so
door sol Feb 4, 2005 om 19:14
Geldzaken & recht

Foute invordering via deurwaarder

Bewerk/Verwijder dit bericht Verwijder dit bericht

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen,

Ik kreeg een erg dreigende brief van een deurwaarder dat ik ergens van iemand een rekening niet heb betaald. Hij zou voor mij gewerkt hebben en ik zou hem niet betaald hebben.

Ik weet van niks, ik ken hem wel, maar het slaat nergens op.

Ik weet niet wat ik er mee aan moet want als ik niet binnen 5 dagen betaal moet ik voorkomen,

Wat moet ik doen???

473 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 4, 2005 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag is zonet ook al gesteld.

Een keer is wel voldoende.
Groet
cats

ve
door verwijderd - Feb 4, 2005 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sol, als je wilt dat er een zinvolle reactie gaat komen op je vraag, kom dan met meer details hier kan niemand chocola van maken, tot morgen Fred.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2005 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg bij deze vraag rechtsboven in het kader twee keuzemogelijkheden. Wanner ik dier aanklik, krijg ik antwoord van TROS-Radar. Wat is dit voor flauwekul?

ve
door verwijderd - Feb 4, 2005 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja sorry doordat ik er een beetje van slag ben ben ik misschien niet duidelijk.

Ik kreeg een brief van de deurwaarder dat er een schilder nog 700 € krijgt van mij. Verder staat er niks in de brief alleen dat als ik niet binnen 5 dagen betaal ik voor de rechter gedaagd wordt.

Ik ben niet zo slim met dit soort dingen en ik ben bang dat ik wordt afgetroeft door de deurwaarder.

Wat moet ik doen om te bewijzen dat hij niet bij mij gewerkt heeft en ik hem dus ook geen geld schuldig ben.

Ik vind het ook zo raar dat zomaar iemand geld kan eisen terwijl het niet waar is.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2005 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geinig ! De vraagsteller heeft waarschijnlijk teveel gekopeerd naar de kassa site.

ff kijken of het nog eens lukt :

Bewerk/Verwijder dit bericht Verwijder dit bericht

ve
door verwijderd - Feb 4, 2005 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal is het zo : Wie eist, bewijst.

Dus, de schilder zal zijn vordering aannemelijk moeten maken.
Als het een schilder is van goede naam, zal de rechter dit sneller aannemen dan wanneer het een "bekende" is.

Als hij schilderwerk heeft uitgevoerd is het niet lastig om dit aan te tonen. Als u opdracht heeft gegeven is het slimmer om nu snel te betalen om extra kosten te voorkomen. Dit kan nogal oplopen!

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Sol, Als je absoluut geen opdracht hebt gegeven sterker in je woning is niet geschilderd, je kent de persoon die 700 Euro van je moet hebben, dan denk ik, Het is carnavalstijd ze nemen je in de maling Sol. FRED.