ma
door masterdad Jan 15, 2013 om 17:47
Geldzaken & recht

Loterij

Een lot kopen van de staatsloterij kan,tot op de dag van de trekking.Tot 13.00 of 14.00 uur,maar dat blijkt dus niet waar te zijn,want een kennis van mij kon op de dag van de trekking,bij een premera vestiging om 15.30 uur nog gewoon een geldig staatslot kopen,ra ra hoe kan dat.Dus waarom de reclames op TV,(bijvoorbeeld) U HEEFT NOG TOT MORGEN 13.00 uur de tijd om een staatslot te kopen,terwijl je NA die tijd ook nog gewoon een geldig lot kan kopen ??????

11514 15 Rapporteer

getty
door getty - Jan 15, 2013 om 17:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

staatsloterij al gebeld met deze vraag?

ma
door masterdad - Jan 15, 2013 om 17:55
26 Antwoorden / 28 Vragen

hoi getty,das een goeie!!!! heb ik nog niet gedaan,had deze vraag inderdaad eerst aan de betreffende organisatie kunnen stellen

gompy2
door gompy2 - Jan 15, 2013 om 17:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Van de site van de staatsloterij:
---------------------------------------------
Tot hoe laat kan ik op de dag van de trekking nog loten kopen?

U kunt Staatsloten kopen tot 13:00 uur.
-----------------------------------------------
Was je er bij toen je kennis dat lot kocht om 15.30 uur?
Geloof er namelijk niets van dat ze zich daar aan wagen...

poltol
door poltol - Jan 15, 2013 om 17:58
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Niets aan de hand.
Staatsloterij regelt dat centraal.
Als de verkoop gesloten wordt kan de verkoper geen loten voor de aanstaande trekking meer verkopen.
Wel weer voor de volgende maand.
Dat rolt vanzelf uit de computer van de verkoper, dus niet paniekeren.

Vr.gr. poltol.

dearagain
door dearagain - Jan 15, 2013 om 18:00
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*laat ook even weten welk antwoord de staatsloterij heeft gegeven, met dank

ma
door masterdad - Jan 15, 2013 om 18:29
26 Antwoorden / 28 Vragen

hallo mensen,dank voor jullie reacties,Heb de staatsloterij een mail gestuurd met deze vraag,maar de boel is gesloten,en wacht op een antwoord van hun.
En NEE heb het lot niet gezien wat me kameraad had gekocht,maar heb geen reden om aan te nemen waarom hij daarover zou liegen.
Zijn stelling was,dat de verkoper de niet verkochte loten zelf heeft gekocht,en die loten weer verkoopt!!! aan diegene die na 13.00 uur van de trekkingsdatum komen,maar dat lijkt me een broodje aap verhaal.Vroeger kocht je een staatslot en die werd uit een lot-boekje gescheurd,maar tegenwoordig gaat het allemaal via de computer.Maar we wachten het antwoord van de mail aan de loterij zelf even af.

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2013 om 18:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zijn ook winkels die voor de verkoop sluit (een paar) extra loten uitdraaien, om deze in de middag nog te kunnen verkopen. Dus werd dat lot ter plekke uitgedraaid of uit een voorraad gehaald?

laaglander
door laaglander - Jan 15, 2013 om 18:30
473 Antwoorden / 1 Vragen

laat ik het je nog sterker vertellen.. ik heb laatst om 13:05 een staatslot gekocht. was alleen voor de volgende maand.. staat trouwens ook op het lot..

mooi verhaal.. het is maar net hoe je het brengt!

tenormin
door tenormin - Jan 15, 2013 om 18:45
16859 Antwoorden / 108 Vragen

masterdad, natuurlijk twijfelt u niet aan het verhaal van uw kennis; op de site staat toch duidelijk 13.00 uur vermeld. Misschien heeft uw kennis wel op dat tijdstip een lot gekocht en mogelijkerwijze
niet op de datum van trekking gekeken.

@diumenge, als je stelt dat er winkels zijn die wat extra loten uitdraaien en alsnog niet verkopen, hoe gaat dit dan, want de computers houden dit nu immers bij en er worden, zoals door de Staatsloterij destijds beloofd, alleen maar onder verkochte loten verloot.

wi
door wimmers - Jan 15, 2013 om 19:45
47 Antwoorden / 8 Vragen

Goedenavond
Op de vraag van tenormin ,het kan inderdaad dat winkeliers wat extra loten uitdraaien voor vaste klanten of iemand die vergeten is een lot te kopen ,als ze de loten niet verkopen betalen ze de loten zelf ,zo heeft een winkelier bij ons in de buurt daar 10 miljoen mee gewonnen had een paar loten extra uitgedraaid niet verkocht zelf gehouden vrouw boos en 10 miljoen gewonnen vrouw niet meer boos.
Groetjes
Christel

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2013 om 20:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin, inderdaad, zoals wimmers stelt, deze moeten ze dan (neem ik aan) zelf betalen, het zijn immers gewoon geldige loten. Als je er een prijsje van 10 miljoen mee wint is dat een leuke bijkomstigheid ;-)

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 15, 2013 om 20:33
468 Antwoorden / 16 Vragen

Is dat dan niet een lot voor de trekking van de 10de van de volgende maand?!

jo
door jorisw - Jan 15, 2013 om 20:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=masterdad schreef op dinsdag 15 jan 2013, 18:29]
Zijn stelling was,dat de verkoper de niet verkochte loten zelf heeft gekocht,en die loten weer verkoopt!!! aan diegene die na 13.00 uur van de trekkingsdatum komen,maar dat lijkt me een broodje aap verhaal.Vroeger kocht je een staatslot en die werd uit een lot-boekje gescheurd,maar tegenwoordig gaat het allemaal via de computer.Maar we wachten het antwoord van de mail aan de loterij zelf even af.

Altijd leuk van die mensen die halverwege de discussie opeens een andere draai aan hun verhaal komen geven.....

Het zou natuurlijk kunnen dat de winkelier op eigen kosten (en op eigen risico) loten koopt om nog te verkopen. Als die winkelier dat daadwerkelijk doet en na 13.00 verkoopt kan dat en staat het volkomen los van wat de staatsloterij zegt. Ik kan ook loten voor 13.00 kopen en na 13.00 doorverkopen.

tenormin
door tenormin - Jan 15, 2013 om 21:08
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@wimmers, nou, da's een sprookjesverhaal. Neem aan dat winkelier geen winkelier maar rentenier is geworden. Goshie, wat een bofkont.....

wi
door wimmers - Jan 16, 2013 om 19:35
47 Antwoorden / 8 Vragen

Goedenavond

Geen sprookje tenormin echt gebeurd ,en ja de winkelier heeft de zaak verkocht.