mi
door mitzie1988 Feb 18, 2009 om 19:49
Geldzaken & recht

Jaaropgave kwijt.. (niet mijn schuld)

Ik heb tot december jongstleden bij een supermarktketen gewerkt. Mijn laatste loonstrookje heb ik daar nog gewoon op kunnen halen. (Er zat al een postzegel op en ze wilde hem eigenlijk ook versturen)
Toen ik het adres zag waar ze het naar toe wilde sturen zag ik dat het huisnummer verkeerd was. Dit heb ik toen meteen aangegeven i.v.m de jaaropgave die nog opgestuurd zou worden.

Nu ben ik laatst weer terug gegaan en heb ik gevraagd of ze mijn jaaropgave hadden, die hadden ze volgens hun zegge al opgestuurd (naar het verkeerde huisnummer).
Ik ben toen naar het desbetreffende huisnummer geweest en zij zei dat ze al een hele lange tijd post van mij kreeg (ik woon bij mijn moeder en heb de achternaam van mijn vader, Waardoor zij niet wist dat de post voor mij was) Zij heeft toen de post weggegooid.
Toen ik vroeg of ze laatst nog iets van mij had ontvangen zei ze nee..
(ik weet dus niet of ze het heeft weggegooid of niet)

Toen ik tegen mijn ex baas zei dat ik de jaaropgave nog niet had ontvangen zei die dat ik pech had, (want de jaaropgave wordt eens per jaar verstuurd)

Wat is mijn recht? i.v.m. de belasting enzo.. Heb ik gewoon recht op mijn jaaropgave?

1902 7 Rapporteer

toolboy
door toolboy - Feb 18, 2009 om 19:54
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ten alle tijden is er een kopie van de jaar opgave beschikbaar.1maal per jaar zijn absurde zelf opgestelde regeltjes.In elke boekhouding van een ondernemer staat de jaaropgave van elke werknemer,Een hele simpele druk op de knop en er is een kopie.

T

poltol
door poltol - Feb 18, 2009 om 21:05
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Wie heeft het naar het verkeerde adres gestuurd? De bijdehante baas!! Die moet dus subiet voor een nieuwe jaaropgave zorgen. Hij is dat wettelijk verplicht.

Vr.gr. poltol

zinook
door zinook - Feb 18, 2009 om 21:18
261 Antwoorden / 7 Vragen

Ons accountantskantoor stuurt ieder jaar de jaaropgave van al onze personeelsleden, maar er zit altijd een brief bij dat deze maar 1 keer uitgegeven wordt.

De bewering dat de baas deze in zijn computer standaard heeft zitten is dus niet waar - in ons geval.

Wat wij wel doen, is alle jaaropgave inscannen en dan pas uitdelen....zodat we altijd nog iets achter de hand hebben voor het geval dat.

En anders moet je baas maar eens even vragen bij zijn accountant of er nog iets te regelen valt.

mi
door mitzie1988 - Feb 18, 2009 om 21:21
22 Antwoorden / 8 Vragen

Kan het zo zijn dat op je 13de loonstrookje ook alle gegevens staan als op je jaaropgave.
De ex-baas zei dit namelijk tegen mij.

Heb ik die jaaropgave echt nodig? Het zou wel erg balen zijn als ik deze overigens niet meer zou krijgen, want ik heb het immers gemeld.

Ik ga morgen even weer vragen;)

poltol
door poltol - Feb 18, 2009 om 21:25
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Inderdaad zal de laatste loonstrook ook alle gegevens bevatten. Maar ik zou toch proberen een "echte" jaaropgave te krijgen. De baas moet dat regelen, zijn fout[je].

Vr.gr. poltol

toolboy
door toolboy - Feb 18, 2009 om 21:26
965 Antwoorden / 40 Vragen

@zinook.Dan heeft de boekhouder een back up.Het is bull dat het maar 1 keer per jaar verstrekt kan worden.De 2de keer kunnen ze het nml nog een keer in rekening brengen.

T

ba
door bas1st - Mar 1, 2009 om 21:56
7 Antwoorden / 0 Vragen

Elk fatsoenlijk salarisadministratiepakket heeft de mogelijkheid om tot in den treure kopieën van stroken, jaaropgaven, etc. etc. uit te draaien. Het zou dus een kleine moeite moeten zijn voor je ex-baas om dit nog een keer uit te laten draaien.

Dat zinnetje staat er alleen maar om ervoor te zorgen dat niet iedereen gaat 'zeuren' om kopieën wat natuurlijk tijd en geld kost.