brigitte79
door brigitte79 Aug 20, 2012 om 17:37
Geldzaken & recht

Letsel schadevergoeding a.g.v. Whip-lash

Beste mensen,

Ik heb sinds maart 2011 een aanrijding gehad met als gevolg een Whip-lash trauma waarvan ik nu nog steeds onder behandeling ben bij een fysiotherapeut.
Gezien mijn werk in de zorg en ik vaak moet handelen in crisissituaties is het sinds het ongeluk helaas niet mogelijk om betrokken te zijn bij dit soort acties, dit houdt in dat ik belemmerd wordt in mijn functioneren.
Tevens moet ik de huishoudelijke activiteiten zowel buiten als binnen op mijn tempo uitvoeren, vaak deed ik alles tegelijk, tegenwoordig lukt dat niet meer. Ramen lappen is een handeling die ik helaas niet meer kan uitvoeren, dit eist een hoop van mij, zowel arbeidsintensief als pijnlijk.
Daarbij slaap ik periodes slechter door de pijn of ben al vroeg wakker en lig ik niet meer lekker in mijn bed wat ook trouwens wat ouder is, maar tot voor kort geen problemen door ervaarde (mag ik bijv. een nieuw bed eisen of huishoudelijk hulp voor ramen lappen).
Ik heb een rechtsbijstand verzekering die de zaak oplost via de tegenpartij, ben nu nog steeds bezig.
Mijn vraag is wat ik mag eisen aan vergoedingen, er zijn zoveel vragen die onbeantwoord blijven op dat gebied.
Ik ben bang dat als ik een voorstel krijg dat ik daar meteen een akkoord op moet gaan geven, ik weet verder niet welke restklachten ik blijf houden en als deze bekend zijn wat ik dan gebaseerd op die restklachten kan verwachten.
Misschien heeft iemand een passend antwoord.

595 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 20, 2012 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

brigitte79 schreef op maandag 20 aug 2012, 17:37:
Misschien heeft iemand een passend antwoord.

Ja.

Voor al die vragen heb je nu juist je rechtsbijstandverzekering.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2012 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een voorstel via de rechtsbijstand ontvang is het natuurlijk niet verboden een onafhankelijke letselschade specialist voor een second opinion te benaderen. Even 'letselschade' Googlen dus.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2012 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ruim een jaar geleden, dus het is nog maar de vraag of er al een "eindtoestand" van de letselschade bereikt is (niet meer beter/niet meer slechter).

Met name whiplash moet je niet te snel willen afhandelen.

Je kunt eventueel een voorschot vragen op de definitieve regeling.

Laat het over aan de verzekering.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 20, 2012 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ooit als thuishulp gewerkt bij iemand die een whip-lash had!
Het duurt heel lang voordat je zeker weet wat je eindschade is (helaas)
Het duurt ook heel lang voordat je een schade uitkering krijgt....
Je kan wel huishoudelijke hulp aanvragen via de thuiszorg, even bij de gemeente naar vragen!
En die rekening moet de tegenpartij betaling, kun je doen via voorschot aanvragen!
En vooral ...........heel veel geduld hebben......en heel vaak je rechtsbijstand vragen hoever ze nu zijn!

Heel veel sterkte toegewenst!