jo
door joanna1956 Jul 1, 2009 om 13:55
Geldzaken & recht

Electriciteit

Enig tijd geleden benaderde Oxxio ons met de vraag of we niet wilden overstappen, want v.a. 1 JUNI zou alles veranderen w.b. de tarieven. Het was voor ons inderdaad iets goedkoper, plus het feit dat Essent met RWE in zee ging, wat ons niet beviel.
Nu blijkt achteraf, dat de drie jaar vaste lage prijs alleen voor stroom geld en niet voor gas en dat alles pas verlaagd werd per 1 JULI.
Nu zitten wij dus vast aan 3 jaar OXXIO tegen een hoog tarief.
Nu werden wij er door een medewerker op gewezen, dat je nog 3 maanden bedenktijd hebt. Maar klopt dit wel en als dat zo is, waar kunnen we het beste naartoe? Ik wil groen/groen en liever geen kernenergie.

312 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 1, 2009 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Heb je je contract al binnen ?

ve
door verwijderd - Jul 1, 2009 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, We hebben het contract al binnen, maar zijn nu bezig dat uit te pluizen.
Vroeg me alleen af, of er meer mensen hier mee te maken hebben gehad en waar ik dus zo meteen het beste WEL heen kan gaan!
Want het blijkt dus ok nog zo te zijn, dat je het netwerk toch altijd van  een bepaalde leverancier (hier is dat dus Essent) moet afnemen.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2009 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Netwerkbeheerder kan je niet kiezen dat is nogsteeds regiogebonden.

En wat kern energie betrefd nederland schakelt in de piekuren door op het franse net en dat is hoofdzakel;ijk kernenergie, dus geen kernenergie is een utopie!

ve
door verwijderd - Jul 1, 2009 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als je contract binnen hebt moet je binnen 7 dagen annuleren aangetekend en met bewijs van ontvangst en bevestiging hiervan vragen anders hebben ze nooit iets ontvangen en zit je er dus aan vast.

Dat 3 maanden verhaal gaat hier nu niet op want je hebt je contract al binnen, medewerker lijkt mij uit op een nieuwe klant...........want als je 3 maanden de tijd denkt te hebben ben je dus Te Laat om te annuleren.

--Bedenktijd
Je hebt zeven werkdagen bedenktijd als je een product op afstand koopt. Nutsvoorzieningen
Ook nutsvoorzieningen vallen onder de werking van de Wet Koop op Afstand. Onder nutsvoorzieningen wordt hier verstaan: gas, water en elektriciteit.
Spijt van telefonisch gesloten energiecontract?  --

---Deze termijn wordt tot 3 maanden verlengd wanneer de consument de contractuele informatie zoals bepaald in de wet niet ontvangen heeft.    De bedenktermijn ---

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 1, 2009 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag joanna,

Je schrijft: Enig tijd geleden benaderde Oxxio ons met de vraag of we niet wilden overstappen,.......

Wat ik graag wil weten is:

ben je telefonisch benaderd?

of

heb je een colporteur aan de deur gehad?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2009 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Joanna,

Het klopt inderdaad dat per 01 juli 2009 alle gastarieven zijn verlaagd. Ik vind het vervelend voor u dat uw tarieven voor gas op een te vroeg tijdstip zijn vastgezet voor een langere tijd.

Graag zou ik voor u willen uitzoeken of het nog mogelijk is om deze aan te passen indien u in de drie maanden bedenkperiode zit.

Wilt u zo vriendelijk zijn om contact met mij op te nemen via deoxxiomedewerker@oxxio.nl

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

ve
door verwijderd - Jul 4, 2009 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf erg goede ervaringen met Greenchoice (de 100% groene energieleverancier): http://www.greenchoice.nl/

ve
door verwijderd - Jul 5, 2009 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat hier gesteld wordt over dat je aan contract vast zit als 7 dagen verstreken zijn is volgens mij niet juist. Ik weet niet hoe het zit als je een contract voor 3 jaar hebt afgesloten maar als je flexibele prijzen hebt staat er in algemene voorwaarden: DRIE MAANDEN PROEFPERIODE - "de actie houdt in dat u gedurende de eerste drie maanden dat Oxxio energie aan u levert, de leveringsovereenkomst kosteloos kunt opzeggen". Daar lijkt me geen woord spaans bij eerlijk gezegd maar misschien dat de voorwaarden varieren al naar gelang het soort contract dat je hebt afgesloten.