ch
door cherise Nov 25, 2013 om 21:41
Geldzaken & recht

Huuropzegging

Bij de voorinspectie van mijn woning is de controleur van de woningstichting gevallen over de kleuren waarin mijn wanden en plafonds zijn geschilders (creme). Bij de voorwaarden waarin moet worden voldaan bij de eindinspectie is hierin niets terug te vinden. Hij heeft er een z.g. klusjesmannetje bij gehaald en die wilde de woning wel overschilderen voor 1000 euro, wat ik aan de controleur contact zou moeten betalen, omdat dit dan zwart zou worden gedaan.
Was een heel rare situatie, werd een beetje geprest om er maar op in te gaan (woon alleen en ben een AOW er) heb gezegd dat ik er nog wel verder over zou bellen met hem en de z.g.klusjesman.
Doe ik dit niet dan keurt hij bij de eindinspectie de woning niet goed en gaat de woonvereniging dit verhelpen wat mij dan nog meer zou gaan kosten (volgens de heren).
Kan ik hier wat tegen doen? moet ik de woonvereniging hierover inlichten?
Graag reacties.

1478 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2013 om 21:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja natuurlijk moet u dat doen en zorg dat u de volgende keer niet alleen bent, maar een getuige hebt.

Vraag een opgave van de woningbouwvereniging over de toegestane kleuren. Er lopen toch ook overal boeven rond, die proberen mensen een poot uit te draaien.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2013 om 21:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt hem ook opbellen en het gesprek opnemen.

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2013 om 22:08
16865 Antwoorden / 108 Vragen

Nee cherise, moet U dat doen? Te idioot voor woorden. Wat u schrijft riekt bijna naar oplichting, hoewel ik dat woord niet graag gebruik. En dan €1000,00 cash, zwart? Niet aan beginnen, niet toegeven. U heeft het over Woningstichting en Woonvereniging. Is dit bij u niet hetzelfde. Heeft u een huurcommissie? Of is alles zwart of donkerbruin geschilderd bij U (wrang grapje). Zoiets heb ik nog nooit gehoord. En belt U anders zo spoedig mogelijk het Juridisch Loket om dit voor te leggen. Ze geven U vast wel een afdoend antwoord op dit "zwarte" voorstel.
Juridisch Loket. Is gratis, wel vlug doen hoor en u niet laten 'chanteren'.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2013 om 23:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik bedoelde natuurlijk dat u dat NIET MOET DOEN.

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2013 om 23:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In uw huurcontract staat vast ook wel vermeld hoe u de woning moet opleveren, kijk daar eens naar.

mahadma
door mahadma - Nov 25, 2013 om 23:31
11595 Antwoorden / 51 Vragen

Het zal me niet verbazen als de klusjesman en de persoon van de voorinspectie een "relatie" met elkaar hebben, dan wel een financiële regeling met elkaar.

ridder_1
door ridder_1 - Nov 26, 2013 om 00:22
376 Antwoorden / 8 Vragen

Dit is typisch een geval van zakkenvullen, machtsmisbruik en fraude, wie weet bij hoeveel mensen dit al is gebeurt, alleen om deze reden moet u dit bij de directie van de woningbouwver. aankaarten. Maak een afspraak bij de directeur of de ombudsman van de stichting en neem een verbaal sterke persoon mee die u helpt bij dit geprek om u te helpen en als getuige, kies hiervoor niet een direct familielid maar bv. een buurman of iemand van een lokaal wijk-ombudsteam of van de vakbond. Laat u niet verleiden tot een gesprek met alleen het Hoofd Technische Dienst misschien krjgt hij ook een extraatje (groot kerstpakket van de schilder ??).
Maak zo snel mogelijk een afspraak !!

hutch
door hutch - Nov 26, 2013 om 09:14
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=cherise schreef op maandag 25 nov 2013, 21:41]Hij heeft er een z.g. klusjesmannetje bij gehaald en die wilde de woning wel overschilderen voor 1000 euro, wat ik aan de controleur contant zou moeten betalen, omdat dit dan zwart zou worden gedaan. Was een heel rare situatie, werd een beetje geprest om er maar op in te gaan (woon alleen en ben een AOW er) heb gezegd dat ik er nog wel verder over zou bellen met hem en de z.g.klusjesman. Doe ik dit niet dan keurt hij bij de eindinspectie de woning niet goed en gaat de woonvereniging dit verhelpen wat mij dan nog meer zou gaan kosten (volgens de heren). Kan ik hier wat tegen doen? moet ik de woonvereniging hierover inlichten?
U wordt door dat tuig als het ware gewoon gechanteerd.

Uiteraard direct die woningstichting inlichten, maar wel in persoon doen, dus niet telefonisch, en bij iemand die in het bestuur zit. Zo niet, bestaat de kans dat er onderling wat 'geregeld' wordt, dus dat zij elkaar dekken.

Ook een getuige meenemen. Tevens een formele klacht indienen. Op de website van die stichting zal dat wel ergens staan hoe te handelen.

En wat dacht u er van om de in te lichten? Als die woningstichting daar (onderhands) aan meewerkt bij dit soort zaken, wordt het tijd dat daar eens een onderzoek naar wordt opgestart.

Wat betreft die kleuren (overschilderen)..... dat (daarover) moet (wat) geregeld zijn in de (algemene) voorwaarden, die u destijds, bij het afsluiten van het huurcontract, gekregen moet hebben. En daar dient u ook naar te handelen.

pi
door pieterwolters - Nov 26, 2013 om 09:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hetgeen maar weer bewijst dat ook op de werkvloer tuig rondloopt.

ch
door cherise - Nov 26, 2013 om 10:37
6 Antwoorden / 8 Vragen
ch
door cherise - Nov 26, 2013 om 10:40
6 Antwoorden / 8 Vragen

Dank voor alle reacties. In de voorwaarden waarin ik moet voldoen bij de eindcontrole wordt geen melding gemaakt van de kleuren die op de plafonds en muren zitten. En ja, ook over de muren die gesausd zijn is de complexbeheerder gevallen, die zouden ook moeten worden gedaan, omdat de woning in deze staat niet te verhuren zou zijn

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2013 om 11:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat moet er dan aan die muren gedaan worden? Mogen die niet gesausd zijn? Of gaat het over de kleur?

U hebt toch geen pimpelpasrse muren?

ch
door cherise - Nov 26, 2013 om 11:14
6 Antwoorden / 8 Vragen

Zowel muren als plafond zijn lichtcreme.

zoekster
door zoekster - Nov 26, 2013 om 11:22
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste kunt u schriftelijk een klacht indienen (per mail of per aangetekende brief) over de opzichter. Verder zou u ook kunnen verzoeken om een andere opzichter nogmaals de inspectie ta laten uitvoeren.
De 'foute' opzichter zal waarschijnlijk uw verhaal ontkennen, maar vanaf dat moment staat hij op het verdachtenlijstje, of misschien heeft iemand anders ook al eens een melding over hem gedaan en maakt dit uw verhaal geloofwaardig.

Ik vraag me verder af of het zo erg is om de muren crèmekleurig achter te laten, maar het kan zijn dat ze perse wit moeten zijn.

Het verbaast me wel dat u nog in onderhandeling bent met de opzichter. Want normaal is het zo dat er een voorinspectierapport wordt opgemaakt, dat door u moet worden ondertekend. Daar zou u nu een kopie van moeten hebben en hij een origineel. Als dat voorinspectierapport nog niet is ingevuld en u heeft wel een bewijs van afspraak dat hij langs is geweest, kan de wbv ook wel vermoeden dat hier iets ongeoorloofds gaande is.