DPD levert >2uur na aangegeven tijdstip
Een pakket wordt geleverd met de DPD. 's Ochtends krijg ik bericht dat het pakket tussen 11:45 en 14:45 geleverd gaat worden. het betreft een prijzig pakket welke ik liever zelf aanneem en niet bij de buren afgegeven wil hebben. Zodoende vanaf 11u00 verlof genomen op het werk.
Inmiddels is het 16u15 en nog geen DPD te bekennen. Contact opgenomen met DPD: de postbode zal rond 17uur bij mij zijn. Dit is gewoon 2uur en 15min later dan de aangegeven leveringsperiode (11:45-14:45)
Er staat wel mooi bij dat aan de gegeven tijden geen rechten ontleent kunnen worden, maar ik neem aan dat er toch wel iets van een maximale marge aan zit? Ik kan mij voorstellen dat een pakketje 30min te laat komt. Maar 2u15min later dan de uiterste tijdstip van een periode van 3uur vind ik simpelweg belachelijk.
Kan ik mijn verlofuren declareren bij de DPD, want dit vind ik echt schandeling. Zomaar 5 verlofuren weggesmeten...
Maar als ik tot 16u30 werk heb ik daar ook niets aan. Ik vind toch dat ik enigszins moet kunnen vertrouwen op de verstrekte informatie. Het is al de tweede keer dat ik zorg op tijd thuis te zijn en de DPD gewoon na werktijden levert. Terwijl ze aangeven in de voormiddag te leveren.
30minuten afwijken vind ik acceptabel, maar meer dan 2 uur vind ik gewoon belachelijk. Een webwinkel als de Wehkamp levert op het kwartier nauwkeurig. DPD, een postbedrijf, kan niet eens binnen een dagdeel nauwkeurig leveren.
Als je als klant machteloos staat kan zo'n bedrijf toch ook niet aangepakt worden? :-/
Autopech, file, wegomleggingen, weet ik wat er niet kan zijn.
Wees blij dat uw pakket word bezorgd.
En als u echt er zo op gebrandt bent zelf het pakket in handen te krijgen moet u het gewoon op gaan halen!
Dat zijn van die antwoorden....heeft een mens niets aan, dan kunt u beter niets typen
Al de zaken welke u opnoemt worden meegerekend in de buffer van 3 uur welke de postbode heeft. Twee uur file buiten de spitstijden? Eerder wanbeleid van de DPD
Wat een gezeur, iedereen begrijpt dat dit slechts indicaties zijn. Zoals gezegd kunnen er geen rechten aan ontleend worden.
Als het pakket zo prijzig is dan kun je het beter ophalen, of gewoon een hele dag voor thuis zijn.
Wees blij dat ze het gehaald hebben, soms kunnen ze pas de volgende dag ;)
Wat een loze reacties...het gaat niet om wat ik doe...het gaat erom dat een bedrijf kan doen wat zij wilt.
Jullie geven antwoorden op vragen die nooit gesteld zijn. Wellicht beter een baan zoeken? Dan weten jullie zelf hoe het is om je schaarse verlofuren voor niets op te nemen.
@ Moderator / beheerder, graag topic sluiten. Stel mijn vraag wel aan mensen met verstand van zaken. Ik heb geen behoefte aan mensen die denken vanalles te weten, maar uiteindelijk grasgroen zijn. (m.u.v. tijger1, die dank ik voor de reactie)
Leveringsvoorwaarden niet gelezen en dan gaan lopen zeuren... Nee dat wekt erg veel medewerking op.
Hallo danoontje2408,
Het is uiteraard heel vervelend als je verlofuren opneemt en je zit dan voor niets te wachten.
DPD wijkt natuurlijk niet met opzet van de opgegeven tijden af.
Er kan altijd iets onverwachts gebeuren.
Heb je contact opgenomen met de Customer Service Agent?
Eenvoudig uw klacht melden
Heeft u onverhoopt een klacht, meldt u deze dan bij onze Customer Service door een e-mail te sturen. Vermeld in uw bericht de volgende gegevens:
pakketnummer
verzenddatum
gegevens ontvanger (naam, straat, postcode, plaats)
gedetailleerde omschrijving van inhoud en waarde van het pakket
omschrijving van uw klacht
uw contactgegevens (naam, telefoonnummer)
Onze Customer Service Agent neemt uw klacht dan direct in behandeling (op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur).
In sommige gevallen is aanvullende informatie nodig om het onderzoek te starten, zoals een verzendlijst/-label, factuur aan ontvanger of verklaring van de ontvanger. De Customer Service Agent neemt indien nodig hierover contact met u op.
Behandeling van uw klacht
Wij streven er naar uw klacht zo snel mogelijk af te handelen. Bij sommige problemen hebben wij echter enkele dagen nodig om een definitieve reactie op uw klacht te geven. Wij houden u (met name) via e-mail op de hoogte van de status van de behandeling van uw klacht.
Afhandeling niet naar tevredenheid?
Wij doen er alles aan om uw klacht zo snel mogelijk en natuurlijk naar uw tevredenheid op te lossen. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent over onze reactie of de termijn waarbinnen u ons antwoord ontvangt. In dat geval kunt u contact opnemen met de Customer Service Manager van het betreffende depot. Hij/Zij bekijkt uw klacht dan nogmaals in detail en neemt, indien nodig, verdere stappen.
.....@ Moderator / beheerder, graag topic sluiten......
Dan zul je bovenaan in je vraag op 'Waarschuw redactie' moeten klikken.
Met vr.gr.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer