mi
door mia_1 Feb 18, 2006 om 11:18
Geldzaken & recht

Foutje van Selekt Vracht

Ik bestel een pakketje in Duitsland bij iemand waar ik al vaker besteld heb en wat geen probleem oplevert. Ik moet betalen voor dat ik het pakketje ontvang. - Stom......... weet ik, maar anders word het niet verstuurd en tot op heden heeft het nooit problemen gegeven. - Het pakketje word verstuurd via Deutsche post en in Nederland via Selekt vracht. Op 4 febr. kom ik thuis en vind een briefje in de brievenbus dat Selekt vracht een pakketje voor mij bij de poort heeft gezet uit Duitsland afkomstig. Bij de poort vind ik echter NIETS. Selekt vracht wil de kosten die ik gemaakt heb voor het pakketje niet vergoeden en zegt dat ik dit zelf moet regelen via de Deutsche post. Dit wil maar niet lukken. Selekt vracht is toch fout geweest?, zij mogen toch niet zomaar een pakketje onbeheerd achterlaten?. Hoe moet het nu verder...... hoe krijg ik mijn geld terug? Het gaat om bijna 130 Euro. Selekt vracht doet niets om me te helpen en de afzender zegt dat ik het via selekt vracht moet oplossen omdat het hun fout is. En nu???!!!

772 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 18, 2006 om 15:27
16886 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo Mia,  ik vrees met grote vreze.

Echter, het in de brievenbus gevonden briefje is een belangrijk bewijsstuk dat Selekt vracht verantwoordelijk en dus aansprakelijk is.

Het komt mij voor dat de bezorger onrechtmatig handelde door het pakje "zomaar"achter te laten.

Ondanks mijn vrees, je staat wel sterk in die zin dat vorderen wel de nodige moeite zal kosten. Een voortdeel is, dat vorderingen tot een bedrag van 1000 gulden (je leest het goed, bedragen zijn nog niet aangepast) kunt vorderen middels een verzoekschrift aan de kantonrechter. Daarmee "dreigen"in de brief aan SV kan geen kwaad> Overigens is Selekt Vracht onderdeel van Deutsche Post en kun je ook eventueel DP rechtstreeks aansprakelijk stellen.

Gerrit

dolfijn25
door dolfijn25 - Feb 18, 2006 om 16:03
66 Antwoorden / 28 Vragen

hoi Mia,

daarbij hoop ik dat je het briefje van select vracht nog hebt en dat jij kunt aan tonen dat ze het pakketje niet bezord hebben maar bij de poort hebben gezet.

mijn inziens is het pricipe van seleckt vracht(of welke bezorg instantie) dan ook dat ze het pakketje afgeven aan een persoon in natura het zij aan jou of aan de buren maar zeker niet achter laten bij een poort.

Wel zou ik aangifte gaan doen bij de politie van de vermissing van het pakketje.

suc6 ermee

holstein
door holstein - Feb 18, 2006 om 16:19
922 Antwoorden / 16 Vragen

Je zou toch zeggen dat ze aansprakelijk zijn, want je hebt het bewijs in handen dat ze het niet aan jou hebben aangeboden.
Ze mogen het niet eens zo maar neerzetten, want dat doen ze tegenwoordig allemaal wel heel makkelijk, totdat er zoals nu iets fout gaat, want zij moeten het in principe op het adres aan iemand persoonlijk afleveren !

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2006 om 13:21
16886 Antwoorden / 202 Vragen

Een klein foutje, niet zo van belang maar toch: je kunt met een vordering tot f 5.000,00 naar de kantonrechter.

Let er wel op dat bij het aansprakelijk stellen van Selekt Vracht / Deutsche Post ook de kosten van de aansprakelijkheidstelling worden "terggevraagd".

Succes

mi
door mia_1 - Feb 20, 2006 om 10:27
12 Antwoorden / 7 Vragen

Gelukkig heb ik het papiertje bewaard, dus dat is mijn bewijsstuk.
De afzender zou vandaag - teminste dat zegt ze - naar de Deutsche Post gaan om daar te vragen hoe het nu verder moet.
Ik wist niet dat Selekt Vracht het zelfde is dan de Deutsche post.
Ik wacht maar gewoon af........ maar laat het er zeker niet zomaar bij zitten.
Het is hun fout, en daar wil ik niet voor opdraaien.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes, Mia

pb
door pbierman - Feb 21, 2006 om 15:08
31 Antwoorden / 6 Vragen

Select vracht moet gaan vergoeden, Nimmer mag op deze manier iets afgeleverd worden.

Zij moeten een handteking voor ontvangst hebben, hebben ze niet, dus heb je ook niets ontvangen. Beetje dom van de chauffeur, want die kan door zijn werkgever aangeklaagd worden.