jo
door jordy312 Jan 9, 2012 om 18:50
Geldzaken & recht

Goud verkopen

hallo,
ik heb 3gouden armbanden nou heb ik deze site gezien goudaankoop.nl deze mensen zeggen de hoogste goudprijs geven, ik heb een retourpakket ontvangen van hun met een sealpack en een luchtkussenzak en een aantal andere papieren maar ik vraag me af of deze mensen te vertrouwen zijn kunnen jullie mij misschien helpen
B.V.D.
groetjes jordy bergen

1698 15 Rapporteer

poltol
door poltol - Jan 9, 2012 om 18:58
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ga toch gewoon naar een lokale opkoper met uw goud.
U ziet dat er getest wordt en wat het gehalte is vervolgens doet de opkoper, na een weging, u een voorstel op de prijs.
Soms is dat zelfs iets meer dan de goudprijs omdat de opkoper handel ziet in het sieraad.

Er raakt niets kwijt, u ziet wat er mee gedaan wordt, en u weet gelijk de prijs.
Eventueel ook nog even naar een tweede opkoper en zien wat het daar oplevert.

Vr.gr. poltol

stacey
door stacey - Jan 9, 2012 om 19:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ze hebben een adres, als je Deze bedoeld, dus maak er desnoods een uitstapje van en lever het daar persoonlijk in tegen contante betaling zou ik zeggen.
Ik zou persoonlijk nooit dure spullen per post versturen......

mhofman
door mhofman - Jan 9, 2012 om 19:14
530 Antwoorden / 93 Vragen

Ik zou dit niet doen.Je kan ze zelfs op mp zetten en zien wat het oplevert.Maar je hebt het dan nog zelf in de hand.Als je ze opstuurt moet je maar afwachten of het goed komt.En er een goede prijs voor krijgt.

haarp
door haarp - Jan 9, 2012 om 19:15
514 Antwoorden / 62 Vragen

Je goud opsturen lijkt mij ergerlijk daar je niet meteen weet wat het je oplevert.

Ga gewoon naar een juwelier en je weet waar je aan toe bent. Of ga naar een tweede voor een second opinion. Juweliers genoeg in iedere stad.
Valt het bedrag tegen dan verkoop je het niet.
Betaal NOOIT om je goud te taxeren !

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2012 om 19:25
16859 Antwoorden / 108 Vragen

jordy312, hou die enveloppe lekker zelf en stuur vooral niets op. Als je dat doet met goud waar b.v. ook diamantjes, briljanten of weet ik wat inzitten, dan zie je die in de eerste plaats nooit meer terug (dus dat wordt er zelf uithalen) want het gaat hun om het goud. Ik zou tracey's advies opvolgen, als je er ook maar enigszins toe in staat bent; per post lijkt me hoe dan ook niet de goede weg (want wat als het, ondanks alle beloftes, niet aankomt op de één of andere manier?) en verzekeren gaat ook maar tot een bepaald bedrag. Ik zelf heb het bij een gewone goudinkoper gedaan, met geijkte weegschaal, heel belangrijk omdat in dit geval ieder grammetje telt! Plus dat ik er met mijn neus bovenop mocht staan. Succes met wat je ook beslist.

pauls0
door pauls0 - Jan 10, 2012 om 02:29
149 Antwoorden / 2 Vragen

Ik sluit mij aan bij de andere mensen die hierop reactie hebben gegeven. Ga naar de lokale goudhandelaar of juwelier...
Waardevolle dingen over de post versturen, is een enge gedachte. Post.nl staat bekend om, dat weggeraakte poststukken niet in waarde uitkeren, maar op gewicht.. Vorige maand is nog een tv-progamma over geweest over Post.nl., ik weet niet welke programma dat was?
Wie zegt dat taxateur zo "goudeerlijk" is. Met het taxeren bent u niet bij, en u legt alle vertrouwen in de handen van deze mensen.

Ik zou het niet doen..

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2012 om 15:28
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 10 jan 2012, 00:06]kijk hier maar eens ben ik ook in zee mee gegaan klik hier...[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 10 jan 2012, 00:06]kijk hier maar eens ben ik ook in zee mee gegaan klik hier...

haha, valerius-2, daar ben ik ook geweest, maar dat is niet zo vreemd als het dicht in je buurt is, toch?

tenormin
door tenormin - Jan 12, 2012 om 15:29
16859 Antwoorden / 108 Vragen

nou, van die dubbele quote begrijp ik weinig, sorry!

haarp
door haarp - Jan 12, 2012 om 18:06
514 Antwoorden / 62 Vragen

8 karaat goud

33,3% goud

€ 12,02 per gram

14 karaat goud

58,5% goud

€ 21,11 per gram

18 karaat goud

75,0% goud

€ 27,07 per gram

20 karaat goud

83,3% goud

€ 30,06 per gram

21 karaat goud

87,5% goud

€ 31,58 per gram

22 karaat goud

91,6% goud

€ 33,06 per gram

24 karaat goud

99,9% goud

€ 36,05 per gram

Als ik de prijsverschillen zie tussen het aantal karaat dan zijn deze best heftig.
Hoe beoordeel je nu het aantal karaat?

ti
door timfelix - Jan 12, 2012 om 18:37
270 Antwoorden / 13 Vragen

Het aantal karaat kan je op 2 manieren zien namelijk:

Het stempel in je armband, dit is bij echt goud een code en als je dat even googled zie je het aantal karaat.

Een juwelier heeft een speciale testvloeistof om het aantal karaat te testen.

Overigens zal het meeste goud dat je hebt tussen de 18 en de 22. Puur goud is namelijk erg zacht, dus 24 karaat is niet geschikt voor armbanden.

Overigens biedt Klumpers wel een mooie prijs voor je oud goud. Als ik langs de juwelier loop geven ze meestal zo'n 28 euro per gram. Je kan ook bij de juwelier vragen of hij van je 3 oude armbanden wat nieuws kan maken, als je dat tenminste wilt.

go
door goudpensioen - Jul 3, 2012 om 12:08
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bij kopen en verkopen is het beste om naar het bedrijf te gaan. U stuurt namelijk geld/goud op.

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2012 om 12:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@goudpensioen,

off topic:
Oude topics met onderwerp goud/zilver naar boven aan het halen?

rmtpistorius
door rmtpistorius - Jul 3, 2012 om 12:27
22 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=goudpensioen schreef op dinsdag 3 jul 2012, 12:08]Bij kopen en verkopen is het beste om naar het bedrijf te gaan. U stuurt namelijk geld/goud op. Jullie maken slechte naam op deze manier, oude topics tot wel een jaar oud gaan lopen posten....

FYI: Reported.

ti
door timfelix - Jul 3, 2012 om 14:32
270 Antwoorden / 13 Vragen

Ach, het topic is van januari en de toevoeging is wel nuttig. Liever dat je even naar een winkel rijdt dan dat de PostNL je dure goud verspeelt toch?