do
door doveannemarie Oct 11, 2014 om 10:54
Geldzaken & recht

Ervaring met kopen van trollbeads

Wie heeft ervaring met het kopen van sieraden van TROLLBEADS zilver en glaskralen. Soms staat er nieuw/nooit gebruikt. Ik heb eens naar het adres en telefoonnummer van de verkoopster gevraagd om eerst de trollbeads te bekijken en dan contant af te rekenen, wat ik altijd doe om eerst, wat ik wil kopen, te bekijken. Als antwoord kreeg ik dat er aan huis niet verkocht werd. Wel kreeg ik een bankrekening plus naam opgegeven per mail. Deze persoon bood zelfs tegen kleine aanbetaling de trollbeads op zicht te sturen en de rest na ontvangst te betalen. Na een check bij internetoplichting bij de politie was dit nummer niet geregistreerd als onbetrouwbaar of zo.In hoeverre kan zo'n persoon (on)betrouwbaar zijn.

3220 4 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 11, 2014 om 11:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat ligt er aan hoe klein die aanbetaling is lijkt mij. Het is je duidelijk hoe voorzichtig je moet zijn op Marktplaats. Dit klink betrouwbaar, maar je weet maar nooit of de oplichter weer een of andere nieuwe truuk hebben bedacht.

Is de verkoper echt ter goede trouw, dan neemt hij of zij nu zelf het risico van niet betalen op zich. Dat is voor een particuliere verkoper wel bijzonder denk ik.

Om wat voor kleine aanbetaling gaat het?

gompy2
door gompy2 - Oct 11, 2014 om 11:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

www.trollbeads.nl is een site die gehost is in Spanje.
Trollbeads is een keten die aardig wat dealers en verkoop-punten heeft in Nederland en België.
Klik hier-> Dealers

Het lijkt me dus wel betrouwbaar.
Wat let je om eens een fysieke winkel te bezoeken als die bij je in de buurt is gelegen?

Op de Klantenservice tab kun je heel veel lezen hoe het 1 en ander in zijn werk gaat daar
Klik-> Klantenservice

do
door doveannemarie - Oct 12, 2014 om 10:44
2 Antwoorden / 3 Vragen

De verkoopster schreef mij niet hoeveel aanbetaling ze wilde. Ik vroeg hoe het dan ging als de trollbeads glaskralen bijvoorbeeld niet de juiste kleur hadden of me tegenvielen, of ik ze kon retourneren en naar welk adres. Dit om te achterhalen wat het adres zou zijn.
Ik kreeg een vaag antwoord in slecht Nederlands. Waarschijnlijk is het een postadres iod. of een buitenlands adres????
Het gekke is dat zij heel lang in Marktplaats als verkoopster van Trollbeads staat en niet bekend is bij internetfraude bij de politie.
Zij staat nergens als officiële dealer/verkooppunt van Trollbeads in Nederland. Haar prijzen zijn ongeveer een derde tot de helft van de winkelwaarde. Ik werd wantrouwend toen zij haar adres en telefoonnummer niet wilde geven en ook de opvallende lage prijzen.

diumenge
door diumenge - Oct 12, 2014 om 11:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ken het spul verder niet, maar een derde tot de halve prijs van de officiële prijs voor trolbeats, dat lijkt mij niet te kunnen. Wellicht krijg je de spullen wel, maar ik denk dat het dan namaak is.