re
door reaalklant Feb 20, 2016 om 11:12
Geldzaken & recht

Hypotheekverstrekker verhoogt mijn hypotheek, mag dat?

Vorig jaar heeft Reaal samen met hun hypotheek backofficepartij Stater in Amersfoort besloten om mijn hypotheek te verhogen, ze storten gewoon een bedrag om mijn rekening en verhoogde de hypotheek. De reden die ze gaven was dat ik de regels van de Belastingdienst zou overtreden. Laten controleren door de Belastingdienst. Conclusie dit was niet het geval. Mijn rechtsbijstand verzekering vindt het niet echt de moeite waard (heb zelf het gevoel dat zij wel verstand hebben van wetten maar niet van hypotheken). Wat zijn de regels? Mag dit? Procedure bij Kfid heb geen trek in, gang naar de rechter ook niet. Ik wil gewoon weten of het mijn persoonlijke gevoel is, of dat ze echt regels overtreden omdat ze toch groot en machtig zijn, dus wel over een kleine consument heen kunnen walsen.

776 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2016 om 11:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zelden zo iets geks gelezen. En welke regels zou u dan overtreden? Dus misschien dit verhaal wat verder toelichten?

uwjurist
door uwjurist - Feb 20, 2016 om 12:21
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan het ook niet volgen. Graag meer uitleg.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ha
door halex - Feb 21, 2016 om 01:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U wilt niet naar de rechter, noch naar het Kifid. U gaat dus akkoord met de verhoging. En dan kunnen ze dat gewoon maken.
Om wat voor een bedrag gaat het?

fr
door frans56 - Feb 21, 2016 om 07:53
230 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Reaalklant

Contact opnemen met Reaal en om betere uitleg vragen. dus niet alleen dat u een belastingregel zou overtreden, maar uitleg vragen welke regels dan worden overtreden en waarom.  Met dit antwoord kan iemand met verstand van dit soort zaken pas nagaan of U inderdaad regels overtreed.
Eventueel kunt U dit antwoord  laten controleren op een persoonlijk spreekuur van de belastingdienst, Dan weet U zeker dat U een deskundige spreekt.