li
door liesbeth1 Oct 9, 2006 om 10:08
Geldzaken & recht

Incasso gericht op naamgenoot

vrijdag 6 okt heb ik tot mijn verbazing een incasso gekregen van een bedrijf waar ik nog van nooit gehoord heb. Na veel bellen met het incasso bureau en het bedrijf dat medische rekeningen verzorgt voor o.a. tandartsen kwam ik er achter dat ze mij verwisseld hadden met een ander persoon. Nog sterker ik had niet eens daar gewoond tijdens die rekeningen en de persoon is zo'n 25 jaar ouder dan mij. Hoe ze die adresvertificatie hebben uitgevoerd geen idee.


Maar nu is dit mijn vraag. Ik heb twee dagen met de betrokken personen gebeld en daarbij met mijn mobiel zo'n 24 euro opgebeld. (ik ben student) Bij de vraag bij wie ik dat kan declareren krijg ik van bedrijf en incasso bureau te horen dat dat niet kan. En ik geloof niet dat ik bij die tandarts kan aankloppen..
Is er een mogelijkheid van geld terug krijgen en bij wie zou ik dat moeten doen? ik ga ervan uit dat het incasso bedrijf zijn taak niet goed heeft uitgevoerd.

378 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Oct 9, 2006 om 10:39
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Liesbeth,


ik geloof niet dat u die kosten kunt verhalen op 'iemand'..... Heel misschien zou er wel een mogelijkheid kunnen zijn, maar dat 'vreet' zoveel energie en ook (extra) kosten, dat u zich moet afvragen of dit wel de moeite loont, buiten het kosten-baten plaatje.


Maar ik zou het eens proberen bij de opdrachtgever van dat incassobureau, oftewel dat bureau wat de rekeningen verzorgt. Stuur dat bedrijf een heel vriendelijk mailtje met daarin uw redenen, waaronder dat u student bent enz.... tevens dat u dus dankzij hun (fout) telefoonkosten heeft moeten maken, die er niet om liegen.


Dit alles onder het mom van: niet geschoten is altijd mis. En mailen kost niets.......


Succes, gr. Hutch

ja
door jaysiea - Nov 25, 2006 om 21:34
7 Antwoorden / 6 Vragen
0

idd zou idd ook proberen een zo duidelijk en vooral "lief"mogelijk mailtje te sturen en idd het hele verhaal uit te leggen en vooral erg duidelijk wezen, dat het niet jou schuld is en dat er fouten zijn gemaakt en uit coulanse, zouden ze het kunnen betalen, ik geef je weinig kans, maar iidd nooit geschoten is altijd mis


want want ik tot zover weet, zijn zij niet verplicht om een telefoonrekening te betalen, want waar gewerkt word, worden fouten/foutjes gemaakt, dan zou iedereen zijn of haar telefoonrekening kunnen declareren..

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

De
Dee010420 - May 14, 2024 om 23:12
Geldzaken & recht

Vreemde incasso paypal via riverty

Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer