fr
door franswich Mar 7, 2024 om 09:46
Geldzaken & recht

Hoe kan ik een F1 jaarabonnement opzeggen

Hoe kan ik mijn F1 jaarabonnement opzeggen? Ik was in de veronderstelling dat ik na een hoop zoeken door de knop afmelden in te drukken een einde zou maken aan mijn abonnement, totdat ik op dinsdag 5 maart een bericht kreeg waarin ik werd bedankt voor het verlengen van mijn abonnement en dat de betaling van 94,99 euro was ontvangen.
Als ik naar de site van F1 ga en mijn abonnement wil stoppen, krijg ik te zien dat dat dan pas vanaf 5 maart 2025 kan. Is dit wettelijk toegestaan?

In afwachting van uw antwoordt teken ik, met vriendelijke groet,
EDIT REDACTIE: Contact- en overige persoonsgegevens verwijderd

1812 9 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Mar 7, 2024 om 09:54
854 Antwoorden / 3 Vragen

Allereerst... haal je telefoonnummer en e-mailadres weg anders wordt je misschien wel horendol van allerlei onzin.

Je bent te laat met opzeggen en nu zit er voor een jaar weer aanvast. Je hebt tenslotte tijd genoeg gehad om voor 5 maart in te loggen op je F1 account en onder abonnement had je aan kunnen cancel. Dus ja, het is wettelijk toegestaan want jij had dus zelf in de gaten moeten houden dat je abonnement afliep.
Stilzwijgend verlengen heet zoiets.

Overigens heb een maand of wat geleden een mail gehad dat je abonnementsgeld verhoogd zou worden. Niet gelezen misschien? Ik heb die mail wel gehad...

Dit alles staat ook in de voorwaarden die je, destijds bij het afsluiten, niet gelezen hebt. Overigens is Viaplay een stuk duurder dan F1ProTV

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2024 om 09:56
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Ten eerste: verwijder uw persoonlijke gegevens. Ik neem aan dat u geen spam of ongewenste telefoiontjes wenst. Deze site is wereldwijd en ook door kwaadwilligen bereikbaar.

Inzake het opzeggen lijkt het mij dat u te laat heeft opgezegd m.a.w. zich (helaas) niet heeft gehouden aan de opzegtermijn die normaliter één maand is. Niet tijdig opgezegd betekent dan dat uw abonnement volgens dse overeenkomst (voorwaarden daarvan) automatiscj is verlengd met weer een jaar.

Zie evenwel deze info waaruit is af te leiden dat mogelijk in uw geval alsnog opzeggen mogelijk zal zijn met een opzegtermijn van één maand. https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/abonnement-opzeggen/  Let ook op: maak geen gebruik van een bemiddelaar om op te zeggen zoals er diverse te vinden zijn via een zoekmachine. Dat kost u onnodig geld. (De link aanklikken)

Ps. Ik heb inmiddels de redactie geateendeerd op de aanwezigheid van uw persoonlijke gegevens.

Mabelle
door Mabelle - Mar 7, 2024 om 10:31
423 Antwoorden / 1 Vragen

De knop 'afmelden' als je ergens ingelogd zit, betekent niets anders dan 'uitloggen'. Blijkbaar heb je zelf je abonnement met 1 jaar verlengd, en ja dat mag.

Thijs12
door Thijs12 - Mar 7, 2024 om 10:35
538 Antwoorden / Vragen

Je kunt het nu al opzeggen voor volgend jaar. Verwijder ook meteen de betaalgegevens van de creditcard. Als dat niet lukt, verwijder dan tenminste de nummer ervan. Het is tot 5 maart betaald, dus je kunt nog een jaar F1 kijken.

marita5
door marita5 Mar 7, 2024 om 10:45
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@thijs12 , Ts kan nu opzeggen , staat in de voorwaarden . Ik kan geen link maken .

Thijs12
door Thijs12 Mar 7, 2024 om 11:02
538 Antwoorden / Vragen

Cancel Subscription verandert natuurlijk niets aan het abonnement tot aan de betaalde datum. De al betaalde diensten kun je niet tijdens de abonnementsperiode beëindigen.
Dat geldt dan pas voor de volgende periode, na de next payment date.
Ik zou dan ook meteen via de onderste link, Change or edit payment method mijn creditcard verwijderen of onbruikbaar maken.

marita5
door marita5 - Mar 7, 2024 om 10:43
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Franswich ,

Ga naar de site , klik benedenaan op voorwaarden , zie dan art 7 en 8 , u kunt opzeggen .

Ps : kan geen link maken , krijg de melding ongeldige tekens .

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 7, 2024 om 12:37
2055 Antwoorden / Vragen

Volgens Nederlands recht moet u na een stilzwijgende verlenging per maand op kunnen zeggen ook al hebt u al voor een jaar betaald en dient u ook uw geld terug te krijgen als u opzegt, minus de afgenomen maand natuurlijk. Echter Amerikaanse bedrijven snappen dit niet of willen de wet gewoon niet uitvoeren, beroemd zijn de discussies van mensen die na een stilzwijgende verlenging van Adobe Photoshop afwilden en moesten lullen als Brugman maar het wel voor elkaar kregen.

Ja
door JayWie - Mar 18, 2024 om 07:49
2 Antwoorden / Vragen

Hoe is het afgelopen Franswich? Ik heb zelfde issue. Heb de automatische verlenging in de mailberichten niet gelezen. Denk wel beroep te kunnen doen op Nederlands consumentenrecht. Een abonnement mag niet automatisch worden verlengd, tenzij je het abonnement na verlenging op ieder moment kunt opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

rj
door rjw Mar 18, 2024 om 10:21
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Een hoop problemen kunnen al worden voorkomen als mensen e-mail nu eindelijk eens hetzelfde gaan behandelen als papieren mail. Die lees je ook als het binnen komt. Heel veel klachten die hier langs komen zijn veroorzaakt doordat mensen hun email niet regelmatig lezen. Besef dat het een gewoon communicatiekanaal is en niet een gadget.

Ja
door JayWie Mar 19, 2024 om 07:54
2 Antwoorden / Vragen

Je hebt gelijk. Ik heb de mail wel gelezen alleen hierover heen gelezen. Uiteindelijk hebben ze het abonnement per direct beëindigd. Ik wacht alleen nog op de terugstorting. Heel klantvriendelijk dus.

Thijs12
door Thijs12 - Mar 18, 2024 om 08:12
538 Antwoorden / Vragen

Dan doe je best maar om het op te zeggen.
Hier staat alles beschreven!

https://account.formula1.com/#/en/subscription-terms

Ja
door JayWie Mar 19, 2024 om 07:55
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb mijn best gedaan. Het is gelukt. Ze zijn zeer klantvriendelijk. Het abonnement hebben ze per direct opgezegd.

Thijs12
door Thijs12 Mar 19, 2024 om 10:11
538 Antwoorden / Vragen

Oke, dus geld terug gekregen.
Volgens de link hierboven?
Dan zegt het voort voor de geïnteresseerden.
Ik blijf kijken.

Ja
door JayWie - Mar 19, 2024 om 20:26
2 Antwoorden / Vragen

Je kunt mailen naar customersupport@mail.formula1.com. Ze zijn zeer klantvriendelijk. Binnen paar uur reactie en bevestiging van de opzegging. Volgende dag geld teruggestort.