fr
door fred_a Dec 6, 2013 om 19:23
Geldzaken & recht

Follow-up vragen erfbelasting

Ik heb hier een tijd geleden in verschillende topics vragen gesteld m.b.t. de erfbelasting. Die vragen hadden betrekking op postuum loon, overlijdensuitkering, levensverzekering/uitvaartverzekering/begrafenispolis, getrapte aangifte, waarde inboedel, vorderingen en schulden. Over een aantal aspecten bleef onduidelijkheid bestaan en daar zou ik nog op terugkomen. Dat wil ik bij deze doen.

Ik heb het een en ander bij een deskundige neergelegd en ook verwachtte ik info n.a..v van de aangifte zelf. Helaas heeft dit niets opgeleverd, want de deskundige kon mij niet helpen en ook de aangifte werd als zodanig geaccepteerd, dus daar kwam ook geen nieuwe info uit. Dus de onduidelijkheden blijven opduidelijk. Ik kan alleen de tip geven om in een concreet geval goed na te gaan en informatie in te winnen hoe met een bepaald (onduidelijk) aspect om te gaan m.b.t. de aangifte.

Hiermee houdt het op, dus ik zou hierbij de zaak willen afsluiten.

892 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 6, 2013 om 20:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fred_a,

Het is handiger om dit bij de desbetreffende topics te vermelden.

Je kunt deze makkelijk terugvinden door op 'Mijn Vragen' links te klikken.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2013 om 20:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dag Mijnheer Fred.

Tijd niets van u gelezen.

Die "onduidelijkheden" zullen wel op de verwerking van de uitgekeerde polissen slaan.

Ik ben zo vrij te menen dat u dat uitentreuren is uitgelegd. Maar blijkbaar heeft uw deskundige u ook niet kunnen overtuigen.

Nog even een vraag. Hebt u nog een nadere toelichting op de toelichting van de belastingdienst samengesteld zoals u van plan was?

fr
door fred_a - Dec 6, 2013 om 20:35
124 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 6 dec 2013, 20:15]Hallo fred_a,

Het is handiger om dit bij de desbetreffende topics te vermelden.

Je kunt deze makkelijk terugvinden door op 'Mijn Vragen' links te klikken.

Met vr.gr.

Dat zou ik hebben kunnen doen, maar het leek mij wat overdreven om bij elk van die oorspronkelijke topics te melden dat ik niets te melden had.

fr
door fred_a - Dec 6, 2013 om 20:40
124 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 dec 2013, 20:29]Dag Mijnheer Fred.

Tijd niets van u gelezen.

Die "onduidelijkheden" zullen wel op de verwerking van de uitgekeerde polissen slaan.

Ik ben zo vrij te menen dat u dat uitentreuren is uitgelegd. Maar blijkbaar heeft uw deskundige u ook niet kunnen overtuigen.

Nog even een vraag. Hebt u nog een nadere toelichting op de toelichting van de belastingdienst samengesteld zoals u van plan was?

Die verwerking van de polissen was inderdaad zo'n punt.

Omdat ik geen verdere info hierover heb gekregen, laat ik voor wat het is. Om dezelfde reden heeft het ook geen zin om met die 'verdere toelichting' aan de gang te gaan; ik heb niets nieuws te melden over de desbetreffende aspecten.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2013 om 21:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is dat het over zo'n trieste zaak ging, dat gaan aangiften erfbelasting natuurlijk altijd, maar anders zou ik uw reactie komisch vinden.

fr
door fred_a - Dec 6, 2013 om 21:33
124 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 dec 2013, 21:25]Het is dat het over zo'n trieste zaak ging, dat gaan aangiften erfbelasting natuurlijk altijd, maar anders zou ik uw reactie komisch vinden.

Pardon? Aan mijn reactie is in het geheel niets komisch! Het is een antwoord op uw vragen.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2013 om 21:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik schrijf: maar anders zou ik uw reactie komisch vinden.

fr
door fred_a - Dec 6, 2013 om 21:47
124 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 dec 2013, 21:44]Ik schrijf: maar anders zou ik uw reactie komisch vinden.

Dat is mooi, maar ook als het niet om een treurige zaak gaat, is er niets komisch aan mijn reactie.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2013 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik heb al eens geschreven dat mijn gevoel voor humor blijkbaar een andere is dan de uwe.

Maar goed, ik hoop dat u niet weer met een dergelijke zaak geconfronteerd wordt.

fr
door fred_a - Dec 6, 2013 om 22:28
124 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 6 dec 2013, 22:18]Maar ik heb al eens geschreven dat mijn gevoel voor humor blijkbaar een andere is dan de uwe.

Maar goed, ik hoop dat u niet weer met een dergelijke zaak geconfronteerd wordt.

Bij beide punten sluit ik mij aan.

aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2013 om 22:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan zijn we daar gelukkig uit.

zoekster
door zoekster - Dec 6, 2013 om 22:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Fred, hoe is het met die zaak met de aannemer bij de Geschillencommissie afgelopen?

Als we nu toch alles afwikkelen....

aurora1
door aurora1 - Dec 7, 2013 om 01:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is inderdaad nog een cliffhanger. Er zou op e.e.a. teruggekomen worden als alles afgehandeld was.

fr
door fred_a - Dec 9, 2013 om 20:08
124 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 7 dec 2013, 01:00]Dat is inderdaad nog een cliffhanger. Er zou op e.e.a. teruggekomen worden als alles afgehandeld was.

De zaak loopt nog, maar voor een update zie bij het betreffende topic.