jo
door johnn003 May 10, 2007 om 04:17
Geldzaken & recht

Koop iets,krijg niets , wel incassoburo

je koopt via internet bij hokshop.com een dvd serie en als betaalmiddel geef je op acceptgirokaart.

de acceptgirokaart krijg je wel , het bestelde niet.

na een aanmaning , krijg je incassao buro acher je aan (interum justitia) ---Maar je hebt nooit wat ontvangen van het product op de acceptgiro na---

nogmaals via incasso diverse bedreigingen (zo zie ik het) en het vooruitzicht op dagvaardiging.==(Product niet geleverd nog--)

Dan de laatste melding van interum justitia: als u voor die en die datum alles betaald (u Bent uitverkoren) dan gaat er 25 euro van bedrag af van incasso!!!!

Vreemd ? j klopt , omdat de aangeschrvene op dit adres niet woont , en er voor die aangeschrevene ook nooit wat is afgeleverd, en ik de moed heb opgegeven om steeds incasso buro's te moeten wijzen op hun fouten. Deurwaarders en incassoburo's zouden volgens mij eerst bij gemeente eens moeten kijken of aangeschrevene op dat adres woont.

Ik heb als persoon (die dus niks  heeft besteld)ook niet eens de moeite genomen om interum justitia wijzer te maken,volgens hun soapserie op tv zouden zij toch zo goed zijn en zonder fouten?

De vraag aan het forum is : Doe ik dit juist (volgens mij wel ) en vervolgens zou ik zeggen,Let op waar je wat besteld,,want wie zegt dat als die acceptgiro wel was betaald hokshop.com wel had geleverd???

243 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 07:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie zegt dat als Hokshop had geleverd, jij betaald zou hebben????

Oftewel levering na betaling via acceptgiro, dat je een incassobureau achter je aan krijgt is gewoon omdat je je afspraak niet na komt.

Trouwens dat laatste is een warrig verhaal.

Harrie

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag johnn003,

Ik begrijp uit jouw inderdaad wat warrig bericht, dat je een brief hebt ontvangen van i.j. die geadresseerd is aan een ander. Mocht dat zo zijn, dan hoor ik dat graag even. Ik heb dan wel een modelbrief beschikbaar om i.j af te poeieren.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er niets geleverd is dan moet u nakoming daarvan eisen en beter is het om een afschrift van die brief aan IJ te sturen, zodat ze op de hoogte zijn. Uiteraard betaalt u t.z.t. (na levering dus) alleen de normale kosten (zonder incassokosten dus).

ve
door verwijderd - May 10, 2007 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je na de aanmaning wel contact gezocht met hokshop.com, met de vraag waar het geleverde blijft?? want dit kan wel weer een hele lange strijd welles/nietus worden, terwijl het misschien heel simpel met een mailtje kan/had kunnen worden opgelost.

ve
door verwijderd - May 19, 2007 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien ik uit jouw verhaal lees dat je niets besteld hebt en dat de acceptgiro ook niet op jouw naam staat, zou ik zeggen dat je beter alle post ongeopend terug kunt sturen. Op de enveloppe schrijf je dan retour afzender, aangeschrevene niet woonachtig op dit adres o.i.d. Dat is het makkelijkste. Nu moet je blijkbaar 'vechten' over een bestelling die je niet hebt gedaan.

Succes

ve
door verwijderd - May 19, 2007 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

je koopt via internet bij hokshop.com een dvd serie en als betaalmiddel geef je op acceptgirokaart.

Dus vraagsteller heeft wel besteld, Hokshop heeft vaak de slogan levering na betaling. dus eerst dokken en er dan achter komen dat het met de leveringen niet echt fijn loopt. D augustinie en meer van dat soort rammelende bedrijfjes komen hun vervolg levering vaak niet na. Reclame's van hokshop en anderen zijn vaak enkel op ngc en discovery channel te zien. Met het doen van de bestelling ga je accoord met de voorwaarden en als je op de site kijkt zijn die niet misselijk. Levertijden zijn indicatief en daar kunnen geen rechten aan ontleent worden. M.a.w. wacht maar, al zal het ook een paar jaar zijn rechten heb je toch niet. dus u zit in de tang van hokshop helaas.

Ronny.

ve
door verwijderd - May 19, 2007 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op de site van hokshop alles leest ook de voorwaarden e.d. vind je de naam wehkamp als moederbedrijf.

ve
door verwijderd - May 19, 2007 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

handige jongens, volgens hun verkoopvoorwaarden;

http://www.hokshop.com/www/tekstpagina.php?bestandnaam=algemeneverkoopvoorwaarden&sid=8893ff6f05c070c3e5a2eb76c9fc60db

eisen ze betaling binnen 14 of 21 dagen na de factuurdatum (afhankelijk van het product)

als leverdatum geven ze alleen maar een indicatie onder de voorwaarde dat je, als die ál te lang wordt, je kan annuleren.

die betaaltermijn is waarschijnlijk inmiddels ruim verstreken, en ik heb zo'n vermoeden dat deze firma u gewoon pas na ontvangst van de betaling gaat leveren...

en aangezien u zich volgens diezelfde voorwaarden akkoord verklaart mét de voorwaarden bij het plaatsen van uw bestelling, ben ik bang dat u het nog weleens moeilijk kan gaan krijgen om onder betaling van bedrag + kosten uit te komen...

groetend,

Richard Faas