteindelijk is dit een goede maatregel voor je. Met alleen rente betalen, zit je er over 20/30 jaar nog aan vast.

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2017 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is lastig dat u in uw topic steeds zaken erbij schrijft. Maakt het niet overzichtelijker.

De bank zegt dat het maandbedrag verlaagd is naar € 268,00. U schrijft daarbij dat er niets verlaagd is. Dat is dus raar.

Maar blijkbaar zit u al die jaren aan de top van uw financiering en hebt u wellicht nog jaren en jaren voor de boeg voordat dat DK eindelijk is afgelost.

Ik weet niet wat vbk is, ook niet wat u bij de gemeente moet doen.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 3, 2017 om 17:58
7228 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1, zal wel VKB zijn.

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2017 om 18:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volkskredietbank? Hoeft de Ts echt niet bij aan te kloppen. Maar ja, antwoord op de vragen geeft de Ts niet.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 3, 2017 om 17:13
7228 Antwoorden / 3 Vragen

De variabele rente kan alle kanten opgaan, dat kan problemen in de toekomst geven.

Afgeloste bedragen weer opnemen

Bedragen die je aflost op je doorlopend krediet, kun je naderhand ook weer opnemen als je even krap bij kas zit. Je mag tot aan de kredietlimiet de afgeloste bedragen weer opnemen.

Hierin schuilt tegelijk ook een gevaar. Omdat je het geld steeds weer kunt opnemen, verzand je gemakkelijk in eindeloze lening. Een doorlopend krediet is dus alleen een geschikte leenvorm als je ook echt de discipline hebt om de lening op een gegeven moment helemaal af te lossen.
Klik

billieboy
door billieboy - Sep 3, 2017 om 17:28
84 Antwoorden / 29 Vragen

Het lijkt mij van wel. Zij hebben kennelijk hun  voorwaarden gewijzigd. Of U neemt  te vaak geld op van het doorlopend crediet waardoor ze denken dat je het bedrag niet in zijn geheel kan aflossen.Ik zou de bank opbellen voor informatie..

getty
door getty - Sep 3, 2017 om 17:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar hoeveel moest u eerst betalen dan? Of was dat wel de genoemde € 268, maar nam u daar gelijk weer wat van op, dezelfde maand?

th
door theo12 Sep 3, 2017 om 18:11
42 Antwoorden / 28 Vragen

ik betaal elke maand 268 euro en neem dan een week later 150euro op meer nooit

getty
door getty Sep 3, 2017 om 18:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar dan is dus gewoon het probleem. U lost dus niets af. Omdat de bank hier geen einde aan ziet komen, veranderen ze de voorwaarden.  Ga in gesprek met de bank of dit bedrag nog aangepast kan worden. Kan dit niet, dan kunt u kijken of de gemeentelijke schuldhulpverlening u hierbij kan helpen.

Hoe hoog is de lening en heeft u ook nog andere schulden?

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2017 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Theo, en ik veronderstel dat de totale schuld nog net zo hoog is als 5 tot 6 jaar geleden?

getty
door getty Sep 3, 2017 om 18:16
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En  u zegt : ik betaal al 5/6 keurig netjes, maar in feite dus niet als u gelijk het geld weer opneemt. U houdt het balletje zo in een cirkel gaande.  Een lening moet ook een keer afgelost worden natuurlijk.

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2017 om 21:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En de Ts heeft ook nog een betaalkaart van die club.

panter22
door panter22 Sep 4, 2017 om 08:44
6599 Antwoorden / Vragen

Theo betaalt dus niet €268 af, maar €118 per maand.
Met een kredietbedrag van €15000 en rente 6 jaar €3252 als je elke maand €268 aflost.
Er zal niets afgelost zijn, maar mogelijk is de schuld hoger geworden.

panter22
door panter22 - Sep 3, 2017 om 18:23
6599 Antwoorden / Vragen

Is de looptijd van het doorlopend krediet afgelopen en moest je daarom een vragenlijst invullen?
Na de looptijd wordt opnieuw beoordeeld hoeveel je volgens de huidige normen zou kunnen lenen en aflossen.
Komt het er op neer dat het bedrag van het dk nog hetzelfde is gebreven?
Je betaalt  elke maand de kosten, maar neemt ook steeds weer een bedrag op.
Nu kom je er zelf ook achter, begrijp ik, dat €268 per maand aflossen en niets meer kunnen opnemen, volgens je inkomen niet kan.
Je kunt dit wel mailen aan Santander, maar contact op nemen met de gemeente lijkt mij verstandiger, voordat je helemaal in de financiele problemen komt.

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2017 om 19:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een doorlopend krediet heeft geen "looptijd". Maar banken zijn tegenwoordig verplicht hun klanten meer en meer in de gaten te houden om overcreditering te voorkomen. Dan vandaar dat een financiele situatie opnieuw bekeken wordt.

De Ts heeft waarschijnlijk helemaal niets op zijn of haar krediet afgelost in al die jaren. En dat zal nu wel moeten gebeuren. Een doorlopend krediet is niet bedoeld om constant maximaal opgenomen te zijn.

getty
door getty Sep 3, 2017 om 19:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

To moet eerst zelf wat met de geldverstrekker proberen te regelen, voordat de gemeente/schuldhulp wat gaat doen.  Eerst zelf dus proberen het aflossingsbedrag naar beneden te krijgen.

Cookies
door Cookies Sep 3, 2017 om 22:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom zou schuldhulp wat moeten doen? TS kan natuurlijk ook op zoek gaan naar bijbaantjes (er van uitgaande dat ze al een baan heeft), bijv. kantoren schoonmaken in de avonduren. Krantenwijk in ochtend- of avonduren enz. enz. TS heeft er blijkbaar ook nooit bij stil gestaan dat ooit het volledige bedrag moet worden terug betaald.

panter22
door panter22 Sep 4, 2017 om 08:04
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt niet alleen voor schuldhulp terecht bij de gemeente, maar ook voor budgetadvies.
Als de aflossingscapaciteit erg laag is, dan is het mogelijk dat je maandelijks alleen de rente betaalt en niets aflost op het dk. Als de mogelijkheid er is, kun je beter nu naar de gemeente, dan als het financieel uit de hand loopt.

ge
door george321 - Sep 3, 2017 om 19:16
390 Antwoorden / 1 Vragen

Het is zomaar mogelijk dat het uitstaande saldo op een bepaald leeftijd op NUL moet staan, bijvoorbeeld 60 of 65 oid. Blijft u aflossen en weer een beetje opnemen zal uw saldo op het moment dat het saldo NUL zou moeten zijn nog het begin saldo blijken te zijn. Dan komt u in de problemen.

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2017 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts komt nu al volgens eigen zeggen in de problemen.

ge
door george321 Sep 3, 2017 om 21:22
390 Antwoorden / 1 Vragen

Goed mogelijk, maar 268 per maand aan rente en aflossing is best een forse lening / cc.
Geschat zeker 20.000,00

aurora1
door aurora1 - Sep 4, 2017 om 00:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U wit advies maar u geeft geen antwoord op de herhaald gestelde vragen.

Hoeveel geld heeft u destijds geleend en hoeveel staat daar nu nog van? Is dat bedrag lager of hoger geworden of gelijk gebleven?

Wees blij met deze aanpassingen want anders komt u er nooit uit en wordt het alleen maar erger.

Ga bezuinigen (zoek bezuinigingstips op internet) en ga extra werken, zet de tering naar de nering, los zoveel mogelijk af en ga bovenal niet nog meer of elders lenen..
Ik begrijp uw verontwaardiging totaal niet. U leeft op de pof en op deze manier komt u daar nooit van af en kan het van kwaad tot erger worden. Met dat krediet leeft u boven uw stand.

di
door digioma - Sep 4, 2017 om 01:05
646 Antwoorden / 29 Vragen

Vanaf een bepaalde leeftijd kun je bij veel banken niet meer lenen (ik meen 70 jaar). Dus geen nieuwe auto op de pof, maar ook een openstaand leenbedag is een schuld die voor de gestelde datum helemaal moet zijn voldaan. Je zult in de komende jaren moeten aflossen en geen geld meer kunnen opnemen. Succes en ga vooral niet in zee met enge bedrijfjes die snelle leningen aanprijzen.