di
door diemenees Apr 22, 2011 om 15:04
Geldzaken & recht

Kosten beleggingsrekening ING/andere bank

Omdat ik een paar dagen terug opeens een afschrift kreeg van ING voor een kleine post aan een aandelenfonds dat ik daar aanhoudt (erfenis van voorheen Postbank-toen was alles gekoppeld en ''gratis'') over kosten over 1e kwartaal 2011 bleek ik ook opeens rood te staan op die rekening-wat ze wel zullen aangrijpen om er leuke rente bij te tellen. Ik begrijp inmiddels dat vanaf 2011 kosten apart worden doorberekend en niet verstopt via beheersvergoeding wat vroeger het geval was.
ING heeft bij mijn weten hier nooit enige mededeling over gedaan-ik heb al die papieren die ik kreeg toen deze rekening opeens apart moest van de gewone giro nog eens nagelezen. Besloot toen maar die (kleine) post te verkopen en het geld over te schrijven-erg ingewikkeld menu, dat nog eens 2x op tilt sloeg en weer dreigde met nieuwe kosten wegens afwikkeling/opheffing. Ik heb ook nog een beleggingsfonds bij een andere instelling en daarvan tot heden ook nog niets vernomen over apart af te rekenen beheerskosten. Ik denk dat dit forum mischien niet het meest geeigend is-maar als iemand iets beter weet of andere tips in deze heeft-dan graag.