fl
door floorke12 Dec 17, 2023 om 12:46
Geldzaken & recht

Kosten Snsbank

In de loop van dit jaar heb ik een brief ontvangen van de Snsbank, waarin werd medegedeeld dat er bankkosten zouden worden berekend op een spaarrekening als er geen betaalrekening naast stond. Ik heb al sinds 1973 een betaalrekening en spaarrekening bij de Snsbank, dus was die brief niet bestemd voor mij, dacht ik en nam aan dat dit een algemene brief was. Echter, de Snsbank begon met elke maand € 2.50 (sinds kort € 2.95) af te schrijven op mijn spaarrekening. Diverse e-mails en telefoontjes leveren alleen op dat ik volgens de bank geen betaalrekening heb en dus kosten op de spaarrekening moet betalen. Ondanks dat er sinds 1973 salaris op is gestort, nu pensioen en AOW, en ik al mijn betalingen doe via deze rekening. Op mijn betaalrekening worden ook nog elke maand betaalpaskosten afgeschreven Op mijn vraag wat ik dan had, kreeg ik als antwoord: geen betaalrekening. Nu heb ik eind jaren 90 een limiet op mijn betaalrekening dat gedekt wordt door een hypothecaire inschrijving. Mijn betaalrekening heeft sindsdien de mooie naam: Rekening Courant. Op mijn opmerking dat Rekening Courant een oude, mooiere naam is voor een betaalrekening  met limiet, en dus gezien kan worden als een gewone betaalrekening, heb ik tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen van de Snsbank. Na 50 jaren trouwe klant te zijn met afname van verschillende bankdiensten en verzekeringen word je op deze manier beloond.
Mijn vraag: is dit de juiste instelling van de Snsbank en redeneren andere banken ook op deze manier?

4407 11 Rapporteer
ba
door basic2 - Dec 17, 2023 om 12:58
15 Antwoorden / Vragen

Ik denk toch echt dat hier een misverstand in het spel is. Je hebt een betaalrekening (naam is onbelangrijk) en dan mogen er volgens hun regels geen kosten op de spaarrekening ingehouden worden.
Misschien heeft de klantenservice het niet goed doorgehad. Er zullen wel meer mensen geklaagd hebben dat er (terrecht) kosten zijn voor hun spaarrekening.
Is er nog een kantoor in de buurt. Dan zou ik daar even langs gaan met pasjes en afschriften.

Zelf heb ik mijn spaarrekening daar opgezegd. Anders moest ik daar ook betalen.

sw
door swat1500 - Dec 17, 2023 om 13:28
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Als de bank niet adequaat reageert kunt altijd een klacht indienen bij het Kifid.

Mabelle
door Mabelle - Dec 17, 2023 om 14:06
483 Antwoorden / 1 Vragen

Een spaarrekening bij de SNS is gratis als je een betaalrekening hebt die valt onder de noemer 'Basis Bankieren'. Welke dat zijn kun je zien op bijgevoegde afbeelding (klik voor vergroten).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 17, 2023 om 14:12
16887 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft beide dus zal er ook m.i. sprake zijn van een misverstand of fout.

Zie dit voor de klacht mogelijkheden (KiFid kan eerst indien er een voor u ongewenst antwoord van de SNS bank is) https://www.snsbank.nl/particulier/service/klacht-indienen.html

Re
door Reinier182 - Dec 17, 2023 om 19:32
178 Antwoorden / Vragen

Wat als je met al deze informatie bij een SNS bank langs gaat en deze mensen er naar laat kijken die kunnen het weten en adviseren over welke stappen nodig zijn om het op te lossen. Persoonlijk spreken kom je meestal verder mee. Er langs gaan zou ik adviseren.

Jo
door Jos Meijers - Dec 17, 2023 om 19:42
4 Antwoorden / Vragen

Ik zou het er niet bij laten zitten. Ook al gaat het in totaal om een relatief laag bedrag, ze hebben die kosten niet in rekening te brengen.

ze
door zeemannetje - Dec 18, 2023 om 13:04
121 Antwoorden / 0 Vragen

Was de mededeling niet dat er ook voor een spaarregeling kosten betaald moesten worden, ook als je geen betaalrekening had? Het lijkt me sterk dat je nu dubbele kosten moet betalen een keer voor de betaalrekening en een keer voor de spaarrekening. Ik kan me zo'n mededeling van de ASN herinneren, dit is onderdeel van SNS. En daar kwam het hier op neer.
Of heb je 2 afzonderlijke accoumts daar, dan kun je er misschien 1 opheffen.

jm
door jmdeijkers - Dec 18, 2023 om 13:36
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht zijn de spaarrekening en de betaalrekening in het systeem van SNS niet gekoppeld. De helpdesk zou hierover uitsluitsel moeten kunnen geven.

1paul
door 1paul - Dec 18, 2023 om 16:51
3188 Antwoorden / 0 Vragen

openbank rekening, gratis en met een hogere rente, wel enkele voorwaarden!!

Thijs12
door Thijs12 - Dec 18, 2023 om 19:16
558 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk is een rekening courant geen betaalrekening zelf al betaal je ermee.
Hoogste tijd voor een goed gesprek met de SNS winkel.
https://www.snsbank.nl/particulier/service/vind-een-sns-winkel.html.

fl
door floorke12 - Dec 19, 2023 om 12:14
2 Antwoorden / 2 Vragen

Langs geweest bij winkel, maar die bellen met Hoofdkantoor en komen terug met hetzelfde antwoord.

OOR THIJS12 - DEC 18, 2023 OM 19:16
482 ANTWOORDEN / VRAGEN

Natuurlijk is een rekening courant geen betaalrekening zelf al betaal je ermee.
Hoogste tijd voor een goed gesprek met de SNS winkel.

Een rekening courant is gewoon een betaalrekening met een oudere naam voor betaalrekening