so
door sonjadeb Jan 26, 2014 om 18:23
Geldzaken & recht

Kan ik een en/of rekening opheffen zonder handtekening ex partner?

Kan ik een en/of rekening opheffen, zonder handtekening ex partner?

2734 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 26, 2014 om 18:32
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Volgens deze informatie, klik HIER, zou dit niet mogelijk zijn. Maar dit is het eerste schot via google.

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2014 om 18:44
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Heb even bij mijn eigen bank gekeken (ING) maar helaas, daar moet een handtekening bij. Op andere (vraag) sites worden illegale handelingen aangeraden zoals handtekening vervalsen. Zou ik maar niet doen. Kan je hem nergens achterhalen?

so
door sonjadeb - Jan 26, 2014 om 18:49
4 Antwoorden / 5 Vragen

Ik weet waar hij is, maar hij plukt geld van de rekeningen, incl. kindergeld enz.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 26, 2014 om 19:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Een nieuwe rekening openen en de stortingen hier op plaats laten vinden, ook u incasso opdrachten even werk maar dan bent u overal van af.

mahadma
door mahadma - Jan 26, 2014 om 19:06
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Valerius, als er nog duimen bestonden, kreeg je er acuut een!

mahadma
door mahadma - Jan 26, 2014 om 19:10
11590 Antwoorden / 51 Vragen

@Sonjadeb,

als je die nieuwe rekening hebt geopend, zorg er dan wel voor dat de en/of rekening niet rood kan gaan staan, want daar ben je dan ook gezamenlijk verantwoordelijk voor. En neem alles wat er op staat direct cash op of schrijf dit over.

@Velerius, een groene bedoel ik uiteraard.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2014 om 19:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat bedoelt u met kindergeld? Toeslagen van de belastingdienst moeten naar één en hetzelfde rekeningnummer. Als het de kinderbijslag is, direct aan de SVB een ander nummer doorgeven. Neem direct contact op met de bank, dat de rekening NIET rood mag staan.

so
door sonjadeb - Jan 26, 2014 om 19:35
4 Antwoorden / 5 Vragen

Alles heeft hij er af gehaald, voor de rekeningen boodschappen , toeslagen van de belastingdienst ook mijn spaargeld, om zijn schulden weg te werken.dat van hem staat er nog op.
.
Stoneren kan dat per mail, of moet ik naar de bank?

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2014 om 19:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Stoneren kan dat per mail, of moet ik naar de bank?

Storneren kan wel via mail, maar ik zou de bank bellen (van de week zelf even moeten doen). Weet niet exact hoe uw bank werkt; alweer: bij ING: bankpasje bij de hand, worden persoonlijke vragen gesteld (geboortedatum, Postcode en huisnummer) en dan is storneren zo gepiept. Dus gelijk morgenochtend bellen. Jakkes, wat een situatie.

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2014 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt niets storneren wat er af gehaald is. Hoe kunt u nu zolang een en/of rekening laten bestaan waar uw geld op binnenkomt?

Als er nog geld op staat, haal dat er meteen af en zorg dat die rekening niet rood mag worden anders draait u er ook nog voor op.

Geef direct aan de belastingdienst door dat de toeslagen op een ander nummer uitbetaald moeten worden, maakt daar haast mee, want anders haalt hij ze de volgende keer ook weer af.

Dat van hem staat er nog op zegt u. Als hij er geld vanaf gehaald heeft, kan het toch het zijne zijn?

edrick3
door edrick3 - Jan 26, 2014 om 19:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sonjadeb,

Kan ik een en/of rekening opheffen, zonder handtekening ex partner?
Nee.
Neem even contact op met je bank hoe je dit het beste kunt regelen!

Stoneren kan dat per mail, of moet ik naar de bank?
Als je internetbankiert is het zo gepiept.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2014 om 19:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor je te veel hoop krijgt, hier is storneren uiteraard en helaas niet mogelijk. Storneren kan bij een automatische incasso, hier is sprake van een van de rekeninghouders die de betreffende rekening leeghaalt. Volgens mij kan je beter naar de politie gaan, dat het een en/of rekening betreft, wil nog niet zeggen dat hij jouw geld mag opmaken naar mijn mening.

mahadma
door mahadma - Jan 26, 2014 om 20:14
11590 Antwoorden / 51 Vragen

U spreekt over de EX, hoe en of is de scheiding afgehandeld/geregeld? Zonder al te veel privé info.

ma
door mataraty - Jan 26, 2014 om 23:33
73 Antwoorden / 0 Vragen

Tja je kan weinig anders doen als wat al aangegeven is. Andere rekening openen en daar je tegoeden op storten. Zorg inderdaad dat de en/of geen roodstand mag hebben.

Een en/of rekening heeft voordelen, maar als de relatie stukloopt kan het een nachtmerrie worden. Je mag namelijk beiden gezamenlijk (dus ook afzonderlijk) over het gehele vermogen op de rekening beschikken.

marcel75
door marcel75 - Jan 27, 2014 om 08:24
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Een en/of rekening is van u samen. Eenzijdig kunt u dit dus niet veranderen. Zou ook wat zijn. Als dat wel zou kunnen zou uw ex ook zonder uw medeweten allerlei zaken van u kunnen afpakken.

Als uw ex niet meewerkt, dan kunt u naar de rechter gaan om daar een vonnis te krijgen om het zelf te kunnen regelen.