er
door erwinmarion May 17, 2010 om 10:59
Geldzaken & recht

Geen NHG door €45 te laat betaald in 2008

goedemiddag,

wij zijn momenteel bezig met het verkrijgen van een hypotheek voor een nieuwbouw woning. Nu blijkt dat mijn partner een A2 BKR registratie heeft (hier zijn we 2 weken geleden achtergekomen toen de ING liet weten geen hypotheekofferte te kunnen aanmaken omdat er een BKR registratie is).
Deze registratie heeft betrekking op een rekening van Vodafone mbt een gsm abonnement. In 2007 is mijn partner van provider overgestapt van Vodafone naar Telfort en Vodafone claimde dat er nog een achterstand was van €45, dit was niet het geval maar na een paar maanden discussie met Vodafone is er toch maar betaald (begin 2008) omdat er geen einde aan leek te komen. Wat we toen der tijd niet wisten is dat er een incassoburo was ingeschakeld omdat we kort na de overgang naar Telfort ook zelf verhuisd en blijkbaar zijn de brieven mbt incasso naar oude adres gestuurd en hebben we alleen een brief van Vodafone van de nieuwe bewoners ontvangen maar niet de incassoburo brieven.

We hebben inmiddels bij Vodafone een betalingsoverzicht opgevraagd en daaruit blijkt dat alle rekeningen direct betaald zijn en dat deze ene van €45 ook betaald is en er dus niets meer openstaat. We hebben deze samen met de BKR uitdraai aan ING voorgelegd maar ze zeggen geen hypotheek te kunnen verstrekken met NHG.

Kortom: het gaat om een rekening van €45 die begin 2008 gewoon betaald is maar door een misverstand (eigenlijk door een fout van Vodafone die we uiteindelijk maar gewoon betaald hebben om van het gelazer af te zijn) later betaald is. Deze €45 is nu de oorzaak dat we geen hypotheek met NHG kunnen krijgen.

Volgens de bank is het met een zogenaamde A2 BKR registratie niet mogelijk om een hypotheek te krijgen, ook al is het maar voor €45. Is dit echt zo, hebben jullie meer van dit soort NGH problemen ontvangen en/of hebben jullie advies hoe alsnog NHG te verkrijgen?

alvast bedankt.

Erwin Groenendaal

620 1 Rapporteer

tdehond
door tdehond - May 17, 2010 om 11:44
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Zet in zoekveld rechtsboven uw vraag:

onterechte bkr+registratie+en+hypotheek

U krijgt dan links naar soortgelijke vragen te zien en u kunt daar naar aangedragen suggesties om deze vervelende zaak op te lossen zoeken.