re
door reikimaster May 9, 2008 om 22:01
Geldzaken & recht

Ik wil de rechter pakken

Ik wil de rechter pakken vanwegen hij met mijn curator de inboedel rekening van ons aan het leegplunderen is en de curator doet ook nog een aantal dingen wat ze tijdens het fallisement niet mag doen, dus wie weet welk organisatie te recht kan

467 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2008 om 09:15
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Een goede advocaat lijkt mij hier DE remedie. U kunt ook het indienen van een klacht bij de Nationale Ombudsman overwegen. Of het allemaal veel zal uithalen is de vraag. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een rechter "meeplundert". Herhaald, schakel een advocaat in, eventueel via:

http://www.hetjl.nl/hetjl  juridisch loket  of

http://www.jurofoon.nl (niet kosteloos)

re
door reikimaster - May 10, 2008 om 10:01
8 Antwoorden / 7 Vragen

we hebben al lang een advocaat maar mensen weten ook niet altijd alles

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2008 om 10:26
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Een advocaat behoort het nu eenmaal wel te weten. Daar betaalt u die advocaat voor! kent hij zijn eigen werk niet of weet hij niet hoe elders dan raad te halen, dan is hij in gebreke.

marcel75
door marcel75 - May 10, 2008 om 11:23
5124 Antwoorden / 4 Vragen

@reikimaster,
Maar als u alles zo goed weet, waarom bent u dan zelf geen advocaat (geworden).

Voor opgesteld is het doel van een faillissement om de schulden zo veel mogelijk te voldoen. De curator is benoemd om de belangen van uw schuldeisers in de gaten te houden en om er voor te zorgen dat er geld vrijkomt om schulden te voldoen. Dat betekent dus onder meer dat de curator uw post in mag zien en de inboedel grotendeels in beslag mag nemen en verkoper.

Het is ook in uw voordeel om zo snel mogelijk alles betaald te hebben. Des te eerder kunt u namelijk ook weer verder.

Maar ik vrees dat het van mijn antwoord niet warm of koud zal krijgen, dus wens ik de curator en de rechter-commissaris veel succes om hun legitieme taken zo goed mogelijk te volbrengen en vrees ik dat u nog wel een tijdje failliet blijft.

marcel75
door marcel75 - May 10, 2008 om 11:24
5124 Antwoorden / 4 Vragen

@gerrit,
Gelet op de reactie op jouw reactie, heb ik zo'n vermoeden dat dit een faillissement betreft dat "niet de schuld niet is van de vraagsteller, maar van anderen", terwijl je alleen maar failliet kan gaan als je eigen verplichtingen niet nakomt.

marcel75
door marcel75 - May 10, 2008 om 11:28
5124 Antwoorden / 4 Vragen

@gerrit
off-topic,
Dit loopt al een tijdje, in 2006 is WSNP van toepassing verklaart en blijkbaar heeft men zich niet voldoende ingespannen/meegewerkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2008 om 12:30
16887 Antwoorden / 202 Vragen

marcel75@ helemaal mee eens, kennelijk weet men het ook beter dan de eigen advocaat maar m.b.t. het aanspannen van een tuchtprocedure tegen een rechter-commissaris wens ik hen veel succes. In die zin dat zij dan wel risico lopen van een aanklacht zelf wegens laster/smaad. Een heel groot probleem is, dat dat feitelijk nu al kan op basis van de beschuldiging "leegplunderen" in deze topic. Echter weet de redactie daar wel mee om te gaan.

marcel75
door marcel75 - May 10, 2008 om 12:32
5124 Antwoorden / 4 Vragen

@Gerrit,
Een tuchtprocedure tegen een rechter-commissaris is niet mogelijk aangezien de rechter-commissaris ook een rechter is en dus niet onder tuchtrechtelijk toezicht staat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2008 om 12:57
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ach, u weet toch wel wat ik bedoel? Tegen een rechter die aantoonbaar foutief handeld kan wel degelijk worden opgetreden. het lijkt me hier echter niet aan de orde.