mi
door mijner Jul 29, 2007 om 01:03
Geldzaken & recht

Electriciteit

Hallo,

Ik ben 20 jaar en sinds eind mei, ben ik op me zelf gaan wonen, in een huurhuis. Ik sloot me bij nuon. Vandaag kreeg ik de rekening en ik moet dus € 55 ongveer betalen.  zelf ben ik niet ervan overtuigd dat Ik zo veel energie heb gebruikt. Want ik woon er nog niet in.

Heeft iemand verstand van zaken en als u meer over weet, wilt u aub mijn vertellen hoe het berekend wordt en waar ik goedkoop energie kan halen? Ik ben nu bij nuon aangesloten. maar ik vin d ze te duur.

Alvast bedankt.

360 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 29, 2007 om 01:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mijner,

Energie betaal je vooruit. Het is immers een voorschot. Als alle meterstanden zijn opgenomen, krijg je de eindafrekening.

Als je dan geld tegoed hebt van Nuon ontvang je dat ook. Je kunt bij Nuon informeren of ze jouw maandbedrag willen verlagen: 0900-0808, bel rond 17 uur!

Let wel: je hebt al een overeenkomst met ze, dus zomaar overstappen gaat niet.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2007 om 07:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mijner.

Het maandelijkse voorschot is gebaseerd o.a. op het verbruik van de vorige bewoner(s) en op het type woning. Een te laag voorschot zal 1x per jaar, na meteropname, resulteren in een extra hoge afrekening. Het maandbedrag + het te weinig betaalde en dat kan fors oplopen afhankelijk van het gebruik.

€ 55.- per maand is voor electriciteit en gas geen hoog bedrag m.i. zelf ben ik voor gas/electr./water zo'n € 230.- kwijt. (gasverwarming)

Aangezien de kosten voor een groot gedeelte uit vaste kosten (meterhuur/transportkosten etc.) bestaan zal een eventueel overstappen naar een zgn. goedkope leverancier je heel weinig opleveren. Behalve natuurlijk het gezeur van verschillende rekeningen.

** waar ik goedkoop energie kan halen?** Nergens dus, energie is duur. Gewoon er zuinig mee omgaan dus. Misschien krijg je dan 1x per jaar geld terug.

Groeten Harrie

ve
door verwijderd - Jul 29, 2007 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Energie kost bijna niets. Dus je zal zeker niet voor 55 euro aan elektriciteit hebben verbruikt Wat je wel moet betalen is je vastrecht (je aansluiting), btw erover, klein beetje verbruik (met weer btw) transportkosten, vastrecht voor gas, transportkosten gas en dat alles weer met btw

55 euro is echt niet veel. Zoals je cv-ketel/boiler oid heb je ondertussen al wel aan heb staan. Als je er straks woont moet je gewoon af en toe een lekkere warme trui aan doen, verwarming niet boven de 18 grd, niet te vaak wassen ed. En goedkoop?? tja voor neits gaat de zon alleen op!!!

ve
door verwijderd - Jul 29, 2007 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mijner,

Hier kun je terecht om de goedkoopste aanbieder te vinden:

Vergelijking energieprijzen:

http://www.energiewereld.nl/

http://www.vergelijk.nl/p/energie.html

http://www.energieprijzen.nl/

Vergelijken van energiebedrijven

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2007 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Neem elke week de meterstanden op. Reken vervolgens uit wat u kosten zijn. Dat kan op de NUON site. En zie dan of het VOORSCHOT bedrag hoog genoeg is. Zo niet, dan verhogen. Voorkom verrassingen achteraf. Daar staat deze site vol mee. Informeer desnoods bij uw buren over hun voorschot bedrag. Goedkope energie koop je nergens. En .......... bij elke leverancier gaat weleens wat mis. Maar veranderen van leverancier is vragen om problemen. Kijk maar eens rond hier bij Vraag & Beantwoord.

Succes, Poltol