he
door heijmans2000 Jul 5, 2015 om 10:35
Geldzaken & recht

Gemeenteambtenaar Kerkrade bedreigd bezoeker?

Onlangs moest ik bij mevr. [edit redactie: persoonsgegevens] zijn voor het afgeven van papieren t.b.v. een client. Ik heb toen aangegeven het niet eens te zijn met de gang van zaken en dat het naar mijn mening ook anders opgelost kon worden. Zij kwam op mij nogal imponerend en provocerend over. Tevens deed zij nog discriminerende uitlatingen.

Toen ik naar buiten ging en net op mijn scootmobiel zat om weg te rijden kwam zij naar buiten gelopen en begon mij na te roepen, ( nog net niet hysterisch schreeuwend}:

HET IS MAAR GOED DAT JE BUITEN BENT, WANT ANDERS HAD JE PECH.

Nu zijn mijn vragen:

1. Valt dit onder bedreiging en is dit dan reden om aangifte te doen? (het kwam op mij nogal dreigend over).
2. Zijn er meschien meer mensen die met deze persoon problemen hebben?
3. Kan ik ergens een klacht indienen bij de gemeente? (Maar of dit zin heeft? (vriendjespolitiek?)

Beste mede panel, ik vraag u dit, zodat ik eventueel de juiste stappen kan ondernemen en weet niet wat ik hiermee aan moet.

Alvast dank allen voor de te nemen moeite.

2036 24 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jul 5, 2015 om 11:06
3800 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps zag te laat dat dit de juiste posting was.

Nee, deze uitlating kan als bedreigend worden ervaren maar is niet bedreigend in strafrechtelijke zin. Daarvoor moet sprake zijn van bedreiging met zware mishandeling of de dood.

Wel is dit gedrag dat je van een gemeente ambtenaar niet mag accepteren. Een klacht indienen bij de gemeente lijkt mij dus de aangewezen weg.

reflecs
door reflecs - Jul 5, 2015 om 11:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen
ho
door hopetobehelping - Jul 5, 2015 om 11:16
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heijmans2000,

een klacht over een gemeente ambtenaar kunt u indienen bij de gemeente.
Bent u niet tevreden over de afhandeling dan kunt u daarna terecht bij de ombudsman (al dan niet ombudsman van de gemeente), klik hier.

Als het uw woord tegen het hare is (als u geen getuigen of bewijs heeft) vraag ik me af uw klacht iets uithaalt. Het melden van uw klacht is wel nuttig om het in ieder geval aan te geven bij de gemeente. Mochten er meer klachten over de betreffende ambtenaar binnen komen dan zal de gemeente wat moeten gaan doen.

Hoe 'het is maar goed dat je buiten bent, want anders had je pech' is gezegd kan ik niet beoordelen. Het lijkt mij dat het niet onder bedreiging valt (ondanks dat het wel bedreigend is uiteraard).
Bijvoorbeeld de uitspraak 'ik steek je neer' wordt pas als bedreiging gezien als deze gedaan wordt door iemand die daadwerkelijk een mes in handen heeft (en dreigend overkomt, alhoewel ook dit bedreigend is uiteraard). Hier leest u meer, klik hier.

Cookies
door Cookies - Jul 5, 2015 om 11:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Toen ik naar buiten ging en net op mijn scootmobiel zat om weg te rijden kwam zij naar buiten gelopen en begon mij na te roepen, ( nog net niet hysterisch schreeuwend}:.......

En dat gebeurde natuurlijk terwijl jij keurig en beschaafd bent gebleven? Daar geloof ik helemaal niks van! Ook de bezoeker heeft zich aan fatsoensnormen en regels te houden.

Het is bovendien in strijd met de regels hier namen te vermelden van medewerkers van instanties. Dit lijkt me meer een kwestie van iemand op het web zwart willen maken, ook gezien eerdere topics van jou.

ro
door ron530 - Jul 5, 2015 om 11:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ambtenaren worden op dit soort gesprekken getraind, ze gaan geen discussie aan en laten zich niet verleiden tot het doen van uitspraken die ze niet waar kunnen maken. Edoch als het gesprek al escaleert dan heeft dat een reden die vaak aan de bezoeker te wijten is, m.a.w. u bent ook niet zo netjes geweest.

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2015 om 14:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 5 jul 2015, 11:18].......Toen ik naar buiten ging en net op mijn scootmobiel zat om weg te rijden kwam zij naar buiten gelopen en begon mij na te roepen, ( nog net niet hysterisch schreeuwend}:.......

En dat gebeurde natuurlijk terwijl jij keurig en beschaafd bent gebleven? Daar geloof ik helemaal niks van! Ook de bezoeker heeft zich aan fatsoensnormen en regels te houden.

Het is bovendien in strijd met de regels hier namen te vermelden van medewerkers van instanties. Dit lijkt me meer een kwestie van iemand op het web zwart willen maken, ook gezien eerdere topics van jou.

Zo denk ik er ook over.

me
door mein33 - Jul 5, 2015 om 14:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen
sw
door swat1500 - Jul 5, 2015 om 14:45
3800 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 5 jul 2015, 11:16].
Bijvoorbeeld de uitspraak 'ik steek je neer' wordt pas als bedreiging gezien als deze gedaan wordt door iemand die daadwerkelijk een mes in handen heeft (en dreigend overkomt, alhoewel ook dit bedreigend is uiteraard). Hier leest u meer, klik hier.

Dit laatste is niet correct. Iemand de woorden toevoegen "Ik steek je dood" is, zonder tonen van een mes, wel degelijk bedreigend in strafrechtelijke zin. Het daarbij eventueel tonen van een mes zal als strafverzwarend worden gezien.

he
door heijmans2000 - Jul 5, 2015 om 14:54
29 Antwoorden / 17 Vragen

Het blijkt dus ook hier weer gezien de reacties dat gemeente ambtenaren altijd in hun recht staan en ik natuurlijk fout ben. Nou ik wil niet hopen dat diegene met desbetreffende persoon geconfronteerd worden, dan gaan ze wel anders denken. Maar wat wil de gewone burger ook tegen een grote instantie. Het zijn altijd de minima die de pineut zijn.

reflecs
door reflecs - Jul 5, 2015 om 15:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=heijmans2000 schreef op zondag 5 jul 2015, 14:54]Het blijkt dus ook hier weer gezien de reacties dat gemeente ambtenaren altijd in hun recht staan en ik natuurlijk fout ben. Nou ik wil niet hopen dat diegene met desbetreffende persoon geconfronteerd worden, dan gaan ze wel anders denken. Maar wat wil de gewone burger ook tegen een grote instantie. Het zijn altijd de minima die de pineut zijn.
Is dit uw wijze van samenvatten?

Overigens waar moet de ambtenaar klagen nu zijn naam zomaar op een internetforum gezet wordt?

he
door heijmans2000 - Jul 5, 2015 om 16:07
29 Antwoorden / 17 Vragen

reflecs

Als de desbetreffende gemeente ambtenaar zich aan het protocol had gehouden, was dit helemaal niet nodig geweest. Nu word ik als de boosdoener gezien. Ik heb desbetreffende op een normale manier mijn mening geuit. Als desbetreffende daar moeite mee heeft, dan is dat haar probleem. Zij heeft zich tenslotte buiten belachelijk lopen maken met zijn geroep, zodat de halve markt kon meegenieten. En trouwens als ik binnen stampij zou hebben gemaakt zoals eerder hier beweerd werd, dan was ik er allang door de beveiliging uitgekukeld.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2015 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=heijmans2000 schreef op zondag 5 jul 2015, 14:54]Het blijkt dus ook hier weer gezien de reacties dat gemeente ambtenaren altijd in hun recht staan en ik natuurlijk fout ben. Nou ik wil niet hopen dat diegene met desbetreffende persoon geconfronteerd worden, dan gaan ze wel anders denken. Maar wat wil de gewone burger ook tegen een grote instantie. Het zijn altijd de minima die de pineut zijn.

Maar wat heeft uw probleem met de minima van doen?

U kunt wel voor een client de bouwtekeningen van een vila ingeleverd hebben?

Dus wat voor clienten hebt u dan, dat u bij de gemeente Kerkrade moest zijn?

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2015 om 17:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, wat voor cliënten heeft u? U rijdt toch voor een kilometervergoeding voor een Zorggroep?
Ik kan me niet voorstellen dat het afgeven van papieren tot problemen kan leiden, waar dan ook. Ik zou best de andere kant van het verhaal willen horen, net zoals destijds m.b.t. uw klacht over Lidl waarbij iedereen in een kwaad daglicht gesteld werd.
U weet dat hier namen noemen niet toegestaan is, maar u doet het toch, is dat kwade opzet van u?
Ik begrijp overigens ook niet dat u bij uw vraag de scootmobiel vermeldt. Wat heeft dat ermee te maken?
U heeft inmiddels kunnen lezen waar u een klacht kunt indienen, doe er uw voordeel mee zou ik zeggen.

me
door mein33 - Jul 5, 2015 om 18:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De redactie (redacteur) heeft gemeend om enige reacties op dit topic te moeten verwijderen.
Aangezien ze niet direct probleemoplossend voor Ts waren heb ik hier dan ook geen enkele moeite mee.
Maar als er dan toch zaken verwijdert moeten worden dan verbaasd het mij ten zeerste dat de naam van de ambtenaar waarmee Ts een conflict heeft wel mag blijven staan.
Eén van de spelregels is toch "nee we noemen geen namen".

Vr.gr. mein33

Cookies
door Cookies - Jul 5, 2015 om 19:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 5 jul 2015, 18:15]De redactie (redacteur) heeft gemeend om enige reacties op dit topic te moeten verwijderen.
Aangezien ze niet direct probleemoplossend voor Ts waren heb ik hier dan ook geen enkele moeite mee.
Maar als er dan toch zaken verwijdert moeten worden dan verbaasd het mij ten zeerste dat de naam van de ambtenaar waarmee Ts een conflict heeft wel mag blijven staan.
Eén van de spelregels is toch "nee we noemen geen namen".

Vr.gr. mein33

Ach, waarschijnlijk kennen ze hun eigen regels niet eens.;-) Zal het betreffende zinnetje dus maar even hier neer zetten: Het plaatsen van namen en/of persoonlijke informatie van derden (zoals privé- en/of emailadressen, namen, telefoonnummers) is niet toegestaan.

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2015 om 20:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad apart. Ik had de redactie nog verzocht om de naam uit de vraag te verwijderen....

Cookies
door Cookies - Jul 5, 2015 om 20:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 5 jul 2015, 20:29]Inderdaad apart. Ik had de redactie nog verzocht om de naam uit de vraag te verwijderen....

Ik ook en met ons waarschijnlijk nog wel een paar. Ondanks dat, lekker laten staan.

ma
door maarten heest - Jul 5, 2015 om 22:53
463 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=heijmans2000 schreef op zondag 5 jul 2015, 10:35]
Nu zijn mijn vragen:

1. Valt dit onder bedreiging en is dit dan reden om aangifte te doen? (het kwam op mij nogal dreigend over).
2. Zijn er meschien meer mensen die met deze persoon problemen hebben?
3. Kan ik ergens een klacht indienen bij de gemeente? (Maar of dit zin heeft? (vriendjespolitiek?)

1. Ja, ik zou zeker aangifte bij het politiebureau doen. Vanwege verbale mishandeling.
2. Iedereen heeft problemen met die mevrouw. Zelfs haar eigen man.
3. Sla de gemeente over maar klop meteen aan bij justitie.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2015 om 23:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=maarten heest schreef op zondag 5 jul 2015, 22:53][quote=heijmans2000 schreef op zondag 5 jul 2015, 10:35]
Nu zijn mijn vragen:

1. Valt dit onder bedreiging en is dit dan reden om aangifte te doen? (het kwam op mij nogal dreigend over).
2. Zijn er meschien meer mensen die met deze persoon problemen hebben?
3. Kan ik ergens een klacht indienen bij de gemeente? (Maar of dit zin heeft? (vriendjespolitiek?)

1. Ja, ik zou zeker aangifte bij het politiebureau doen. Vanwege verbale mishandeling.
2. Iedereen heeft problemen met die mevrouw. Zelfs haar eigen man.
3. Sla de gemeente over maar klop meteen aan bij justitie.

Het wordt steeds gekker. Bent u soms de echtgenoot?;-))

door 1953 - Jul 5, 2015 om 23:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij het management van de gemeente Kerkrade kunt u een officiële klacht jegens haar indienen.

Het is niet verstandig geweest om haar met naam te noemen, zij kan aangifte doen jegens laster.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2015 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als je in dit topic op "waarschuw redactie" klikt, is de naam in het topic even weg. Heel wonderlijk.

he
door heijmans2000 - Jul 6, 2015 om 13:17
29 Antwoorden / 17 Vragen

Op het nieuws worden diverse namen genoemd van ambtenaren waar IETS mee aan de hand is.
... zal toch wel een keer tegen de lamp lopen. En dan lach ik. ... kan toch niet zo door blijven gaan. Het houd een keer op.

me
door mein33 - Jul 6, 2015 om 14:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Redactie:

Hartelijk dank voor het verwijderen van de naam van de betrokken ambtenaar uit het topic.

vr.gr. mein33

door 1953 - Jul 6, 2015 om 17:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=heijmans2000 schreef op maandag 6 jul 2015, 13:17]Op het nieuws worden diverse namen genoemd van ambtenaren waar IETS mee aan de hand is.
... zal toch wel een keer tegen de lamp lopen. En dan lach ik. ... kan toch niet zo door blijven gaan. Het houd een keer op.

Integriteit!