ro
door roger3 Dec 21, 2011 om 17:36
Geldzaken & recht

Geschil levering goeimode

Hoi,
Ik heb 3 jassen besteld bij goeimode.nl, voor € 0.00. Ik wil ze wel hebben. Maar nu mailen ze mij dat ze mij 3 dagen erna een mail hebben gestuurd, met een voorstel van hun. Deze mail heb ik, naar mijn weten nooit ontvangen. Hierin zou het volgende gestaan hebben:

>> Op 3 december stond er op onze website Goeiemode.nl een winterjassen
>> sale waarbij een jas van Chamonix te koop stond voor € 0. U heeft
>> daar drie van besteld. U begrijpt dat deze prijs helaas niet kan kloppen.
>> De juiste prijs van de jassen is € 39,95.
>>
>> Graag hoor ik zo spoedig mogelijk van u of u de jas wilt bestellen.
>> In dat geval bieden wij u een korting aan van € 7,50, de jas kost dan
>> €
>> 32,45 in plaats van € 39,95. U kunt het bedrag van € 97,35
>> overmaken op ons bankrekeningnummer 5253178 onder vermelding van
>> Softshell jas Chamonix, Zwart en de juiste maat. Indien u wilt afzien
>> van de aankoop ontvang ik graag uw bankgegevens zodat wij de
>> verzendkosten van € 5,95 kunnen terugstorten op uw rekening.
>>
>> Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>>
>> --
>> Met vriendelijke groet,
>>
>> Team Goeiemode
>>
>> Amphoraweg 18
>> 2332 EE Leiden
>> T 071 82 00 333
>> E Klantenservice@goeiemode.nl
>> W www.goeiemode.nl

Als ik deze mail had gelezen, had ik hier zeker op geantwoord. Ik ga er dus vanuit dat het hun fout is, en dat zij mij de jassen moeten leveren, zeker daar ik direct heb betaald via ideal en deze betaling is geaccepteerd. Daarbij komt dat ik pas gisteren (20-12-11) reageerde waarom ik de jassen nog niet ontvangen had. Dus als ik een mail op 6-12-11 verzend en in 2 weken geen reactie heb ontvangen, weet ik niet waar ze daar bij goeiemode.nl mee bezig zijn. Ik zou na 1 week al eens een herinnerings mail gestuurd hebben met het voorstel, en mocht ik binnen de leveringstijd van 5 tot 10 dagen geen antwoord hebben ontvangen zou ik het overgemaakte bedrag (verzendkosten) alsnog hebben teruggestort, en niet pas ik actie komen als de klant na 12 werkdagen gaat informeren hoe het is gesteld met zijn bestelling. Wat moet ik doen?

Mvg Roger Driessen

1534 5 Rapporteer

ed
door edwin169 - Dec 21, 2011 om 18:11
32 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een overduidelijke fout in de prijs hoeft de aanbieder niet te leveren tegen die overduidelijk foutieve prijs. U heeft wel recht op teruggave van de verzendkosten.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 21, 2011 om 18:35
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dus jij denkt dat je bij een webwinkel gratis jassen kunt bestellen??

Zoals edwin169 al zegt, als het overduidelijk is dat de betreffende prijs een fout is, is de (web)winkelier niet verplicht te leveren voor die prijs.

Vind het heel netjes dat ze je nog een korting aanbieden.

ae
door aerox - Dec 21, 2011 om 18:36
49 Antwoorden / 1 Vragen

Consumenten denken altijd dat een winkelier geen fouten mag maken bij het prijzen van een product. Wanneer een jas 0,0 kost snapt iedere jan lul dat er iets niet goed is gegaan. Wanneer het duidelijk is dat de prijs niet klopt hoeft de winkelier niet te leveren. De regel waar u denkt recht op te hebben is alleen wanneer bijvoorbeeld 24.95 ergens op staat en het eigenlijk 29.95 ofzo. Het geeft weer goed aan wat voor mentaliteit u heeft dat u de webshop een poot uit wil draaien.

user123
door user123 - Dec 21, 2011 om 23:38
1346 Antwoorden / 3 Vragen

U denkt dat de rest van de wereld uit debielen bestaat en u zelf erg slim bent?

Hoe komt u er bij dat webwinkels grats jassen leveren ?
Denkt u dat zij gek zijn ?
Of wellicht filantropisch zijn ingesteld?

En dat u door het ontkennen van een mailtje een paar grats jassen kunt afdwingen?

Denk eerst eens na voordat je iets doet.

ja
door jans2 - Dec 22, 2011 om 12:06
311 Antwoorden / 4 Vragen

Wat u moet doen? Betalen of afbestellen. En een bloemetje sturen naar Goeiemode omdat u zo suf was te denken dat ze daar van de lucht kunnen leven en nog jassen uitdelen ook.