gn
door gnosis May 4, 2007 om 21:51
Geldzaken & recht

Ervaringen met banken gevraagd..

Ik overweeg om na 30 jaar weg te gaan bij de ABN-AMRO
omdat ik vind dat het bestuur geen rekening houdt met de belangen van haar klanten, ik wil geen buitenlandse bank.

Wie heeft ervaring positief of negatief  met ING, SNS,
of rabo bank ?
Bij de postbank heb ik al een rekening ..maar wil een hoofd-rekening elkders.

Kun je in 1 keer al je automatiche betalingen en incasso opdrachten laten verzorgen door  de nieuwe bank of moet je die een voor een aanschrijven ?

715 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 4, 2007 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wil je echt nog alleen maar bij een Nederlandse Bank blijven?

Wel die heb je al 'De Postbank'.

De ING groep waar de Postbank onderdeel van is nog steeds Nederlands. De SNS Bank ook maar is al tig keren van naam veranderd. ABN AMRO zijn drie banken ineen en de RABO twee banken waarvan 1 over de grens.

Maar mijn idee laat het lekker zo, je kan er niets aan veranderen de rest volgt waarschijnlijk ook nog wel. Alles gaat over naar buitenlandse (zakkenvullers) bedrijven telkens weer. Noem ze maar onze eigen Hollandse bedrijven, alles gaat weg.

Als je gaat overstappen heb je misschien nog meer problemen om alles goed te geregeld te krijgen, voorbeelden te over.

Maar....ik begrijp je volkomen.

ve
door verwijderd - May 4, 2007 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gnosis

Als uw vraag voortkomt uit de verhalen rond de splitsing danwel verkoop van ABN, dan moet ik u toch meedelen dat u vooruit loopt op de gevolgen. Zelfs in die mate dat u conslusies trekt die er niet zijn.

Als ABN onderdeel wordt van Barclays, dan nog blijft ABN in NL een eigen naam met eigen kantoren en eigen handelswijze. U merkt daar als client helemaal niets van!!!

Als Fortis/RBS/Santander de zeggenschap krijgen dan nog blijft het NL bankwezen van ABN in tact.

ABN wordt in uw beleving en ervaring nimmer een buitenlandse bank.

Pas als u aandeelhouder bent of een ondernemer bent met grensoverschreidende transacties, dan zou ik na gaan denken. Tot die tijd: geen zorgen!!! Bovendien deed de koers ABN vandaag +2%!

Groet (niet ABN medewerker of klant) C.

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 03:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

er is bij banken zoals bijv www.argenta.nl   een kosteloze  overstap service waarbij 13 maanden lang de incasso betalingen en bijschrijvingen op je nieuwe bank rekening gestort worden.
Dus dan heb je er niet zoveel werk van de overstap..

En bij de abn-amro loopt  al veel minder  personeel rond in mijn stad en is de service minder en de kosten hoger..
bijv voor  de envelopen moet je  betalen, de pin pas, enz.
geen rente meer op de betaal rekening .

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 03:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben een trotse medewerker bij ABN AMRO en betreur uw bericht. Ik kan u meedelen dat ABN AMRO nu en in de toekomst het belang van haar cliënten zal behartigen op een wijze zoals u die gewend bent.
Mocht ABN AMRO in buitenlandse handen komen, dan nog is men gehouden aan de Nederlandse Wetgeving o.a.vastgelegd in de Wet Toezicht Kredietwezen. Het zijn toch de mensen die het verschil maken, niet een naam of logo.
Ik reken op uw steun.

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 03:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik lees dat Jort Kelder, Amsterdam, financieel journalist, ook zijn geld overgebracht heeft naar de kleine Friesland Bank...
Ik begrijp dat u zorgen heeft over ontslagen etc.  maar het bestuur van abn-amro  gaat het om de miljoenen aan aandelen en opties en bonus die zij ontvangen bij de overname.
Of dacht u dat Groenink cs aan uw belang als mederwerker denkt ?

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 03:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

ABN wordt in uw beleving en ervaring nimmer een buitenlandse bank.

HOE KUNT U NU OVER MIJN BELEVING SPREKEN ???

Zoals klm nu een onderdeel is van een frans bedrijf zo is het wel bijna  zeker dat abn amro geslitst word en u heeft het alleen over het wettelijk toezicht van de ned bank.Daar maak ik me ook geen zorgen over.
Echter mischien heeft u gelezen over de te verwachten duizenden ontslagen ?
En denkt u dat de service van ABNAMRO, die al achteruit is gegaan, er beter op word  als buitenlandse banken
het voor het zeggen hebben?
Welke banken abn amro ook kopen, de investering moet er weer uit en dus komen er  ontslagen en worden de kosten hoger voor de klant en /of de service wordt nog minder.

U trekt zelf ook zeer voorbarige conclusies...
we zullen zien wie de eigenaar wordt...

een kleine particulier, geen aandeelhouder...

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 03:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

het zijn inderdaad de mensen die het verschil maken...

ABN en Goldman zaten fout bij beursgang World Online

Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 4 mei. De zakenbanken ABN Amro en Goldman Sachs hebben
onrechtmatig gehandeld bij de begeleiding van de beursgang van
internetbedrijf World Online in 2000.

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 04:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovendien deed de koers ABN vandaag +2%!,...
fout
 bent u aandeelhouder van ABNAMRO en houdt u de koersen steeds bij ?

wat wil dat nu zeggen ?
zo'n marginaal verschil zegt niks terwijl de aex 0,66 % steeg dus abnamro bleef achter bij de aex ...

de koers steeg met een dubbeltje naar 36,70   + 0.27 %
moeten we daaruit volgens u afleiden dat we ons geen zorgen hoeven te maken over ABNAMRO ?

:)

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

veel banken zullen buitenland worden. en dan amerikaans nederland word gewoon uitverkocht. de grappen die bij de abn uitgehaald worden en zijn zullen een hoge claim op leveren en een lange weg dus recht zaak. uit eindelijk zijn alle banken zakken vullers. meer winst en hogere bank kosten voor klanten en minder personeel en service. let op uw geld is bij de bank gegarandeerd tot max 40000 euro per rekening houder. dus meerdere banken kan veiliger zijn

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 01:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou nou nou Gnosis

Ik wilde enkel wat aanwijzingen geven dat u zich erg druk maakt om weinig.

Met "geen buitenlandse bank in uw beleving" ga ik niet op uw stoel zitten, maar merk ik enkel op de ABN qua onderneming in NL niet wezenlijk verandert. De ontslagen zijn inderdaad een factor maar thuisbankieren zal er weinig hinder van ondervinden.

Dat ABN +2% deed was geenszins een loze opmerking. Met de verwachting dat ABN een schadeclaim van The Bank of America kon verwachten als de Rechter negatief oordeelde over de verkoop van La Salle zou de koers van ABN een flinke knal kunnen hebben gekregen.

Blijkbaar hebben beleggers meer vertrouwen in ABN dan u!

Overigens heb ik het helemaal niet gehad over het toezicht van DNB....

En zelfs als ABN gesplitst gaat worden door toedoen van RBS/Fortis/Santander of welke andere private equity investeerder dan ook, dan nog blijft ABN als bankier van privaat en zakelijk NL in tact! Die winstgevende tak van ABN afsplitsen is een ding, maar om zeep helpen? Never!

Overigens zijn mijn ervaringen met ING en Rabo prima, ook zakelijk. Wijzigen van rekeningnummers moet u echter wel zelf doorgeven.

groet, C.

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 03:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou nou,,, u bent een Alles weter.... ik maak me druk om niks...

tja als je aandelen hebt , dan zit je goed en zal de koers hoog blijven
...dat heeft niks met het vertrouwen te maken waar ik het over heb maar louter met de zucht naar geld,,,,
maar als je medewerker bent...dan kun je je zorgen maken..
Dat u geen klant bent van Abnamro betekent dat u weinig vertrouwen hebt...

-----------------------------------------------------------------------------

Barclays en ABN Amro schrappen duizenden banen | nieuws

Barclays
en ABN Amro zijn tot een overeenkomst gekomen. De Britse bank heeft een
overnamebod van 67 miljard euro uitgebracht op ABN Amro. Door deze
fusie schrappen de banken 12.800 banen en verplaatsen 10.800
arbeidsplaatsen naar lagelonenlanden. Dit hebben beide banken
bekendgemaakt. (Bron: intermediair, 04-27/01:20)

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 03:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor mensen die zich ook druk maken om weinig....
  website:   http://rekeninghoudersabnamro.blieb.nl

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben al meer dan 30 jaar tevreden met de rabobank

ik vindt een ding jammer dat je maar dat is bijna bij iedere bank voor bepaalde diensten moet betalen

voorbeeld europas

ja dan krijg je als reactie ja dan moet je maar een gewone pas nemen

maar ik wil niet beperkt zijn

verders heb ik niks aan te merken hoor

het is overal wel wat

ve
door verwijderd - May 6, 2007 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik uw vraag las, verkeerde ik in de veronderstelling dat u een serieuze vraag had. Een vraag die mij meer mensen leeft. Nu u eenmaal een aantal malen hebt gereageerd op reacties van anderen, betwijfel ik of uw vraag wel echt zo bedoeld was. Uw reacties en opmerkingen komen bij mij over als stemmingmakerij. Wat heeft de kwestie van World on Line met u als rekeninghouder te maken? Ik ga niet verder met u in discussie. Veel succes bij een andere bank zou ik zeggen.

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 01:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

de ene heeft aandelen en heeft een ander belang dan mij...
u werkt bij een bank en maakt zich terecht zorgen maar uw reactie kan ik niet serieus nemen net als de brief die ik van de directie abn amro kreeg dat abnamro zulke goede service bied en blijft bieden...
world online.....drugs gelden witten...de abnamro heeft al heel wat processen gehad...
Ik heb al besloten welke bank ik oa neem...www.argenta.nl

en friesland bank...

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 01:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

belgische bank Argenta  is volgens consumentenbond en tros radar  goed...
gratis europas,..je krijgt rente op de betaal rekening en alles loopt via internet dus geen gebouwen en dure jongens en meisjes..
het kost je niks, dus niet 3 euro per kwartaall zoals bij de abn-amro.
en andere banken, lees maar es
www.argenta.nl

Nee ik heb geen aandelen bij argenta...moet nog de papieren opsturen.

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 01:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

de kwestie world online zegt toch wel hoe ze bij de abn amro denken..
over de ruggen van kleine beleggers zich verrijken..
ja dat kan u als mederwerker niks schelen, ik weet hoe mijn moeder door abnamro medewerkes is geadviseerd om tienduizenden guldens in beleggingsfondsen te steken van de abnamro...en veel heeft verloren...
en u zegt mensen maken het verschil ?
abnamro medewerkers moeten wel liegen om hun targets en bonussen te krijgen....Verteld u es eerlijk hoe abnamro mederwerkes getraint worden in liegen en klanten mooi dingen voorschotelen... er komen nog meer processen tegen de abnamro..let maar op !!

ve
door verwijderd - May 7, 2007 om 02:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Op Quotenet
laat Jort Kelder weten dat hij zijn spaarcentjes inmiddels naar de Friesland
Bank heeft verhuisd.

Overstapservice

Om
overstappen van de ene bank naar de andere makkelijk te maken, hebben de
gezamenlijke banken alweer een tijdje geleden een  website: www.overstapservice.nl in het leven
geroepen, waar veel informatie is te vinden, zoals deze handige checklist.

ve
door verwijderd - May 21, 2007 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ervaring met SNS bank: is een minder grote bank dan de genoemde banken en een van haar sterke kanten is nog altijd de laagdrempeligheid, persoonlijkheid, real time service.

Kortom een prettige bank, met ook nog op dit moment de hoogste spaarrente van Nederland: deposito's van 2 t.m 10 jaar   4,25%

Ga eens met deze bank kennismaken zou ik zeggen

En ook nog: Overstapservice is een afspraak tussen alle banken in Nederland, en niet alleen van een individuele bank zoals hierboven gemeld.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2007 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Een paar maanden geleden ben ik overgestapt van de Postbank naar SNS Bank, bij SNS Bank heb je een hele goede klantenservice, en ze zijn zeer klantvriendelijk. Alle overschrijvingen zijn direct verwerkt, en internetsparen-overboekeningen zijn binen een paar minuten bij en afgeboekt. Sns Bank vind ik de beste bank.

mvg

ve
door verwijderd - Oct 20, 2007 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf ook informatie gevraagd bij sns bank omdat ik ook overweeg om weg te gaan bij abn/amro maar bij de sns bank is sparen niet goed geregeld erg lage rente bij rabo blijft zowat gelijk aan die van de abn/amro sns is ook `n onderdeel van postbank,toevallig stond er voroige week in de krant dat die banken juist `n erge lage rente geven, alles wordt geregeld via de bank autematische afschrijvingen en anderen instanteie`s behalven geld dat je krijgt b.v loon en uitbetaling van belastingen en noem maar op moet je zelf doorgeven de rest doet de bank voor je 13 maanden lang wordt het geregeld

ik wens je verder succes met het overstappen en hopelijk kun je wat met deze informatie

ve
door verwijderd - Jan 20, 2008 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kies de hoogste spaarrente !
Biedt uw huidige spaarrekening nog wel genoeg rente ? Misschien is bij uw eigen bank wel een rekening te vinden die meer oplevert. En mogelijk krijgt u elders nog wel een veel hogere spaarrente. U moet een paar dingen goed in de gaten houden, maar het overhevelen van uw spaargeld is heel gemakkelijk.
Kijk voor meer info op:
http://financieel.infonu.nl/geld/9870-kies-de-hoogste-spaarrente.html

ve
door verwijderd - Jan 21, 2008 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat is jouw ervaring ??

ve
door verwijderd - Jan 21, 2008 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste anja56

Alvorens te doen of je weet waar je het over hebt. SNS staat volkomen los van de Postbank. Zij zijn een onderdeel van SNS Reaal.  Heeft hier dus  absoluut niets mee van doen. Van wie heb je deze informatie. ???

Je hebt anders wel "een primeur"

En hoezo is sparen bij SNS niet goed geregeld. Geef eens voorbeelden.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2008 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marcel bedankt voor de link, want die kan ik goed gebruiken, ondanks de datum van de topic, zo zie je maar.cooltong.gif picture by edalen1