pe
door peter0001 Aug 4, 2011 om 14:22
Geldzaken & recht

Gaswacht Meerlanden en afspraaktermijn te kort

Gaswacht Meerlanden stuurt me, in de vakantieperiode juli/augustus, een brief met daarin een afspraak voor onderhoud aan de CV-ketel. De tijd tussen het ontvangen van de brief en de afspraak is twee weken.
Wanneer ik niet thuis zou zijn en Gaswacht Meerlanden hierover niet op tijd informeer moet ik € 30,- betalen, een soort schadevergoeding.

Twee weken tussen brief en het langskomen van de monteur lijkt me in de vakantieperiode veel te kort en ik vind deze werkwijze dan ook zeer onredelijk. Hoeveel mensen zijn er in deze periode niet op vakantie voor twee weken of langer?

Telefonisch wordt me verteld dat de extra kosten niet in rekening zullen worden gebracht in de vakantietijd. Maar wat is een telefonische mededeling nog waard wanneer er de € 30,- van de rekening is afgeschreven?

Is deze werkwijze normaal, klantonvriendelijk of misschien zelfs verboden?

2175 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jaapje_1
door jaapje_1 - Aug 4, 2011 om 14:44
315 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een brief sturen kan nooit als afspraak gezien worden aangezien er voor een afspraak de wilsovereenstemming van twee partijen nodig is, degene die de uitnodiging verstuurd en degene die de uitnodiging accepteert.

Een bedrag van 30 euro eisen als je niet op tijd informeert kan dan ook nooit, immers moet jij er wel kennis van kunnen nemen waarna je nog een redelijke termijn hebt om te reageren.

Een telefonische mededeling is niets waard dat klopt

Is de werkwijze normaal? Blijkbaar voor dit bedrijf wel, mijn persoonlijke mening is dat dit niet normaal is.
Is de werkwijze klantonvriendelijk? zie het bovenstaande.
Is de werkwijze verboden? Verboden is misschien wel het juiste woord, ze kunnen op dergelijke wijze in iedergeval nooit aanspraak maken op die 30 euro aangezien er geen overeenkomst ten grondslag ligt.

pe
door peter0001 - Aug 12, 2011 om 21:40
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Oke, dus Gaswacht Meerlanden kan die € 30,- dus niet opeisen.
Goed om te weten.
Je moet als consument in dit geval dan wel een beetje assertief zijn en niet zo maar betalen.
Jaapje, bedankt voor je reactie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer