amd64
door amd64 Jan 31, 2014 om 00:39
Geldzaken & recht

Mail oparator

Hallo allemaal.

Een goede vriendin van mij is student die wat wil bijverdienen en heeft zich aangemeld als mail operator.
De bedoeling is dat je antwoord geeft op mailtjes die door mannen zijn verstuurd op een datingsite met fictieve profielen, als man wordt je er dus eigenlijk genept maar dat even terzijde.

In correspondentie zie ik een aantal zaken die ik opmerkelijk vind, en zou daar graag jullie mening over willen weten.
Op de eerste plaats is er een target gesteld van minimaal 200 berichten per week, haal je dat niet dan vervallen je verdiensten.
Dit vind ik erg vreemd, want als je 199 berichten hebt verstuurd krijg je dus niks betaald. Dit terwijl zij die berichten wel verstuurd heeft, en dus omzet heeft gegenereerd voor de eigenaar van die website.

Op de 2e plaats ( en denk ik de belangrijkste) is de betaling.
Zij krijgen betaald doormiddel van een creditfactuur en is bruto.
Zij zijn dus zelf verantwoordelijk voor het aangeven en afdragen van belastingen e.d.
Mag dat wel? ik zou het lullig vinden als zij in de problemen komt alleen maar omdat ze een zakcentje wil bijverdienen.

b.v.d.

7613 21 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jan 31, 2014 om 08:28
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar moet ze dus als zzp'er meewerken aan mailfraude. Wel slim van de uitbater van de website omdat je zo een gedeelde aansprakelijkheid krijgt. Hij is aansprakelijk voor de website, de zzp'er voor de inhoud van de mails.

Ik zou er, als ik er zelf geen gevoel bij heb, gewoon lekker niet aan mee werken. En 200 berichten per week, zijn ook best nog wel aardig wat.

pi
door pieterwolters - Jan 31, 2014 om 09:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het korte antwoord: niet doen. Het lange antwoord: helemaal niet doen.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2014 om 10:01
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Linke soep, als het een heel klein beetje meezit, werkt ze zich drie slagen in de rondte, haalt net de 200 niet, en ze krijgt noppes nada niks .......... Slimme ondernemer, domme werknemer in mijn optiek.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2014 om 10:08
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Bruto uitbetalen mag wel, maar dan inderdaad netjes zelf opgeven aan de belasting, en je weet na de definitieve aanslag van dat betreffende jaar wat je overhoudt. Dus je moet eigenlijk alles reserveren, want je weet niet wat je overhoudt. Daarnaast kan dit ook van invloed zijn op de huur/zorg toeslagen, en die rekening komt ook na twee jaar pas.............

me
door mein33 - Jan 31, 2014 om 11:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hieraan meewerken is simpelweg meewerken aan een vorm van oplichting en dus strafbaar.
Voor het halen van het minimum aantal (oplichtings)mails bent u afhankelijk van de aanlevering van voldoende slachtoffers door het relatiebureau en als dit bureau te weinig adressen aanlevert komt dan ook vergoeding te vervallen?
Ik adviseer u/uw vriendin om aan dit soort praktijken niet mee te werken of u/uw vriendin moet een asociale instelling hebben.
Het is beter voor nu en de toekomst om naar legale werkzaamheden te zoeken.

Onderaan deze pagina staat in de kolom ALGEMEEM, "contact met met KASSA" en het zou u sieren als u daar deze situatie zou voorleggen met naam en toenaam van het betreffende bureau. Mogelijk kan KASSA hier dan t.z.t. eens aandacht aan besteden.

mein33.

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2014 om 15:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gaat het om klik hier "operators"? en klik hier?
Dat de target van 200 gehaald moet worden en dat anders niet betaald wordt en dat ze zelf aangifte van de inkomsten moet doen lijkt mij nog het minste probleem. Direct ermee stoppen is mijn visie.
Ze kan beter iets zoeken bij een supermarkt of zo, legaal, zekerheid en zal beter betalen.

amd64
door amd64 - Jan 31, 2014 om 16:17
18 Antwoorden / 15 Vragen

Ik vind het ook een vreemde zaak!

Maar zou het echt strafbaar zijn??
Ik ben er inmiddels achter dat het allemaal via via loopt.
De eigenaar van de website is niet de persoon die operators werft, dit wordt gedaan door een externe club.
Ik ga nu nog even geen namen noemen, anders zou dit wellicht een probleem kunnen worden.

Zou het anders een idee zijn om haar toch te laten werken, en wellicht zo een keten van oplichterij te ontmaskeren?
Zou wel humor zijn -:)

amd64
door amd64 - Jan 31, 2014 om 16:43
18 Antwoorden / 15 Vragen

Ach wat maakt het ook uit!

Het gaat hier om het bedrijf StudioV.
Zij werven mensen die voor hun berichten willen typen. Zij doen dit op hun beurt weer i.o.v. een website eigenaar(en)
Door wat speurwerk ben ik er achter gekomen dat zij o.a. werken voor Matchwereld. Dit is wat er onderaan de website staat van Machtwereld:

Dit is een advertentie van StudioV op Speurders.nl
StudioV is een succesvol, creatief en dynamisch bedrijf dat al jaren actief is in o.a. de contact gerelateerde- c.q. (erotische) entertainment branche. Heb je interesse in een leuke thuiswerkbaan als mail operator? Of bent u wellicht op zoek naar een management team voor uw freelancers c.q. werkers? ¤ Bezoek dan eens onze website » http://mailwerk.tk/ ¤ Of email ons voor meer info via » studiov@live.nl

Dit is wat er op de site van Matchwereld wordt weergegeven
De minimale leeftijd voor deelname aan MatchWereld.nl is 18 jaar. Wij hebben deze dienst zoveel mogelijk geschikt gemaakt voor pc, laptop, notebook, handheld, mobiele toestellen (smartphones) en tablets. Mocht je problemen ondervinden met de weergave van MatchWereld.nl op jouw device, neem dan direct contact op met ons support team. De profielen op MatchWereld.nl zijn deels fictief, fysieke afspraken zijn hiermee niet mogelijk. MatchWereld.nl is een contact site voor mannen, vrouwen en stellen die spannend contact of avontuur zoeken. Wil je zelf contacten leggen, dan dien je een profiel aan te maken en deze eventueel van foto's te voorzien. Het aanmelden (het aanmaken van een account) op MatchWereld.nl is 100% gratis. Eenmaal aangemeld kun je als gebruiker contact zoeken met andere gebruikers door middel van het versturen van berichten. Elke gebruiker kan rekenen op uitstekende service. Voor vragen of advies is ons support team 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Je vraag wordt altijd met zorg en discretie behandeld en je krijgt binnen 24 uur antwoord.

Gaat het hier nu nog wel oom oplichting. Er wordt immers direct op de homepage van hun al aangegeven dat fysieke afspraken niet mogelijk zijn, en dan profielen deels fictief zijn.
Alleen begrijp ik dan niet wat mannen beweegt om hier aan mee te doen.
Ik heb mij voor de lol even geregistreerd daar, en 1 bericht sturen kost gewoon € 1,-
Als dit echt een oplichtingspraktijk is, dan gaan wij er werk van maken!!!
Dus graag nog een keer jullie mening!

zoekster
door zoekster - Jan 31, 2014 om 16:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, het is geen oplichting. Ze hebben het zo ingekleed dat het net tussen de mazen van de wet doorglipt.
Dat die mannen daar maar steeds weer intrappen... dat heeft met een bepaalde 'state of mind' te maken.
Iedere idioot kan nagaan dat mooie sexy dames natuurlijk in hun eigen omgeving ook wel aan de man kunnen komen en daar niet voor op dubieuze sites hoeven te staan, zeker als je nagaat dat het nou niet direct om een langdurige serieuze relatie te doen is.

Ik ben net 18 geworden, dus eens kijken of ik ook een centje kan bijverdienen.

alfatrion
door alfatrion - Feb 1, 2014 om 13:23
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou oplichting kunnen zijn. Het is niet direct duidelijk dat het hier gaat om nep profielen. Daarvoor moet je de kleine lettertjes lezen. Als je hier aangifte van wilt doen dan moet de politie dat opnemen. Of er vervolgens met de aangifte iets gebeurt is aan het OM. Maar er zeker spraken van een misleidende handelspraktijk. Dit kan gemeld worden aan ConsuWijzer. In beide gevallen zou ik er niet te veel van verwachten.

amd64
door amd64 - Feb 9, 2014 om 15:30
18 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb zojuist een bericht gestuurd naar de redactie.

Ben toch wel benieuwd wat zij hiervan vinden.

van leyden
door van leyden - Feb 9, 2014 om 16:42
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zaterdag 1 feb 2014, 13:23]Het zou oplichting kunnen zijn. Het is niet direct duidelijk dat het hier gaat om nep profielen. Daarvoor moet je de kleine lettertjes lezen. Als je hier aangifte van wilt doen dan moet de politie dat opnemen. Of er vervolgens met de aangifte iets gebeurt is aan het OM. Maar er zeker spraken van een misleidende handelspraktijk. Dit kan gemeld worden aan ConsuWijzer. In beide gevallen zou ik er niet te veel van verwachten.

Inderdaad, als ze vermelden dat het fictieve profielen zijn en afspraken niet mogelijk zijn, is het geen oplichting voor de wet.
Het is en blijft natuurlijk wel crimineel gedrag, but who cares, genoeg sukkels met het verstand een meter te laag. Die mag je plukken, die moet je plukken tot ze kaal zijn. Dat is de manier voor een operator om het voor zichzelf goed te praten.

Zelfde voor de astro lijnen, genoeg goedgelovige onnozelen die erin trappen.

Zaken zijn zaken. De boel oplichten mag legaal, als je het maar vermeld.

van leyden
door van leyden - Feb 9, 2014 om 16:50
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Mail operator?Tss het zou wat, het zijn criminelen, iedereen die daar werkt hoort in de gevangenis, maar zolang de overheid en de tv zenders lekker mee vreten uit de ruif zal die bende tot in de eeuwigheid voortduren.

van leyden
door van leyden - Feb 9, 2014 om 16:56
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Weet je waar ook een operator zit?
Moet je eens kijken op rtl teletekst pag 484
Alles is fake, complete dialogen worden verzonnen door de operator.
Soms, heel soms is er een verdwaalde, je snapt niet hoe die bende dat zolang volhouden, tot je erachter komt dat het sms nummer ook s nachts gebruikt wordt voor de porntv.
Het is gewoon 1 grote criminele bende waar miljoenen in omgaan, valt nooit te stoppen.
Nooit!

amd64
door amd64 - Feb 9, 2014 om 19:23
18 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=van leyden schreef op zondag 9 feb 2014, 16:56]Weet je waar ook een operator zit?
Moet je eens kijken op rtl teletekst pag 484
Alles is fake, complete dialogen worden verzonnen door de operator.
Soms, heel soms is er een verdwaalde, je snapt niet hoe die bende dat zolang volhouden, tot je erachter komt dat het sms nummer ook s nachts gebruikt wordt voor de porntv.
Het is gewoon 1 grote criminele bende waar miljoenen in omgaan, valt nooit te stoppen.
Nooit!

Laten we hopen dat ze hier bij Kassa iets met dit onderwerp willen doen!
Wie weet wat er uitkomt...

amd64
door amd64 - Feb 10, 2014 om 01:09
18 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=van leyden schreef op zondag 9 feb 2014, 16:42][quote=alfatrion schreef op zaterdag 1 feb 2014, 13:23]Het zou oplichting kunnen zijn. Het is niet direct duidelijk dat het hier gaat om nep profielen. Daarvoor moet je de kleine lettertjes lezen. Als je hier aangifte van wilt doen dan moet de politie dat opnemen. Of er vervolgens met de aangifte iets gebeurt is aan het OM. Maar er zeker spraken van een misleidende handelspraktijk. Dit kan gemeld worden aan ConsuWijzer. In beide gevallen zou ik er niet te veel van verwachten.

Inderdaad, als ze vermelden dat het fictieve profielen zijn en afspraken niet mogelijk zijn, is het geen oplichting voor de wet.
Het is en blijft natuurlijk wel crimineel gedrag, but who cares, genoeg sukkels met het verstand een meter te laag. Die mag je plukken, die moet je plukken tot ze kaal zijn. Dat is de manier voor een operator om het voor zichzelf goed te praten.

Zelfde voor de astro lijnen, genoeg goedgelovige onnozelen die erin trappen.

Zaken zijn zaken. De boel oplichten mag legaal, als je het maar vermeld.

Ze vermelden overigens dat de profielen deels fictief zijn, dit terwijl ALLE profielen gewoon nep zijn.

czar
door czar - May 25, 2014 om 20:53
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Nou, ik ben het met de meeste reacties helemaal niet eens.
Ik zie niets wat illegaal zou kunnen zijn. Zolang alle betrokkenen meerderjarig zijn.

Het betalingsgedrag is wel enorm vreemd. Uw vriendin wordt gezien als ZZP-er en wordt pas betaald als ze 200 berichten verstuurd heeft. Belastingtechnisch is het niet ingewikkeld, uw vriendin dient alle inkomsten op te geven die ze daadwerkelijk heeft ontvangen. Als het bijverdiensten zijn naast een uitkering dient ze deze inkomsten ook op te geven aan de uitkerende instantie en die zal dat dan korten op de uitkering.

Maar eerlijk gezegd klinkt het als een louche overeenkomst.
Je zou naar de politie kunnen stappen om aangifte te doen van oneerlijke handelspraktijken.
Het is immers onzin om iemand niet te betalen als zij wel 199 e-mails heeft verstuurd, en zover ik het lees is ze toch in dienst, er is kennelijk een arbeidsovereenkomst. En aan een arbeidsovereenkomst hangen rechten (ziektekosten, pensioen-opbouw ed.)

Denk maar niet dat een bedrijf ermee weg komt met een louche-contract.
Naar de rechter ermee zou ik zeggen. Maar om het goedkoop te houden eerst even langs bij het juridisch loket. Mijn inschatting is dat uw vriendin sterk staat.

dj
door dj1956 - Mar 9, 2015 om 21:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Maar natuurlijk zijn we sukkels, ik ook. Ik was er al snel achter en ben slechts een paar honderd euro kwijt. Bij veel mannen loopt hun schuld in de duizenden. Sommige 'moderators zijn gehaaide schrijvers. Heb, toen het door had, nog even voor tien euro credits gekocht om daar even wat van die 'moderators' af te zeiken. Dat help natuurlijk niet maar ik was wel wat frustratie kwijt. En je weet dan zeker dat je genaaid bent. Je trapt erin, absoluut en zeg niet 'ik niet'. Het is eigenlijk een moderne versie van het oude 0900 seksnummer. Maar toen wist je dat je een sekslijn belde nu weet je dat gewoon niet. Nu wordt je een goede illusie getoond die zo geraffineerd is, zo vingervlug is, dat je niet doorhebt dat het allemaal 'fake profielen' zijn. Het enige doel is zo veel als mogelijk is geld aftroggelen.. Daar slagen ze in en de Nederlandse wet is niet toereikend deze slachtoffer bij te staan of de 'goochelaars met de behoefte van anderen' te veroordelen. Tot die tijd, en ik hoop echt dat dit stukkie anderen beweegt het NIET te doen. Trap niet in deze illusie betaal liever voor een 'goede datingsite'.

door 1953 - Mar 10, 2015 om 01:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=dj1956 schreef op maandag 9 mrt 2015, 21:43]Maar natuurlijk zijn we sukkels, ik ook. Ik was er al snel achter en ben slechts een paar honderd euro kwijt. Bij veel mannen loopt hun schuld in de duizenden. Sommige 'moderators zijn gehaaide schrijvers. Heb, toen het door had, nog even voor tien euro credits gekocht om daar even wat van die 'moderators' af te zeiken. Dat help natuurlijk niet maar ik was wel wat frustratie kwijt. En je weet dan zeker dat je genaaid bent. Je trapt erin, absoluut en zeg niet 'ik niet'. Het is eigenlijk een moderne versie van het oude 0900 seksnummer. Maar toen wist je dat je een sekslijn belde nu weet je dat gewoon niet. Nu wordt je een goede illusie getoond die zo geraffineerd is, zo vingervlug is, dat je niet doorhebt dat het allemaal 'fake profielen' zijn. Het enige doel is zo veel als mogelijk is geld aftroggelen.. Daar slagen ze in en de Nederlandse wet is niet toereikend deze slachtoffer bij te staan of de 'goochelaars met de behoefte van anderen' te veroordelen. Tot die tijd, en ik hoop echt dat dit stukkie anderen beweegt het NIET te doen. Trap niet in deze illusie betaal liever voor een 'goede datingsite'.

Het probleem van ts zal wel na bijna 14 maanden toch wel zijn opgelost.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 10, 2015 om 09:04
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet dat een goede helpdesk standaard antwoorden als eerste geeft die 1 muisklik zijn dus de eerste 100 zijn dan al binnen...

En de overige wel reageren en dus maar 100x echte antwoorden en niet te lang want dan vragen ze voor meer .....
Ik weet wat Chat en SMS berichten en hun aantal dus 200 per week is geen probleem...
vooral als je een data base opbouwde van ...

Hallo Schatje, vertel eens meer!

dj
door dj1956 - Mar 10, 2015 om 09:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 01:52][quote=dj1956 schreef op maandag 9 mrt 2015, 21:43]Maar natuurlijk zijn we sukkels, ik ook. Ik was er al snel achter en ben slechts een paar honderd euro kwijt. Bij veel mannen loopt hun schuld in de duizenden. Sommige 'moderators zijn gehaaide schrijvers. Heb, toen het door had, nog even voor tien euro credits gekocht om daar even wat van die 'moderators' af te zeiken. Dat help natuurlijk niet maar ik was wel wat frustratie kwijt. En je weet dan zeker dat je genaaid bent. Je trapt erin, absoluut en zeg niet 'ik niet'. Het is eigenlijk een moderne versie van het oude 0900 seksnummer. Maar toen wist je dat je een sekslijn belde nu weet je dat gewoon niet. Nu wordt je een goede illusie getoond die zo geraffineerd is, zo vingervlug is, dat je niet doorhebt dat het allemaal 'fake profielen' zijn. Het enige doel is zo veel als mogelijk is geld aftroggelen.. Daar slagen ze in en de Nederlandse wet is niet toereikend deze slachtoffer bij te staan of de 'goochelaars met de behoefte van anderen' te veroordelen. Tot die tijd, en ik hoop echt dat dit stukkie anderen beweegt het NIET te doen. Trap niet in deze illusie betaal liever voor een 'goede datingsite'.

Het probleem van ts zal wel na bijna 14 maanden toch wel zijn opgelost.

Ook al codetaal?