am
door ambrinie Feb 16, 2012 om 22:01
Geldzaken & recht

Hypotheek/NHG

Ons huis staat al enige tijd te koop,nu staat het huis op punt van executie,recent is er een geïnteresseerde koper,wij hebben zelf een hypotheek van 178.000 euro en het huis zal verkocht kunnen worden voor 135.000 euro. Nu hebben wij bij het afsluiten van onze hypotheek een NHG verzekering afgesloten.Wij zouden akkoord gaan met het bod van 135.000euro,maar nu zegt de makkelaar dat de ING het laatste woord heeft en dus waarschijnlijk niet akkoord gaat met de verkoop,omdat er dan een restant bedrag blijft staan van 43.000 euro.Maar houd de ING deze verkoop tegen,gaat het naar de executie en vervalt dus onze NHG,dat wil zeggen dat wij verantwoordelijk zijn voor de overige 43.000 euro.Maar mocht het huis dus wel bij de executie verkocht worden gaat dit huis ook weg voor gemiddeld 135.000euro of zelf wel minder.Maar dan hoeft de ING waar wij de NHG hebben afgesloten.dit bedrag niet aan te vullen tot de 178.000 euro.
Nu is mijn vraag? heeft ING het laatste woord bij een verkoop,of moeten zij akkoord gaan met het bedrag waar wij de woning voor willen verkopen?en dan aanvullen tot de 178.000 euro?

1019 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 17, 2012 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

De NHG gaat alleen aanvullen als jullie ook tijdig daarmee contact opgenomen hebben en alles gedaan hebben om executie te voorkomen. Heb je nog geen contact gehad met NHG, dan heb je nu sowieso een probleem.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2012 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Namens het Waarborgfonds Eigen Woningen (uitvoerder Nationale Hypotheek Garantie) wil ik je uitnodigen contact met ons op te nemen. Om je zo goed mogelijk te helpen, willen we met jou de situatie doornemen en de vragen die je hebt beantwoorden. Onze afdeling Service en Advies staat je graag te woord.

Via onze website www.nhg.nl vind je onze contactgegevens.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2012 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon met de NHG bellen, die helpen je beter dan de bank. De bank weet het zelf meestal ook niet (de mensen die jij aan de telefoon krijgt in ieder geval). Als je NHG belt krijg je goede antoworden.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronaldbijvoets schreef op zondag 8 apr 2012, 23:00: Gewoon met de NHG bellen, die helpen je beter dan de bank. De bank weet het zelf meestal ook niet (de mensen die jij aan de telefoon krijgt in ieder geval). Als je NHG belt krijg je goede antoworden.

De NHG heeft ze anderhalve maand geleden al uitgenodigd contact op te nemen. Mankeer jij iets aan je ogen?

ve
door verwijderd - Apr 9, 2012 om 02:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

nhg schreef op maandag 20 feb 2012, 17:04: Namens het Waarborgfonds Eigen Woningen (uitvoerder Nationale Hypotheek Garantie) wil ik je uitnodigen contact met ons op te nemen. Om je zo goed mogelijk te helpen, willen we met jou de situatie doornemen en de vragen die je hebt beantwoorden. Onze afdeling Service en Advies staat je graag te woord.

Via onze website www.nhg.nl vind je onze contactgegevens.

Loop al een tijd mee en een helpende hand van nhg is onmogelijk. De ING top kijkt niet naar individuelen gevallen.En natuurlijk zal de ING willen voorkomen dat ze moeten betalen voor NHG. Net als alle andere banken. In goede tijden spelen ze vriend en kan alles, maar gaat het minder dan is er al een intern schaderapport opgemaakt. En is je vriend met afspraken ineens een ander.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@festinger - Zou het graag anders zeggen, maar die stelling is werkelijk de grootste flauwekul. Zowel NHG als ING zijn prettige partijen om mee te werken. Ik neem aan dat je met wat frustratie zit, maar je helpt niemand verder door dat op deze situatie te projecteren.

@ambrinie - ik neem aan dat je inmiddels contact hebt gehad met de NHG. Mocht je niet verder komen met de ING dan biedt het contactcentrum van de NHG over het algemeen soelaas door te vertellen wat de eerstvolgende stap is.