re
door rewico Apr 9, 2009 om 22:41
Geldzaken & recht

Inkassounie reageert stelselmatig te laat

Mijn moeder van 83 jaar heeft wel eens besteld, ontvangen (vaak via de buren) en betaald bij Salvabis Bela Vita (ons aller niet onbekend) echter haar laatse bestelling is nooit aangekomen.
Inkassounie  maant aan op 17-11-2008 en 1-12-2008, bezorgt op haar oude adres, aan om binnen een aantal dagen het openstaande bedrag etc. te betalen.
Op 14-12-2008 brief naar IU gestuurd met uitleg dat het pakketje nooit ontvangen is en dat dit aan leverancier doorgegeven is. Ook het verzoek om binnen 10 dagen te reageren.
Antwoord van IU op 13 januarie 2009, ruim na de door mij gestelde termijn.
BlaBla in de brief maar vooral dat het voor hen helaas niet mogelijk is om binnen 10 dagen te reageren.'Zoals u zult begrijpen zijn er meerdere mensen welke ons kantoor per brief benaderen'
IU geeft even de tijd om aan mijn moeder om het een en ander uit te zoeken. dat is snel klaar. Zij heeft het laatse pakketje nooit ontvangen.
Toch maar weer op 16-01-2009 een brief eroverheen gestuurd met nogmaals wat uitleg en toelichting en ook de vraag om alle bewijzen van bestellen, verzending en ontvangstbewijzen toe te sturen.
Omdat de IU het kennelijk een beetje druk heeft heb ik de termijn wat ruimer gemaakt, namelijk als zij binnen 15 werkdagen ( dus uiterlijk 27-02-2009) niet reageren de zaak verder is afgedaan.
Tja, dan krijg je op 2-04-2009 een envelop van de IU in de bus waar 2 kopietjes van een 'Hardcopy Ausgabe' inzitten en de bekende dreigende acceptgiro. geen enkel begeleidend schrijven erbij. wel een paar krabbeltjes op die 'hardcopys'
Kortom, op geen enkel schrijven van onze kant heeft de IU op tijd, sterker nog, meestal weken te laat, gerageerd en nog steeds niet de gevraagde gegevens overhandigt.
Wat nu? Moeder heeft inmiddels zoiets van, heb het niet ontvangen maar zal maar gaan betalen, dan ben ik er van af.
Ik, haar zoon en ook andere kinderen zijn het daar helemaal niet mee eens.
Wat nu te doen en dan met name met het feit dat de IU gewoon steeds ruim te laat antwoord geeft.

383 1 Rapporteer

kiran
door kiran - Apr 10, 2009 om 01:51
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@rewico

Vervolg van ……

In principe gelden de antwoorden uit januari nog steeds. Wat je niet ontvangen hebt, waarom zou je dat betalen. Wie eist, bewijst.

Maar nu lees ik dat IU wel de acceptkaarten aflevert op een oud adres. Pakje toch niet bij de buren? Heeft u die acceptkaarten ook van die buren gehad. Hoe kom je er anders aan?

Aan leverancier is ook doorgegeven dat er nooit iets ontvangen is. Wat zei die dan? [toendertijd] Natuurlijk heeft u daar nu niets meer aan. Die zal niet meer reageren als 't uit handen is gegeven. Maar IU zou toch de gegevens omtrent deze zaak moeten hebben.

Is ellendig als ze niet reageren, of het op zijn beloop laten. Ik zou niet betalen voor iets wat ik niet ontvangen heb. Maar je moet dat wel zeker weten. En 't zal nu aardig oplopen .... sinds januari? Of hebben ze het bedrag nog niet opgetrokken ... spelen ze blufpoker?? Zou ook nog kunnen.

Ze zouden toch echt bewijs moeten overleggen lijkt mij.

Leg anders de klacht eens voor op Consuwijzer. En maar zien wat daar uitkomt.

Per mail bv = binnen 1 wk. antwoord/advies

Klacht indienen - Consuwijzer