ge
door gebakje Mar 15, 2006 om 18:20
Geldzaken & recht

Fortis Bak en Storten Munt Geld

De Fortis Bank heeft sinds een poosje de nieuwe "Direct Service" benadering, echter ben ik van mening dat (een voor mij) belangrijk service deel is verdwenen. Het storten van klein geld (o.w. Muntgeld) gaat sinds kort niet meer in het bijzijn van de klant en maar 1x per week op de Maandag ochtend als de bank gesloten is.

Hier door weet ik niet wat er in mijn spaarpot zit, waar overigens alleen de bank een sleutel van heeft dus ik kan het niet thuis tellen.

Maar buitendat; je krijgt nu geen "bewijs van storting", en de klant kan dus niet controleren of het gestorte bedrag juist is.

Buiten dat deze nieuwe benadering practische lastig is tevens het "spaarplezier" hier mee bedorven.

Na enige correspondentie met Fortis Bank op dit onderwerp was de reactie "als het je niet bevalt ga je toch naar een andere bank", dus ik denk dat Fortis zoveel klanten heeft dat ze er wel een "paar" kan missen.

Overigens dien ik wel te vermelden dat de "klachten telefoon" die netjes berijkbaar was het probleem begreep en het geheel met de klacht eens was, en tevens een aantal oplossing voordroeg die ik in de correspondentie ook het genoemd.

Zijn er meer mensen die deze "nieuwe service" ook vervelend vinden zoja, dan kunnen we misschien met meer personen een "klacht" in dienen??

Graag verneem ik van jullie...

373 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gebakje

Geen ervaringen mee, maar wel een idee:

Thuis gaan sparen en met het spaarvarken naar de Rabobank. Daar hebben ze een telmachine waar u uw geld in kunt stoppen, waarna het automatisch bijgeschreven wordt op uw rekening. Zo blijft de lol van het sparen behouden en kunt u tevens thuis tellen.

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daar zou ik normaliter ook aan gedacht hebben, ware het niet dat ik al ruim 24 jaar (vanaf mijngeborte) een spaarpot heb (waar alleen de bank een sleutel van heeft) en min of meer emotioneel gehecht ben aan deze rekening.

Maar u heeft gelijk, maar het blijft wel een vreemd iets. (Overigens doe ik andere bank zaken wel bij een andere bank).