ms
door msiandrea Feb 20, 2006 om 14:43
Geldzaken & recht

Liegen over opzegtermijnen

hoi,

Ik had afgelopen jaar rond 23-2-05 een contract afgesloten voor een domeinnaam bij uniserver.nl. Ik had toen gesproken met een Michiel Pronk. Hij vroeg aan mij of ik een domeinnaam wilde hebben voor 5 jaar of voor 1 jaar. Ik had toen tegen hem gezegd dat ik het wilde hebben voor 1 jaar. Ik had aan hem gevraagd of ik een nog iets moest doen na een jaar. Michiel Pronk zei toen tegen mij dat ik helemaal niets hoefde te doen  en dat het automatisch zou aflopen omdat het een contract is voor 1 jaar. Ik krijg tot mijn verbazing een factuur thuis gestuurd met een rekening van € 170.65 om te betalen voor nog een jaar. Ik heb gebeld met Uniserver.nl en daar had ik gesproken met een ene Joice op 20-2-2006 tussen 9.30u-10-00u. Zei blijft erop staan dat ik toch moet betalen. Toen had ik tegen haar gezegd dat ik terug zou bellen op mijn werk om te kijken met wie ik toen had gesproken. Toen had ik terug gebeld en toen had ik eers een Claudia aan de lijn en toen zou ik terug gebeld worden. Ik werd rond 14.03u terug gebeld door dezelfde Joice. Ik had haar alweer het verhaal opnieuw verteld. En zei bleef beweren zonder dat zei er zelf bij was toen ik het contract had afgesloten vorig jaar dat het nooit zo kan zijn dat er tegen mij gezegd kon zijn dat het contract automatisch zou aflopen. Want niemand mag dat zeggen.Ik had haar gezegd dat Michiel Pronk mij had geholpen en dat had hij tegen mij gezegd. Toen ging zei Michiel Pronk vragen of hij dat wel eens had gezegd en hij zei natuurlijk nee. Natuurlijk zegt hij nee. Het was een jaar terug en hij weet waarschijnelijk niet eens meer wie ik ben.Ik had aan joice gevraagd of ik met Michiel Pronk mocht spreken en dat mocht niet van haar. Ze heeft me gestuurd om een brief te sturen om het op te zeggen maar dat zal dan zijn voor volgend jaar en de factuur blijft gewoon van kracht. Ik heb haar gezegt dat ik voorgelochend wordt en dat ik daar de dupe van wordt en ik heb erbij gezegt dat ze allemaal samenzweren en oplichters zijn en ze vondt toen dat ik overdreef. En ik zei toen dat hun wel kunnen liegen tegen consumenten en van hun geld aftroggelen en samenzweren en dat dat voor hun niet overdreven is. Joice staat erop dat ik het gewoon moet betalen en heeft laten weten dat niemand daar in het bedrijf fouten maakt. En ik zei toen waar mensen werken worden er altijd fouten gemaakt en zij beweerde dat er bij hun nooit fouten worden gemaakt. Ik vertik om deze huichelaars geld te geven en dan is mijn vraag: wat kan ik er tegen doen. want ik ben er moe van om telkens de dupe te worden van deze zieke spelletjes. Ik weet dat veel heb geschreven maar ik hoop toch wel op een oplossing want ik weet het allemaal niet meer. Groetjes

614 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 20, 2006 om 22:11
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Om, helaas, een lang verhaal kort te maken: u heeft een contract afgesloten. U heeft dat dan schriftelijk? Loop dan de voorwaarden na doch ik vrees dat "een verkoper" "handig" is geweest en u onverstandig. U was verstandig geweest als u de afspraak betreffende 1 jaar schriftelijk had bevestigd. Helaas denk ik.

Gerrit

pb
door pbierman - Feb 21, 2006 om 14:53
31 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, niet helaas,

De verkoper heeft ook geen poot om op te staan. Hij heeft ook geen schriftelijke bevestiging van een vijfjarig contract.

Daarbij loopt elke domeinnaam ieder jaar af, tenzij bij het afsluiten anders is vermeldt en dan moet er wel een bevestiging zijn.

Voor mij zou het afgelopen zaak zijn en betaalde dus niets! Ze hebben geen recht daarop.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 21, 2006 om 16:41
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Opnieuw, helaas en hoe vervelend ook. U heeft een contract afgesloten. Vrijwel altijd staat in zo'n contract dat stilzwijgende verlenging plaats vindt tenzij regelmatige opzegging vooraf heeft plaats gevonden. De kleine lettertjes vaak.

Is dat niet zo, zeggen de voorwaarden dat uitsluitend verlengd wordt na toestemming, dan heeft u "een poot om op te staan". Anders niet vrees ik nogmaals.

Succes

user123
door user123 - Feb 21, 2006 om 17:00
1346 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb erbij gezegt dat ze allemaal samenzweren en oplichters zijn en ze vondt toen dat ik overdreef.

Ik denk dat zij werkelijk bedoelde : "u spoort niet"

rooijm
door rooijm - Feb 21, 2006 om 17:07
62 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, zoals Gerrit al aangeeft, worden dit soort contracten steeds stilzwijgend verlengd.

U wordt niet steeds de dupe als u de voorwaarden bestudeerd voordat u tekent, eigen verantwoordelijkheid hoor!
En als u die had gelezen had u gelijk op de kalender o.i.d. kunnen noteren dat u op tijd op had moeten zeggen. Kleine moeite; briefje tikken, handtekening eronder, copietje maken en aangetekend versturen. Scheelt een hoop ellende (en kosten!)

Dus snel (aangetekend) opzeggen denk ik maar.
Maaike