Geschil levering goeimode
Hoi,
Ik heb 3 jassen besteld bij goeimode.nl, voor € 0.00. Ik wil ze wel hebben. Maar nu mailen ze mij dat ze mij 3 dagen erna een mail hebben gestuurd, met een voorstel van hun. Deze mail heb ik, naar mijn weten nooit ontvangen. Hierin zou het volgende gestaan hebben:
>> Op 3 december stond er op onze website Goeiemode.nl een winterjassen
>> sale waarbij een jas van Chamonix te koop stond voor € 0. U heeft
>> daar drie van besteld. U begrijpt dat deze prijs helaas niet kan kloppen.
>> De juiste prijs van de jassen is € 39,95.
>>
>> Graag hoor ik zo spoedig mogelijk van u of u de jas wilt bestellen.
>> In dat geval bieden wij u een korting aan van € 7,50, de jas kost dan
>> €
>> 32,45 in plaats van € 39,95. U kunt het bedrag van € 97,35
>> overmaken op ons bankrekeningnummer 5253178 onder vermelding van
>> Softshell jas Chamonix, Zwart en de juiste maat. Indien u wilt afzien
>> van de aankoop ontvang ik graag uw bankgegevens zodat wij de
>> verzendkosten van € 5,95 kunnen terugstorten op uw rekening.
>>
>> Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>>
>> --
>> Met vriendelijke groet,
>>
>> Team Goeiemode
>>
>> Amphoraweg 18
>> 2332 EE Leiden
>> T 071 82 00 333
>> E Klantenservice@goeiemode.nl
>> W www.goeiemode.nl
Als ik deze mail had gelezen, had ik hier zeker op geantwoord. Ik ga er dus vanuit dat het hun fout is, en dat zij mij de jassen moeten leveren, zeker daar ik direct heb betaald via ideal en deze betaling is geaccepteerd. Daarbij komt dat ik pas gisteren (20-12-11) reageerde waarom ik de jassen nog niet ontvangen had. Dus als ik een mail op 6-12-11 verzend en in 2 weken geen reactie heb ontvangen, weet ik niet waar ze daar bij goeiemode.nl mee bezig zijn. Ik zou na 1 week al eens een herinnerings mail gestuurd hebben met het voorstel, en mocht ik binnen de leveringstijd van 5 tot 10 dagen geen antwoord hebben ontvangen zou ik het overgemaakte bedrag (verzendkosten) alsnog hebben teruggestort, en niet pas ik actie komen als de klant na 12 werkdagen gaat informeren hoe het is gesteld met zijn bestelling. Wat moet ik doen?
Mvg Roger Driessen
Dus jij denkt dat je bij een webwinkel gratis jassen kunt bestellen??
Zoals edwin169 al zegt, als het overduidelijk is dat de betreffende prijs een fout is, is de (web)winkelier niet verplicht te leveren voor die prijs.
Vind het heel netjes dat ze je nog een korting aanbieden.
Consumenten denken altijd dat een winkelier geen fouten mag maken bij het prijzen van een product. Wanneer een jas 0,0 kost snapt iedere jan lul dat er iets niet goed is gegaan. Wanneer het duidelijk is dat de prijs niet klopt hoeft de winkelier niet te leveren. De regel waar u denkt recht op te hebben is alleen wanneer bijvoorbeeld 24.95 ergens op staat en het eigenlijk 29.95 ofzo. Het geeft weer goed aan wat voor mentaliteit u heeft dat u de webshop een poot uit wil draaien.
U denkt dat de rest van de wereld uit debielen bestaat en u zelf erg slim bent?
Hoe komt u er bij dat webwinkels grats jassen leveren ?
Denkt u dat zij gek zijn ?
Of wellicht filantropisch zijn ingesteld?
En dat u door het ontkennen van een mailtje een paar grats jassen kunt afdwingen?
Denk eerst eens na voordat je iets doet.
Wat u moet doen? Betalen of afbestellen. En een bloemetje sturen naar Goeiemode omdat u zo suf was te denken dat ze daar van de lucht kunnen leven en nog jassen uitdelen ook.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer