door winniedepoohh Dec 3, 2011 om 15:48
Geldzaken & recht

Famed

Ik wordt doodziek van de firma famed,

Ik kreeg een aantal hoge rekeningen van de tandarts en heb een betalings regeling getroffen, elke maand betaal ik de 25ste het bedrag.

Na 2 maanden kreeg ik een brief dat ik niet betaald zou hebben, met een verdubbeling van het termijn en of ik dat zsm wilde betalen.

Dit heb ik uitgezocht in online banking, en ik zie dat het bedrag netjes betaald is.
dus een email gestuurd met het betalings bewijs en de 25 ste heb ik weer een termijn betaald.

Ik heb zo ingesteld dat tot mei 2012 elke 25ste het bedrag automatisch overgeschreven wordt, heb ik er geen omkijken naar.

Toen kreeg ik een brief dat ik me niet aan de afspraak hield en dat ik het hele bedrag ineens moest betalen.

Ik weer een email gestuurd en gebeld, en na telefonisch te woord te zijn gestaan zijn ze 1 betaling kwijt, wat ze er mee gedaan hebben joost mag het weten.

Of ik het betalings bewijs opnieuw wilde sturen, nou zo gezegt zo gedaan, kreeg ik weer bericht dat ze door drukte niet op mijn email kunnen reageren, ik weer gebeld, nou heb nu 5 keer gebeld en 4 emails gestuurd, ik heb betaald en kan het bewijzen ook.

Krijg ik vandaag voor alle openstaande nota's bericht van credios, of ik even tig euro aan extra kosten wil betalen en of ik deze nota's wil betalen.

ZIjn ze nu helemaal gek geworden, ik hou me aan de regeling eind mei wordt het laatste termijn betaald en desnoods laat ik het voorkomen, ik betaal netjes en hou me aan de afspraken, als famed nu gewoon even zijn emails leest en controleert waar het geld naar toe is gegaan dan is het opgeslost

echt gek wordt je er van

6584 23 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Dec 3, 2011 om 16:00
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Heel vervelend dat u op deze manier onterecht lastig gevallen wordt door Famed.

Ik raad u aan om schriftelijk aangetekend te reageren.
Als bijlagen: copie van betalingsbewijzen + afdruk van uw e-mails en indien mogelijk data van telefonische gesprekken.

Postadres: klik

Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren. Dan heeft u bewijs van reageren op deze onterechte aanmaning van Famed.

BTW
Ook ik ben geen fan van Famed omdat op de factuur mijn BSN Nummer staat en het een keer is voorgekomen dat de rekening elders bezorgd was.
Dit is zo wel een erg gemakkelijke manier om fraude met persoonsgegevens mogelijk te maken.

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2011 om 16:22
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Denk inderdaad dat Famed zijn administratie niet op orde heeft. Mijn laatste tandartsbezoek viel nog in mijn Tand Gaaf verzekering van de OHRA, dus hun rekening doorgestuurd en aangegeven dat aan Famed het bedrag moest worden betaald. Kreeg daarna van OHRA bevestiging dat er betaald was. 3 Maanden later een brief van Famed dat ik niet had betaald. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: OHRA heeft kunnen aantonen dat er wel betaald was. Ik zou graag zien dat de tandarts zijn rekening gewoon weer naar mij stuurt en die Famed buiten schot houdt; kun je zelf rechtstreeks communiceren met je verzekering en/of tandarts.

tdehond
door tdehond - Dec 3, 2011 om 16:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 3 dec 2011, 16:22]Ik zou graag zien dat de tandarts zijn rekening gewoon weer naar mij stuurt en die Famed buiten schot houdt; kun je zelf rechtstreeks communiceren met je verzekering en/of tandarts.

Zij gebruiken Famed om van de rompslomp van rekeningen versturen en controleren of betaald is af te zijn.

Als niet binnen uiterlijk 14 dagen de rekening van mijn mondhygienist binnen is neem ik contact met haar op of zij de rekening doorgegeven heeft aan Famed.

Ik heb toen een nieuwe originele rekening gekregen zonder extra kosten. Famed gebruikt een onbetrouwbare bezorger ( Postnl). Daar hoef ik als klant bij de mondhygienist niet de dupe van te zijn.

wi
door winniedepoohh - Dec 3, 2011 om 16:38
14 Antwoorden / 3 Vragen

in dit geval heeft het niets met post nl te maken maar gewoon met het wegraken van het geld wat op hun rekening is gestort.
Het niet reageren op emails maar wel elke keer een email krijgen dat wegens drukte ze niet gelijk kunnen reageren, dit duurt al maanden

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2011 om 16:41
16859 Antwoorden / 108 Vragen

tdehond, u quote maar een gedeelte. Daar waar Famed claimde geen betaling te hebben ontvangen van mijn verzekering terwijl die wel was betaald.

ja
door jans2 - Dec 3, 2011 om 17:15
311 Antwoorden / 4 Vragen

Advies van tdehond opvolgen en verder niet wakker van liggen: u bent de afspraak nagekomen en kunt dat bewijzen.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 3, 2011 om 17:48
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Betaal je wel op tijd?

wi
door winniedepoohh - Dec 3, 2011 om 17:54
14 Antwoorden / 3 Vragen

ja, het moet voor de eerste binnen zijn en de 25ste is ruim op tijd lijkt me zo

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 3, 2011 om 18:08
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ja als je de 25e voor de eerste vervaldatum hebt betaald lijkt mij dat ook ruim genoeg.

tdehond
door tdehond - Dec 3, 2011 om 18:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 3 dec 2011, 16:41]tdehond, u quote maar een gedeelte. Daar waar Famed claimde geen betaling te hebben ontvangen van mijn verzekering terwijl die wel was betaald.

Ik reageer op het gedeelte wat in de quote staat.

Bovendien las ik dat al betaalt de verzekering u verantwoordelijk bent voor de betaling. U wordt dus lastig gevallen als de betaling van uw verzekering niet goed verwerkt wordt.

tdehond
door tdehond - Dec 3, 2011 om 18:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=winniedepoohh schreef op zaterdag 3 dec 2011, 16:38]in dit geval heeft het niets met post nl te maken maar gewoon met het wegraken van het geld wat op hun rekening is gestort.
Het niet reageren op emails maar wel elke keer een email krijgen dat wegens drukte ze niet gelijk kunnen reageren, dit duurt al maanden

De e-mails die u ontvangt lijken mij bevestigingen van ontvangst van uw e-mails.
U kunt daarmee aantonen dat uw e-mails ontvangen zijn door Famed.
U zou dus ook deze bevestigingen kunnen afdrukken en bijvoegen als bijlage.

U kunt er niets aan doen dat Famed vervolgens niets doet met de inhoud van uw e-mails.

Na het sturen van de aangetekende brief met bijlagen kunt u rustig afwachten of Famed nu wel notie neemt van het feit dat de fouten door Famed gemaakt worden en u wel degelijk tijdig betaalt.

rj
door rjw - Dec 3, 2011 om 20:08
3294 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 3 dec 2011, 18:28]
Na het sturen van de aangetekende brief met bijlagen kunt u rustig afwachten of Famed nu wel notie neemt van het feit dat de fouten door Famed gemaakt worden en u wel degelijk tijdig betaalt.

Je zou bijna denken dat jij aandelen in Postnl hebt. In ieder antwoord zeg je dat je een aangetekende brief moet sturen. ;-)

Ik betwijfel overigens of een aangetekende brief dit soort problemen oplost, je kunt hoogstens in een later stadium voor de rechter aantonen dat je iets gestuurd hebt, maar hoe bewijs je dan wat je gestuurd hebt? Een e-mail met ontvangstbevestiging is dan eenduidiger, zeker als die ook op de emailserver van de provider blijft staan.

bl
door bloem2004 - Dec 3, 2011 om 21:51
37 Antwoorden / 8 Vragen

Famed moet gewoon de binnenkomende betaling op de goede debiteur boeken!

wi
door winniedepoohh - Dec 5, 2011 om 11:34
14 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb nu ook alle gegevens naar de tandarts zelf gestuurd,
ben benieuwd

en ook vandaag weer een herinnerings email naar famed dat ik een reactie verwacht

tdehond
door tdehond - Dec 5, 2011 om 12:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rjw schreef op zaterdag 3 dec 2011, 20:08][quote=tdehond schreef op zaterdag 3 dec 2011, 18:28]
Na het sturen van de aangetekende brief met bijlagen kunt u rustig afwachten of Famed nu wel notie neemt van het feit dat de fouten door Famed gemaakt worden en u wel degelijk tijdig betaalt.

Je zou bijna denken dat jij aandelen in Postnl hebt. In ieder antwoord zeg je dat je een aangetekende brief moet sturen. ;-)

Ik betwijfel overigens of een aangetekende brief dit soort problemen oplost, je kunt hoogstens in een later stadium voor de rechter aantonen dat je iets gestuurd hebt, maar hoe bewijs je dan wat je gestuurd hebt?

Zolang bedrijven doen alsof brieven niet ontvangen zijn of e-mails niet verwerken waardoor mensen als vraagsteller onnodig gestalkt worden.

De reden dat ik regelmatig aanbeveel aangetekend te verzenden is inderdaad dat je indien nodig rechtsgeldig kunt aantonen dat gecommuniceerd heeft met het bedrijf over een probleem als dit.

Ik heb nergens aandelen in. Ik heb wel ervaring in langdurig stalken ( 9 maanden) door in mijn geval een provider, die overigens zelfs mijn 2 aangetekende brieven negeerde.

BTW
Mijn aanbevelingen worden geheel vrijblijvend gegeven. Vraagstellers kunnen altijd voor een andere optie gaan. Het is niet mijn probleem.

wi
door winniedepoohh - Dec 5, 2011 om 12:59
14 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb tig emails als bewijs, heb deze vanmorgen ook doorgestuurd naar het tandheel kundig centrum, alleen die vinden dat ik maar weer contact moet opnemen met famed, wat ik gelukkig al gedaan heb.

Maar goed ze krijgen van mij nu elke dag een email, net zo lang tot het opgelost is.

en elke keer zit daar het betalingsbewijs bij , en klant nr etc.

zo maar eens proberen een oplossing te vinden

sw
door swat1500 - Dec 5, 2011 om 13:11
3799 Antwoorden / 0 Vragen

U weet zeker dat het (zogenaamd) niet ontvangen bedrag na de afschrijving destijds niet is teruggestort wegens een (tijdelijk) saldotekort? Heb dat zelf ook wel eens meegemaakt. Bedrag was afgeschreven maar enige dagen later teruggehaald door de bank omdat ik (tijdelijk) saldotekort had en dat het teruggestort was was mij niet opgevallen tot ik een aanmaning kreeg.

wi
door winniedepoohh - Dec 5, 2011 om 13:12
14 Antwoorden / 3 Vragen

ja dat weet ik zeker, en ben bij de bank geweest en die heeft het nog extra gecontroleerd

wi
door winniedepoohh - Dec 5, 2011 om 13:16
14 Antwoorden / 3 Vragen

verkeerde rekening nr kan ook niet, bank heeft gecontroleerd of het rekening nr wat ik gebruik van famed is, en ook dat klopt

dus famed is 54 euro kwijt en echt wordt er doodziek.

tdehond
door tdehond - Dec 5, 2011 om 13:19
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=winniedepoohh schreef op maandag 5 dec 2011, 12:59]ik heb tig emails als bewijs, heb deze vanmorgen ook doorgestuurd naar het tandheel kundig centrum, alleen die vinden dat ik maar weer contact moet opnemen met famed, wat ik gelukkig al gedaan heb.

Maar goed ze krijgen van mij nu elke dag een email, net zo lang tot het opgelost is.

en elke keer zit daar het betalingsbewijs bij , en klant nr etc.

zo maar eens proberen een oplossing te vinden

Mijn mondhygienist heeft wel contact opgenomen toen Post NL een rekening elders bezorgd had.

Ik denk dat het zou helpen als tandheelkundig centrum Famed zou verzoeken om uw probleem op te lossen en hun administratie op orde te brengen.

BTW
Het dagelijks zenden van een e-mail naar provider heeft destijds niet geholpen, maar hopelijk heeft u meer succes.

Het is al vast wel leuk mocht u naar de rechter stappen. Ik zie de stapel afdrukken van de emails voor mij. Vergeet niet de ontvangstbevestigingen van Famed ook te bewaren en zo nodig af te drukken.

Ik had destijds een aparte mail map gemaakt waar ik alle emails aan en van provider bewaarde.

wi
door winniedepoohh - Dec 5, 2011 om 13:20
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=swat1500 schreef op maandag 5 dec 2011, 13:11]U weet zeker dat het (zogenaamd) niet ontvangen bedrag na de afschrijving destijds niet is teruggestort wegens een (tijdelijk) saldotekort? Heb dat zelf ook wel eens meegemaakt. Bedrag was afgeschreven maar enige dagen later teruggehaald door de bank omdat ik (tijdelijk) saldotekort had en dat het teruggestort was was mij niet opgevallen tot ik een aanmaning kreeg.

het bedrag wat u zogenaamd noemt is gewoon overgemaakt , daarom ben ik ook zo woest, was het niet betaald had ik het aan mezelf te danken allemaal en moet ik de extra kosten gewoon betalen,

Hier bij mij in de buurt zit een advocaat die een gratis inloop spreekuur heeft, denk dat ik die maar eens ga bezoeken, neem ik mijn laptop mee, alle brieven kunnen ze mijn rekening ook nog controleren als ze dat willen, ik heb betaald en dat wordt tot de bodem uitgezocht

wi
door winniedepoohh - Dec 5, 2011 om 13:23
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 5 dec 2011, 13:19][quote=winniedepoohh schreef op maandag 5 dec 2011, 12:59]ik heb tig emails als bewijs, heb deze vanmorgen ook doorgestuurd naar het tandheel kundig centrum, alleen die vinden dat ik maar weer contact moet opnemen met famed, wat ik gelukkig al gedaan heb.

Maar goed ze krijgen van mij nu elke dag een email, net zo lang tot het opgelost is.

en elke keer zit daar het betalingsbewijs bij , en klant nr etc.

zo maar eens proberen een oplossing te vinden

ik bewaar alles, het zou wel humor zijn als ze me dagvaarden en ik kom met hele stapels emails binnen, want natuurlijk ga ik er dan heen.
ik betaal ook gewoon iedere maand netjes die 54 euro, zodat mij nooit verweten kan worden dat ik me niet aan de regels hou

Mijn mondhygienist heeft wel contact opgenomen toen Post NL een rekening elders bezorgd had.

Ik denk dat het zou helpen als tandheelkundig centrum Famed zou verzoeken om uw probleem op te lossen en hun administratie op orde te brengen.

BTW
Het dagelijks zenden van een e-mail naar provider heeft destijds niet geholpen, maar hopelijk heeft u meer succes.

Het is al vast wel leuk mocht u naar de rechter stappen. Ik zie de stapel afdrukken van de emails voor mij. Vergeet niet de ontvangstbevestigingen van Famed ook te bewaren en zo nodig af te drukken.

Ik had destijds een aparte mail map gemaakt waar ik alle emails aan en van provider bewaarde.

wi
door winniedepoohh - Jan 3, 2012 om 14:26
14 Antwoorden / 3 Vragen

Zo even een update, nadat ik weer een email kreeg dat ik niet betaald had en dat de regeling stop gezet is en dat ik het maar uit moest zoeken met het incasso buro ben ik door het lint gegaan, ben met laptop en al naar de tandarts gegaan en daar laten zien dat ik wel degelijk betaald had.
Ze hebben famed gebeld en die zei nog steeds, mevr heeft het misschien wel zelf overgemaakt, maar ook weer terug geboekt.
nou ieder wel denkend mens weer dat dit niet mogelijk is.

Maaar goed ik kwam een email adres van een bestuurs lid tegen die heb ik het hele verhaal gemailt, en ook als ze zo door gaan ik mijn auto bij hun binnen parkeer want werd er goed gek van.
Binnen een paar dagen was alles opgelost, doordat ze van rekening nr zijn veranderd is mijn betaling een zwevende betaling geworden

al met al ben ik bijna 3 maanden bezig geweest om alles in orde te krijgen, ik ben al die tijd gewoon doorgaan met betalen .
Het enige jammere vind ik wel dat een een behoorlijk excuus nog steeds op zich laat wachten maar goed , ik betaal nog 3 maanden en dan is het betaald