pi
door pikachuu333 May 29, 2023 om 08:03
Geldzaken & recht
Mag een Belastingdienst medewerker alles maken?

Beste heer/mevrouw,

Zie bijgaande stukken, is er een oplossing mogelijk? Kan hiervoor een schadevergoeding komen en excuusbrief?

Er zijn tal van overtredingen geweest vanuit de Belastingdienst medewerkers en tal van foute fiscale beslissingen die opzettelijk al dan niet grenzend aan grove schuld allellmaal ten nadele van mij.

Dat heeft geleidt tot een velerlei vormige monster wat mij ten deel is gevallen.

AVG schending waarbij van meerdere jaren foutieve fiscale informatie is verstuurd naar mijn werkgever. Die heeft dat weer gebruikt om mij onder zware mentale druk te zetten.

Daardoor heeft hij mij buitensporig financieel gesanctioneerd.

Ik ben gekneveld obv art 356-355 Wv Sr. (zie foto's)

Er zijn twee politieaangiftes tegen diverse belastingdienst medewerkers.

Eigenlijk veel te veel om te benomen en overweldigend voor een simpele burger als ik.

Graag hulp en eventueel harde interventie indien mogelijk?

kunt u helpen of weet u andere ingangen?

Ik verneem het graag.

4895 13 Rapporteer
ro
door ronny530 - May 29, 2023 om 08:40
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Als u uw bezwaar tot aan de belastingrechter heeft aangevochten en in het ongelijk bent gesteld dan is het einde oefening en dat zal u door de ingeschakelde juristen ook duidelijk gemaakt zijn. Bij niet betalen van de definitief geworden aanslag inkomstenbelasting wordt een belastingdeurwaarder ingeschakeld die verregaande bevoegdheid heeft om het te betalen bedrag te gaan innen, één van die bevoegheden is loonbeslag waaraan uw werkgever moet meewerken. Het is dus niet zo dat dat de belastingdienst uw gegevens aan uw werkgever verstrekt heeft dat heeft de belastingdeurwaarder uit naam van de belastingdienst gedaan en valt dus ook niet onder de schending van de avg wetgeving en maakt dat die wet niet overtreden is. Voor wat betreft het onder druk door de werkgever worden gezet dat is een zaak tussen u en uw werkgever want die dient het loonbeslag uit te voeren en zal u actief gaan benaderen. Wellicht loopt dat loonbeslag nu nog en voelt u dat als knevelarij maar dat is niet het geval omdat de belastingdeurwaarder zijn bevoegdheid uitoefend. Tot slot de FSV plaatsing waarbij uw belastingaangiftes aan een controle onderworpen worden dat mag de belastingdienst gewoon doen als u meerdere aftrekposten opvoert en zeker als er in eerdere belastingaangiftes onaannemelijke aftrekposten zijn opgevoerd. Van etnisch profileren door de belastingdienst middels een algoritme is geen sprake omdat u bij naam en toenaam bekend bent. Een schadevergoeding en een excuusbrief waarom! u heeft de belastingaangifte destijds naar waarheid ingevuld en als bepaalde aftrekposten foutief zijn op gevoerd bent en blijft u verantwoordelijk voor de gedane belastingaangifte.

Ha
door HartF - May 31, 2023 om 10:53
1 Antwoorden / Vragen

Het is belangrijk om in dit geval contact op te nemen met een professionele juridische adviseur of een belastingdeskundige die bekend is met de wet- en regelgeving in uw rechtsgebied. Zij kunnen u het beste adviseren over mogelijke oplossingen, schadevergoedingen en het indienen van klachten.

Het is echter algemeen bekend dat overheidsfunctionarissen, inclusief medewerkers van de Belastingdienst, gebonden zijn aan wettelijke en ethische verplichtingen. Als u van mening bent dat er sprake is geweest van onrechtmatig handelen of schending van uw rechten, kunt u dit bespreken met een juridisch adviseur om de mogelijke stappen te bepalen die u kunt ondernemen.

Zorg ervoor dat u alle relevante documentatie, bewijsstukken en correspondentie met betrekking tot uw zaak verzamelt en deze ter beschikking stelt aan uw juridisch adviseur. Zij kunnen u helpen bij het beoordelen van uw situatie en u voorzien van passend advies op basis van de specifieke omstandigheden van uw zaak. [edit redactie, promotionele of commerciële links plaatsen is niet toegestaan]

va
door vanlotjegetikt Jun 26, 2023 om 08:39
809 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar errug moelijk het verschil tussen een commerciele bot=AI en een echte reactie te herkennen. Succes
Iets met syntax.

sw
door swat1500 - Jun 24, 2023 om 15:28
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Over het gedrag van medewerkers van de belastingdienst moet u klagen bij de Belastingdienst en mogelijk de Nationale Ombudsman.
Tegen in uw ogen onjuiste belastingaanslagen moet u in beroep gaan bij de belasting rechter.
Als al uw klachten ongegrond worden geacht en uw beroep wordt verworpen dan gaat de politie echt niet uitzoeken of de Belastingdienst zich schuldig maakt aan knevelarij.
Zinloze aangifte dus.
Zal naar alle waarschijnlijkheid ook niet in behandeling worden genomen

jacobmartin111
door jacobmartin111 - Sep 19, 2023 om 14:18
1 Antwoorden / Vragen

[edit redactie, bijdrage verwijderd]