sa
door samuel01 Dec 2, 2013 om 16:58
Geldzaken & recht

Kopen op internet

Ik was van plan iets te kopen bij een webwinkel.
Echter tot de betaling vh artikel via ideal leek het mij toch niet verstandig het artikel te kopen.
Ik heb dus NIET betaald en ik heb het artikel dus ook NIET ontvangen.
Nu stuurt de webwinkel mij een betalingsherinnering.
Wat kan de webwinkel mij maken?
Ik denk maar zo: niet betaald en niet ontvangen waarom maken ze de koop niet ongedaan.
Ik heb trouwens al een e-mail gestuurd dat ik van de koop afzie.

468 5 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 2, 2013 om 18:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat u via mail de koop ongedaan heeft gemaakt, moet voldoende zijn. Dat kan tegenwoordig. De verkoper zal het artikel nu niet meer toesturen en anders weigert u het aan de deur.
De overeenkomst is met uw mail ontbonden.

tenormin
door tenormin - Dec 2, 2013 om 19:21
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemde toko, niets kopen, niets betalen, niets ontvangen en toch een betalingsherinnering. Kennelijk een nieuwe manier van kopen bij een webwinkel.

pi
door pieterwolters - Dec 3, 2013 om 09:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit wellicht aan de hand:

- je bestelt iets (selecteert product, geeft je NAW gegevens)
- je geeft aan vooruit te betalen
- je betaalt niet en de webwinkel herinnert je er aan (het zou immers kunnen zijn dat je vergeten bent te betalen en op het product zit te wachten)

sa
door samuel01 - Dec 3, 2013 om 10:32
7 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt helemaal pieterwolters, daarom heb ik gisteren via de e-mail aangegeven dat ik vd koop afzie.

pi
door pieterwolters - Dec 3, 2013 om 13:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

OK, dan is het geen betalingsherinnering als die je krijgt als je een openstaande rekening niet betaalt hebt, maar gewoon een vriendelijke herinnering. Niks aan de hand lijkt me.