roker
door roker Jul 11, 2006 om 22:58
Geldzaken & recht

Imigratie En dan!!!

hoi ik had even kort een vraag?

Ik ben in contact gekomen via een dating site met een vrouw uit rusland, tja wat van ver komt!!!

Nu is mijn vraag is dit een missie inposseboll (of hoe je het ook schrijft)

Ben ik nu ergens aan begonnen waar mee ik veel problemen op mijn neem?

Kan iemand mij helpen aan instantie"s die mij verder kunnen helpen omtrent deze actie?

Zijn er speciale buro" of site"s waar ik info kan halen?

mijn dank is groot!!

groetjes roker

1796 8 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Jul 12, 2006 om 08:40
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Roker,

Het is zeker niet onmogelijk, alhoewel de regels scherp zijn. Het IND heeft enkele brochures online, die voor u wellicht interessant zijn. Een kleine greep hieruit:

Verblijf in Nederland
(186KB)

Visum kort verblijf
(57KB)

Hoe kunt u Nederlander worden?
(364KB)

Meer informatie kunt u vinden op de site van de IND: www.ind.nl, alsmede telefoonnummers, die bruikbaar zijn.

Mvgr - B

je
door jessicaorl - Jul 12, 2006 om 09:45
36 Antwoorden / 3 Vragen

Het is geen mission impossible, maar je moet er wel rekening mee houden, dat het tijd, energie en geld kost.

De regels zijn met ingan van dit jaar inderdaad weer aangescherpt en de kosten zijn verhoogd.

De procedure is op zich niet zo ingewikkeld en je kunt bij het IND inderdaad de nodige informatie opvragen.

De mvv procedure kan het beste door je vriendin in Rusland opgestart worden. Jullei zullen beiden allerlei documenten en formulieren moeten verzamelen. Die worden dan allereerst gescreend op de nederlandse ambassade in rusland. die sturen vervolgens alles op naar het hoofdkantoor van het IND in Nederland. Zij doen dan weer een check. Ook het Min. van Buitenlandse Zaken en het Ministerie van Justititie doen nog een duit in het zakje. Als het balletje rondgespeeld is, beslist een beslisambtenaar van het IND, of het mvv toegekend wordt of niet. Zo ja, dan kan je vriendin naar Nederland komen.

Let wel (ik weet niet of die wet al in werking is getreden), het kan zijn, dat je vriendin eerst in Rusland een taalexamen Nederlands moet doen. Ze moet dan aldaar een cursus Nederlands volgen en vervolgens telefonisch examen doen bij het consulaat. Als ze het examen haalft, dan krijgt ze de mvv pas.

Als die wet nog niet van kracht is, wordt de mvv goedgekeurd en kan ze dus naar Nederland komen. Hier moet ze dan wel de inburgeringscursus volgen, maar dat stelt op zich niet zo veel voor.

Enfin, de grote bottleneck is dus het in eigen land eerst Nederlands leren (nivo 2) en daar examen doen. Dat kost natuurlijk een hoop tijd. Ik zou dat eerst ook eens goed navragen bij het IND.

Succes,

Jesse.

Ps. Ik heb overigens ook een Russische en ben verrekte gelukkig met haar!

hutch
door hutch - Jul 12, 2006 om 09:48
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi Roker,

soms gaat een relatie met een, in dit geval Russische dame, goed en soms gaat het niet goed. Zoiets is nooit voorspelbaar. Maar bedenk wel: de leefomstandigheden in 'het westen' zijn vele malen beter dan 'in het oosten'. Vandaar ook dat vele 'oosterse' dames (hoe ver je wilt gaan met 'oosters' mag je zelf weten) hun heil zoeken hier bij ons in 'het westen'. Koste wat kost..............

Daarom zie je ook veel van die dames in advertenties en op datingsites e.d. Zij hebben maar één doel: een leven hier bij 'ons'. Ook zal in bijna alle gevallen de eerste ontmoeting op 'papier' altijd de goede zijn........ (rara hoe kan dat........).

Eenmaal hier bij 'ons' zijn deze dames afhankelijk van de persoon waar ze verblijven en krijgen (....) een verblijfsvergunning 'verblijvende bij.....'. Dus het eerste aantal jaren krijgen die dames een afhankelijke verblijfsvergunning (geen zelfstandige verblijfsvergunning).

Maar wat daarna, als die dames eenmaal een zelfstandige verblijfsvergunning hebben c.q. de Nederlandse nationaliteit bemachtigd hebben...........? Hoe vaak gaat een relatie tussen deze dame en de 'Hollandse' man dan verder (en goed)? Of komt dan de ware aap (of vrouw) uit de mouw.......

Mijn advies: hou je hoofd koel en bekijkt het met een nuchter Hollands verstand. Indien je verder wilt gaan, het is zeer zeker geen 'mission impossible'.......... en in ieder geval succes toegewenst.

Gr. Hutch

brynnar
door brynnar - Jul 12, 2006 om 09:59
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ Roker,
Ik wil geen moreel oordeel vellen over de (mogelijke) relatie, maar wat Hutch zegt is wel waar. Enige voorzichtigheid is in het algemeen op zijn plaats. Wij kennen de dame in kwestie natuurlijk niet, net zo min als dat we jou persoonlijk kennen, dus we kunnen onmogelijk de situatie inschatten. Bezoek Rusland eens of laat haar voor een vakantie eens overkomen en kijk hoe het klikt, voordat je stappen in de richting van immigratie gaat nemen.
Mvgr - B

stacey
door stacey - Jul 12, 2006 om 10:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Misschien moet je eens rondkijken bij forums ed hierover,

http://rusland.startkabel.nl/forum/?id=454&n=4&sub=1

http://cf.hum.uva.nl/oosteuropa/prospekt/artikelen2003/bruidenjacht_okt.html

Zullen best oprechte vrouwen bij zijn, maar ga zeker niet over een nacht ijs, en de tijd nemen om kennis te maken, als de dame in kwestie hier `geen tijd aan wil verdoen`dan zou ik wel bedenkingen hebben.

Als het een vergunningzoeker is dan haal je je heel wat ellende op de hals (spreek helaas uit ervaring ;-(    ) als je haar hierheen gehaald hebt

Succes,

je
door jessicaorl - Jul 12, 2006 om 12:29
36 Antwoorden / 3 Vragen

In de overige reacties kun je lezen, dat voorzichtigheid geboden is, dat je niet over 1 nacht ijs moet gaan en dat die dames allemaal op hier willen komen wonen om er economisch beter van te worden.

Tja, deels misschien waar, maar deels ook zeker een vooroordeel. Ik ken inmiddels heel wat stellen (Nederlandse man en Russische vrouw), die allemaal al meerdere jaren gelukkig zijn samen. Natuurlijk kan het ook best eens mis gaan. als je als 59 jarige kerel op zoek gaat naar een mooie jonge meid van 25 jaar (en die kun je dan ook best wel vinden in thailand, Rusland etc), dan moet je er inderdaad niet van staan te kijken, dat zo'n relatie geen stand houd of dat je inderdaad een fortune hunter hebt getroffen. Maar goed, dat ben je zelf bij.

Als je je gezond verstand gebruikt, kom je er zelf wel achter of iemand serieus is of niet.

Overigens, we moeten niet te veel afgeven op die vrouwen. Er zijn ook maar zat kerels uit de westerse landen (ook Nederland), die zich ook mooi voordoen bij die vrouwen (onder het mom van trouwen, kindjes e.d.), maar in feite maar in 1 ding geïnteresseerd zijn.

Zo'n vrouw voor een tijdje hier naar toe halen, puur voor sex en vervolgens weer enkele reis terug naar haar land. Die verhalen ken ik namelijk ook.

Gewoon realistisch zijn, maar ook je gevoel laten spelen. Er zijn er je heel wat voor gegaan, waarbij het goed is afgelopen.

Succes,

Jesse

brynnar
door brynnar - Jul 12, 2006 om 12:37
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ Jesse,
100% met je eens. Bovendien: wij kunnen hier allemaal de achtergrond en het verloop van het contact niet, noch zijn wij hier op de hoogte van het prive-leven van zowel Roker als zijn Russische vriendin. Wij kunnen dus niet oordelen hierover. Dit is een persoonlijke zaak en elke vermaning of waarschuwing heeft hier eigenlijk, hoe goed bedoeld ook, geen relevantie.
Mvgr - B

roker
door roker - Jul 12, 2006 om 17:38
7 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi met roker ,ik wil julie allemaal bedanken voor julie reactie''s

Ik ga zeker niet over 1 nacht ijs, ik laat het even tot mij bezinken en

vandaar uit ga ik kijken wat mijn mogenlijkheden zijn.

Ik ben 40 jaar dus voor mijn pleziertjes zijn er wel andere mogenlijk heden, maar dit is in mij geval niet van toepassing.

Ik probeer echt een serieuse relatie op te bouwen en ja dit kwam ook op mijn pad!

in iedergeval bedankt voor julie reactie''s

groetjes roker