be
door beukenheg1 Jun 13, 2008 om 17:02
Geldzaken & recht

Doorlopende krediet

Ik heb een doorlopend krediet bij DSB bank afgesloten op 1 juli 2007 tegen een rente van 5.7% (laag tarief vanwege inkomen)

Nu op 1 mei betaal ik 7%.

Mij vraag is of dit marktconform is en of meer mensen deze ervaring hebben.

336 3 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jun 13, 2008 om 17:10
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Een van de kenmerken van een doorlopend krediet is dat de rente flexibel is. Had u vaste rente willen hebben, dan had u een persoonlijke lening moeten afsluiten.

Aangezien de rente de laatste tijd behoorlijk aan het stijgen is, is dit vrij normaal.

grindweg
door grindweg - Jun 13, 2008 om 20:15
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het is voor een dergelijke lening normaal en het mag of u moet een ander contract hebben kijk daar even naar. de rente zal nog verder stijgen helaas. maar niet naar een record hoogte.

fl
door flextell - Jul 9, 2008 om 12:39
10 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de rente te hoog vind worden, kun je hem misschien oversluiten naar een persoonlijke lening zodat je hem gaat aflossen tegen een vast rentetarief. Zitten hier ook nog polissen aan verbonden zoals de dsb wel vaker doet?