mathilda_1
door mathilda_1 Nov 25, 2012 om 12:50
Geldzaken & recht

HBD die aanslag stuurt voor detailhandel terwijl die er niet si

HBD heeft aanslag gestuurd voor de detailhandel want ik zou een winkel hebben.
Die heb ik niet.
Vlg. hen hebben zij deze info van de KvK. Deze gebeld, deze geven geen andere info dan wat er op de inschrijving staat. Daarop staat geen winkel vermeld en hebben wij ook niet.
Vervolgens bezwaar gemaakt waarop niet wordt gereageerd. Nu wederom een nieuwe en andere aanslag ontvangen die wederom kant noch wal raken.
Hoe is het mogelijk dat zij iets beweren waarop zij een aanslag baseren wat niet bestaat.

2151 14 Rapporteer

maykemeijer
door maykemeijer - Nov 25, 2012 om 13:13
83 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb nog nooit van HBD gehoord, maar neem aan dat u de belastingdienst bedoeld? Ik begrijp dat u wel bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Wat voor bedrijf heeft u?

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2012 om 13:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

HBD is het hoofd bedrijfsschap detailhandel. U hoeft daarvoor geen winkel te hebben, maar kan ook een webshop zijn.

vladja
door vladja - Nov 25, 2012 om 13:38
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Inschrijving bij de Kamer van Koophandel houdt in dat je ergens in handelt. maakt, verkoopt. Anders is een inschrijving bij de Kamer van Koophandel overbodig.

Bij de inschrijving houdt automatisch een aanslag (wetttelijk verplicht te betalen) van een bedrijfschap, detailhandel of anders.

Vladja

mathilda_1
door mathilda_1 - Nov 25, 2012 om 13:54
16 Antwoorden / 22 Vragen

Webshop hebben wij niet. Wij hebben een VOF met enerzijds een tak waarin ambulante handel wordt gedreven en waarvoor een aanslag is geweest en anderzijds een tak waarin (en dat is nog niet operationeel) workshops en kunstzinnige vorming wordt gehanteerd op het gebied van huis en tuinobjecten.
Dus......er wordt in de laatste tak geen handel gedreven. Dat zou bijv. uit de boekhouding moeten kunnen blijken, en dat is niet aan de orde.

Daarnaast hebben we met ambtenaren te maken die volgens de AWB werken. Mijn bezwaarschrift is niet op de juiste wijze afgehandeld. Ook daarin schieten ze tekort.
Medewerkers aan de telefoon doen uitlatingen over de KvK, die door de KvK niet zijn gedaan. Hetgeen wat op de inschrijving staat is de info die zij naar buiten brengen, niets meer, niets minder.
Daarop staat niets vermeld dat er een winkel of webwinkel wordt gedreven.
Als men op aannames denkt mensen aanslagen te kunnen opleggen wordt het wel erg te grijs...........

diumenge
door diumenge - Nov 25, 2012 om 13:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit betreft dus geen consumentenvraag, u kunt uw vraag beter voorleggen op een forum voor ondernemers.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2012 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt dus in uw VOF twee bedrijven, waarvan de ene nog geen omzet heeft. Het hebben van geen omzet is voor het opleggen van een aanslag niet relevant.

Als uw aanslag niet op de juiste wijze is afgewikkeld, moet u in beroep gaan.

mathilda_1
door mathilda_1 - Nov 25, 2012 om 14:24
16 Antwoorden / 22 Vragen

Het betreft geen detailhandel.............zoals al aangegeven en daar wordt een aanslag voor gegeven. Een omzet o.i.d. is dan mijns inziens niet relevant.

Daarnaast, een bezwaar wordt niet behandeld gezien het feit dat ik geen enkele reactie heb ontvangen maar wel een geheel nieuwe andere aanslag. En zoals benoemd heb ik met ambtenaren te maken die niet werken zoals van hen verwacht mag worden.

Het lijkt erop dat ze niet goed weten van de hoed en de rand en willekeurig aanslagen opleggen (op internet is hierover al meerder malen gereclameerd).
Een kunstzinnig atelier is iets anders dan een winkel........................lijkt mij.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2012 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

" Een kunstzinnig atelier is iets anders dan een winkel" Workshops geven is ook bedrijfsmatig.

Wanneer hebt u dat bezwaar ingediend? Wordt uiteraard niet per omgaande afgewikkeld. Andere aanslag? Over hetzelfde jaar, dezelfde activiteiten?

tonjakassa
door tonjakassa - Nov 25, 2012 om 15:32
165 Antwoorden / 0 Vragen

Uw kennis van het bedrijfsleven is minimaal meen ik te kunnen constateren...

Teneinde uw ondernemers problemen op te lossen is mijn advies: zoek/neem een boekhouder/belasting adviseur...echt die kunnen veel voor u doen en bovendien is daar ook het e.e.a. van te leren.

Wellicht zit er op deze site een boekhouder die van een basis advies kan dienen, echter er gaat niets boven real-time advies.

Een voormalig zelfstandige

mathilda_1
door mathilda_1 - Nov 25, 2012 om 19:43
16 Antwoorden / 22 Vragen

Tonjakassa, de boekhouder is voor fiscale aangelegenheden en het onderhavige probleem heeft een andere inhoud.
Onze boekhouder (sinds 1984 zijn wij ondernemer, dus geen nieuwkomers) doet hierin niets. Ik denk dat u het probleem niet snapt. Indien u zou googlen ziet u dat er velen onder ons zijn die met hetzelfde probleem te maken hebben.
Er is een instelling die geld wil verdienen door klakkeloos aanslagen op te leggen op "vermeende" activiteiten die uit een inschrijving van de KvK niet blijkt............dat is het issue.
Er wordt beweerd dat er een winkel is................

Onze bezwaar is op 10 oktober jl. ingediend en ruim 6 weken verder.
Ben zelf 10 jaar ambtenaar geweest en heb met de AWB te maken gehad en weet wat dit betekent en snap ook dat ik niet per omgaande een reactie krijg. Maar niet reageren en een nieuwe aanslag met andere criteria sturen lijkt mij ook niet getuigen van behoorlijk bestuur..................

De bedrijfsactiviteiten zijn niet veranderd. Workshops worden nog niet gegeven en wanneer wel kan niet aangegeven worden .

dearagain
door dearagain - Nov 25, 2012 om 20:03
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*advies: blijf bezwaar aantekenen en bouw een dossier op, dat later nog eens van pas kan komen

*maak er ook melding van, dat het eerste bezwaar niet korrekt is afgehandeld (motiveer dat uiteraard)

mathilda_1
door mathilda_1 - Nov 25, 2012 om 20:44
16 Antwoorden / 22 Vragen

Dearagain,

vermoedelijk is dit de beste weg die belopen moet gaan worden.
We gaan wederom bezwaar maken.
bedankt

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2012 om 21:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als een bedrijf ingeschreven staat bij de KvK moet er betaald worden aan het bedrijfschap. Of er nu activiteiten ontplooid worden of niet. U wilt daar toch iets mee, waarom anders die inschrijving.

@dearagain

Het bezwaar is nog helemaal niet afgehandeld. En 6 weken is niet zo lang hoor.

Uw boekhouder zou u ook in dit geval best moeten kunnen adviseren.

ru
door ruitenheer - Dec 1, 2012 om 16:33
120 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mathilda schreef op zondag 25 nov 2012, 19:43]Onze bezwaar is op 10 oktober jl. ingediend en ruim 6 weken verder.
Ben zelf 10 jaar ambtenaar geweest en heb met de AWB te maken gehad en weet wat dit betekent en snap ook dat ik niet per omgaande een reactie krijg. Maar niet reageren en een nieuwe aanslag met andere criteria sturen lijkt mij ook niet getuigen van behoorlijk bestuur..................

De Awb is veranderd. De standaardtermijn voor het afhandelen van een bezwaarschrift is nog steeds 6 weken, de termijn begint nu echter te lopen bij het aflopen van de bezwaartermijn.