da
door danoontje2408 Apr 28, 2014 om 16:43
Geldzaken & recht

DPD levert >2uur na aangegeven tijdstip

Een pakket wordt geleverd met de DPD. 's Ochtends krijg ik bericht dat het pakket tussen 11:45 en 14:45 geleverd gaat worden. het betreft een prijzig pakket welke ik liever zelf aanneem en niet bij de buren afgegeven wil hebben. Zodoende vanaf 11u00 verlof genomen op het werk.

Inmiddels is het 16u15 en nog geen DPD te bekennen. Contact opgenomen met DPD: de postbode zal rond 17uur bij mij zijn. Dit is gewoon 2uur en 15min later dan de aangegeven leveringsperiode (11:45-14:45)

Er staat wel mooi bij dat aan de gegeven tijden geen rechten ontleent kunnen worden, maar ik neem aan dat er toch wel iets van een maximale marge aan zit? Ik kan mij voorstellen dat een pakketje 30min te laat komt. Maar 2u15min later dan de uiterste tijdstip van een periode van 3uur vind ik simpelweg belachelijk.

Kan ik mijn verlofuren declareren bij de DPD, want dit vind ik echt schandeling. Zomaar 5 verlofuren weggesmeten...

18533 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2014 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, die verlofuren kunt u niet declareren. In het vervolg af laten leveren bij een afhaalpunt of wellicht op het werk.

da
door danoontje2408 - Apr 28, 2014 om 16:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

Maar als ik tot 16u30 werk heb ik daar ook niets aan. Ik vind toch dat ik enigszins moet kunnen vertrouwen op de verstrekte informatie. Het is al de tweede keer dat ik zorg op tijd thuis te zijn en de DPD gewoon na werktijden levert. Terwijl ze aangeven in de voormiddag te leveren.

30minuten afwijken vind ik acceptabel, maar meer dan 2 uur vind ik gewoon belachelijk. Een webwinkel als de Wehkamp levert op het kwartier nauwkeurig. DPD, een postbedrijf, kan niet eens binnen een dagdeel nauwkeurig leveren.

Als je als klant machteloos staat kan zo'n bedrijf toch ook niet aangepakt worden? :-/

anita1971
door anita1971 - Apr 28, 2014 om 16:54
102 Antwoorden / 5 Vragen

Autopech, file, wegomleggingen, weet ik wat er niet kan zijn.
Wees blij dat uw pakket word bezorgd.

En als u echt er zo op gebrandt bent zelf het pakket in handen te krijgen moet u het gewoon op gaan halen!

da
door danoontje2408 - Apr 28, 2014 om 16:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zijn van die antwoorden....heeft een mens niets aan, dan kunt u beter niets typen

Al de zaken welke u opnoemt worden meegerekend in de buffer van 3 uur welke de postbode heeft. Twee uur file buiten de spitstijden? Eerder wanbeleid van de DPD

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 28, 2014 om 17:00
937 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een gezeur, iedereen begrijpt dat dit slechts indicaties zijn. Zoals gezegd kunnen er geen rechten aan ontleend worden.

Als het pakket zo prijzig is dan kun je het beter ophalen, of gewoon een hele dag voor thuis zijn.

Wees blij dat ze het gehaald hebben, soms kunnen ze pas de volgende dag ;)

da
door danoontje2408 - Apr 28, 2014 om 17:01
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een loze reacties...het gaat niet om wat ik doe...het gaat erom dat een bedrijf kan doen wat zij wilt.

Jullie geven antwoorden op vragen die nooit gesteld zijn. Wellicht beter een baan zoeken? Dan weten jullie zelf hoe het is om je schaarse verlofuren voor niets op te nemen.

da
door danoontje2408 - Apr 28, 2014 om 17:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

@ Moderator / beheerder, graag topic sluiten. Stel mijn vraag wel aan mensen met verstand van zaken. Ik heb geen behoefte aan mensen die denken vanalles te weten, maar uiteindelijk grasgroen zijn. (m.u.v. tijger1, die dank ik voor de reactie)

anita1971
door anita1971 - Apr 28, 2014 om 17:19
102 Antwoorden / 5 Vragen

Nee Danoontje, wij geven antwoorden waar u niet op zit te wachten.

Dat heet grasgroen zijn!!

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 28, 2014 om 17:27
937 Antwoorden / 2 Vragen

Leveringsvoorwaarden niet gelezen en dan gaan lopen zeuren... Nee dat wekt erg veel medewerking op.

edrick3
door edrick3 - Apr 28, 2014 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo danoontje2408,

Het is uiteraard heel vervelend als je verlofuren opneemt en je zit dan voor niets te wachten.
DPD wijkt natuurlijk niet met opzet van de opgegeven tijden af.
Er kan altijd iets onverwachts gebeuren.

Heb je contact opgenomen met de Customer Service Agent?

Eenvoudig uw klacht melden
Heeft u onverhoopt een klacht, meldt u deze dan bij onze Customer Service door een e-mail te sturen. Vermeld in uw bericht de volgende gegevens:

pakketnummer
verzenddatum
gegevens ontvanger (naam, straat, postcode, plaats)
gedetailleerde omschrijving van inhoud en waarde van het pakket
omschrijving van uw klacht
uw contactgegevens (naam, telefoonnummer)

Onze Customer Service Agent neemt uw klacht dan direct in behandeling (op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur).

In sommige gevallen is aanvullende informatie nodig om het onderzoek te starten, zoals een verzendlijst/-label, factuur aan ontvanger of verklaring van de ontvanger. De Customer Service Agent neemt indien nodig hierover contact met u op.

Behandeling van uw klacht
Wij streven er naar uw klacht zo snel mogelijk af te handelen. Bij sommige problemen hebben wij echter enkele dagen nodig om een definitieve reactie op uw klacht te geven. Wij houden u (met name) via e-mail op de hoogte van de status van de behandeling van uw klacht.

Afhandeling niet naar tevredenheid?
Wij doen er alles aan om uw klacht zo snel mogelijk en natuurlijk naar uw tevredenheid op te lossen. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent over onze reactie of de termijn waarbinnen u ons antwoord ontvangt. In dat geval kunt u contact opnemen met de Customer Service Manager van het betreffende depot. Hij/Zij bekijkt uw klacht dan nogmaals in detail en neemt, indien nodig, verdere stappen.

.....@ Moderator / beheerder, graag topic sluiten......
Dan zul je bovenaan in je vraag op 'Waarschuw redactie' moeten klikken.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Apr 28, 2014 om 17:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@danoontje2408 je stelt hier een vraag, maar de antwoorden zinnen je niet, het zijn echter wel realistische antwoorden. Je hebt echter liever dat de mensen je hier naar je mond praten? Kan best, maar daarmee veranderd er verder niets. Wat begrijp je niet van het niet kunnen ontlenen van rechten aan de bezorgindicatie? Als je ergens wenst te klagen, dan moet je dat bij de webwinkel doen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 28, 2014 om 17:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Met PostNL was het nooit aangekomen, dus zoveel heeft mijn inziens nu dan ook weer niet te klagen ;-).

da
door danoontje2408 - Apr 28, 2014 om 17:50
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 28 apr 2014, 17:30]Hallo danoontje2408,

Het is uiteraard heel vervelend als je verlofuren opneemt en je zit dan voor niets te wachten.
DPD wijkt natuurlijk niet met opzet van de opgegeven tijden af.
Er kan altijd iets onverwachts gebeuren.

Heb je contact opgenomen met de Customer Service Agent?

Eenvoudig uw klacht melden
Heeft u onverhoopt een klacht, meldt u deze dan bij onze Customer Service door een e-mail te sturen. Vermeld in uw bericht de volgende gegevens:

pakketnummer
verzenddatum
gegevens ontvanger (naam, straat, postcode, plaats)
gedetailleerde omschrijving van inhoud en waarde van het pakket
omschrijving van uw klacht
uw contactgegevens (naam, telefoonnummer)

Onze Customer Service Agent neemt uw klacht dan direct in behandeling (op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur).

In sommige gevallen is aanvullende informatie nodig om het onderzoek te starten, zoals een verzendlijst/-label, factuur aan ontvanger of verklaring van de ontvanger. De Customer Service Agent neemt indien nodig hierover contact met u op.

Behandeling van uw klacht
Wij streven er naar uw klacht zo snel mogelijk af te handelen. Bij sommige problemen hebben wij echter enkele dagen nodig om een definitieve reactie op uw klacht te geven. Wij houden u (met name) via e-mail op de hoogte van de status van de behandeling van uw klacht.

Afhandeling niet naar tevredenheid?
Wij doen er alles aan om uw klacht zo snel mogelijk en natuurlijk naar uw tevredenheid op te lossen. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent over onze reactie of de termijn waarbinnen u ons antwoord ontvangt. In dat geval kunt u contact opnemen met de Customer Service Manager van het betreffende depot. Hij/Zij bekijkt uw klacht dan nogmaals in detail en neemt, indien nodig, verdere stappen.

.....@ Moderator / beheerder, graag topic sluiten......
Dan zul je bovenaan in je vraag op 'Waarschuw redactie' moeten klikken.

Met vr.gr.

Inmiddels is het pakket afgegeven. Ik heb het hier nog met de bezorger over gehad. Hij gaf aan geen files te hebben gehad. Probleem is dat ipv 80 order DPD hem 140 orders geeft om af te geven. Voor hem is het dus onhaalbaar. Probleem ligt dus niet aan externe omstandigheden, maar ligt intern: DPD laat te weinig bezorgers te veel bezorgen en kan daarom de beloofde tijden niet nastreven. En in dit geval ben ik daar het dupe van.

Klantenservice van DPD kan mij niet verder helpen, wordt afgewimeld.

ro
door ron530 - Apr 28, 2014 om 17:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Er staat toch echt dat u aan de bezorgtijden geen rechten kunt ontlenen, verlofuren declareren heeft dus geen enkele zin. Ik snap best dat u baalt want wachten duurt ontzettend lang.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 28, 2014 om 19:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Geen rechten dan ook geen schade vergoeding. Er kan n.l. van alles de rede zijn, ik noem alleem al het verkeer en pech onderweg. Het is niet voor niets dat die voorwaarde wordt gebruikt.