door 82y543t36 Apr 5, 2013 om 15:09
Geldzaken & recht

HUISVERHUREN

als ik mijn te koop staand huis wil verhuren en ik ben in het bezit van de leegstaand vergunningen en toestemming van de hypotheek verstrekker (obvion) kan deze mijn verplichten om de woning voor verhuur aan te bieden bij overbruggingsverhuur waar wij zeer slechtenervaring mee hebben sterker nog dreigen door dat bedrijf in financiele problemen te gaan raken en al een betalingsregeling met obvion moeten regelen
obvion isop de hoogte van onze klachten.
MIJN VRAAG IS , MAG OBVION HALSTARRIG WEIGEREN OM VAN VERHUUR BEDRIJF TE VERANDEREN?

3720 11 Rapporteer

pino123
door pino123 - Apr 5, 2013 om 15:15
2766 Antwoorden / 14 Vragen
tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2013 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet uw caps lock uit.

marcel75
door marcel75 - Apr 5, 2013 om 15:43
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Als u het niet eens bent met deze voorwaarde van Obvion, kunt u als u er met Obvion niet uitkomt, naar de rechter stappen en het daar voorleggen.

ja
door janssenjanssen_4863080 - May 29, 2013 om 16:12
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ja.

Zoals het mij is medegedeeld door Argenta (ook een hypotheekverstrekker): het huis is van de bank, ik heb er destijds voor gekozen om het te kopen, ik heb er destijds voorgekozen om eerst een ander huis te kopen voordat deze was verkocht en nu kies ik ervoor dat ik het wil gaan verhuren. Het is hun huis, hun geld wat ze er ingestoken hebben voor mij dus hun bepalen via wie ik het moet gaan verhuren...

Ik heb ook problemen met overbruggingsverhuur en hiervoor had ik problemen met stichting tijdelijk 2 woningen. Het zijn geldwolven, je moet alles zelf doen, alles zelf regelen hun steken geen poot uit en het enige wat ze doen is het sturen van een mailtje aan de bank en het huis op hun eigen website zetten en een mailtje aan jou sturen met de mededeling dat je het huis moet promoten. (anders wordt het nl nooit verhuurd, want geen hond die bij hun op de site kijkt als ze een huis zoeken)
En heb je een verlenging van de vergunning voor de leegstandswet nodig? Trek je portemonnee maar open... bijna 200 euro mag je afrekenen terwijl ze 1 mail naar de gemeente hebben gestuurd... Oh en de legeskosten van de gemeente moet je ook gewoon betalen natuurlijk :(.

Kortom: beide bemiddelingsbedrijven maken misbruik van jouw situatie. De banken verplichten je om met hun in zee te gaan en jij hebt het maar te accepteren.

Leg je erbij neer, doe gewoon wat ze willen en je hebt een huurder in je huis en hebt een zorg minder. Je kunt namelijk niet anders! Werk je ze in het harnas dan heb je alleen jezelf er maar mee. Oh en nog een tip: vergeet niet regelmatig de huurder te controleren wat die uitspookt want als die een wietplantage begint in je huis zit je nog dieper in de problemen. (maar dat is een ander verhaal :))

tijger1
door tijger1 - May 29, 2013 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of als ze het uitwonen, afbreken of de huur niet betalen. Die verhuur schiet dus lekker op.

ja
door janssenjanssen_4863080 - May 29, 2013 om 16:57
10 Antwoorden / 1 Vragen

In het begin leek het fijn om van de dubbele lasten af te zijn, daarna komen er oplichters in je huis, blijkt de bemiddelaar vergeten (?) te zijn om de toestemming van de hypotheekverstrekker aan te vragen, enz. enz.

Maar je moet wat hé als je 3 jaar geleden zo stom bent geweest om in de mooie verhaaltjes van makelaars en financieel adviseur te trappen ;)

ja
door janssenjanssen_4863080 - May 29, 2013 om 17:00
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 29 mei 2013, 16:16]of de huur niet betalen.

daarom vraag ik 3 maanden borg en is het huurcontract voor 6 maanden. De eerste maand huur moeten ze samen met 3 maanden borg al direct afrekenen voordat de bemiddelaar het contract opstuurt. Betalen ze de huur niet dan zijn het 'maar' 2 maanden die je misloopt.

tijger1
door tijger1 - May 29, 2013 om 18:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u volgens de leegstandswet verhuurt, mag dat mijns inziens niet met een huurcontract van zes maanden.

ja
door janssenjanssen_4863080 - May 29, 2013 om 18:59
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 29 mei 2013, 18:45]Als u volgens de leegstandswet verhuurt, mag dat mijns inziens niet met een huurcontract van zes maanden.

Jawel hoor: minimale huurtermijn is 6 maanden, maximale huurtermijn is 2 jaar.

marcel75
door marcel75 - May 29, 2013 om 20:03
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Maar je mag maar toch maar 1x onder de Leegstandswet verhuren? of is dat inmiddels verandert?

ja
door janssenjanssen_4863080 - May 29, 2013 om 21:57
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even het volgende gekopieerd van de site van eigen huis:

Op basis van de Leegstandwet kan de woning voor maximaal twee jaar worden verhuurd, waarna de termijn maximaal drie maal met één jaar kan worden verlengd (totaal maximaal vijf jaar).

Bron: http://www.eigenhuis.nl/actueel/Dossiers/Dossier-tijdelijke-verhuur/recessie-Tijdelijk-verhuur-gebaseerd-op-Leegstandwet/