eb
door ebloem Aug 28, 2011 om 14:14
Geldzaken & recht

Meer gedupeerden schuldsaneerder?

Ik sta over enkele maanden 7 jaar onder budgettering en in de schuldsanering bij SVF, regiokantoor SVF 't Noorden.
Eind 2004 heb ik hulp ingeroepen na een dreigende huisuitzetting. Een particuliere jurist heeft me ondergebracht bij SVF, in die tijd opererend onder enkele andere namen.
De saneerder (R.D. uit Delfzijl) ging na verloop van tijd failliet. Enkele medewerkers zijn voor zichzelf begonnen, de sanering moest ook helemaal opnieuw.
Gedurende al die jaren ben ik aan het lijntje gehouden, steeds weer werd geroepen dat het in orde kwam. Er is nu nog 1 crediteur over, wel nog een aanzienlijke schuld.
SVF en de ondersteunende jurist schuiven elkaar nu de zwarte piet toe, ik heb de knoop doorgehakt en stop per 1 januari a.s. en moet er met de crediteur maar uit zien te komen.
De klachtenprocedure is in werking gezet, maar of dat iets uithaalt? Ze verschuilen zich nu meteen onder het feit dat ik met hun heb gekapt, makkelijk he?
Zijn er meer gedupeerden van SVF? En wat is hierin wijsheid, het er bij laten of doorzetten met procedures?

1669 6 Rapporteer

ha
door hans burrie - Sep 7, 2011 om 18:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

beste ebloem,
Het is mijn ervaring dat wanneer je na opheffing er zelf voor staat, en eerlijk jou situatie uitlegd, dat de schuldeiser vaak wel genegen is een aanbod te accepteren van 10% van de uitstaande schuld,daar de eiser ook wel eens af wil van onderhavige zaak.
Wanneer je interesse hebt mag je contact met mij opnemen.
Een schuldhulpverlener die niet via de geeigende wegen te werk gaat

ge
door gedupeerde1000 - Dec 16, 2011 om 19:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ebloem,

ook wij hebben nare ervaringen met de dames van SVF 't Noorden.
Wij zijn er 2 jaar bij geweest en er met een veeeeeeeeeeeeeeeeeel hogere schuld weggekomen dan we begonnen waren. Bovendien moest, omdat de dames alle stukken te laat opstuurden, alles opnieuw opgestart worden wat al liep.
Wij hebben een klacht ingediend bij het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor wilde ons uitkopen met 3 maanden terugbetaling van de maandelijkse bijdrage. Met de mededeling dat we dan verder geen actie meer zouden ondernemen. Wij hebben dat niet geaccepteerd. Nu hebben we een advocaat in de armen kunnen nemen om e.e.a voor ons uit te zoeken. Wij zijn van mening dat de dames helemaal niet gekwalificeerd zijn om dit soort zaken te regelen.
Wij wensen je sterkte!!

ro
door ron530 - Dec 16, 2011 om 20:23
4084 Antwoorden / 17 Vragen

7 jaar onder budgettering voor een huur achterstand is wel een hele grote maatregel. Een wettelijke schuldsanering kan enkel door de rechter commissaris uitgesproken worden met aanstelling van een bewindvoerder en duurt normaal gesproken 3 jaar. Wat is wijsheid? doorgaan is geen optie een gang naar de gemeente wel die hebben de wijsheid en kunnen je wellicht verder helpen.

vl
door vlinder333 - Nov 2, 2015 om 16:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gedupeerde1000 schreef op vrijdag 16 dec 2011, 19:54]Hallo ebloem,

ook wij hebben nare ervaringen met de dames van SVF 't Noorden.
Wij zijn er 2 jaar bij geweest en er met een veeeeeeeeeeeeeeeeeel hogere schuld weggekomen dan we begonnen waren. Bovendien moest, omdat de dames alle stukken te laat opstuurden, alles opnieuw opgestart worden wat al liep.
Wij hebben een klacht ingediend bij het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor wilde ons uitkopen met 3 maanden terugbetaling van de maandelijkse bijdrage. Met de mededeling dat we dan verder geen actie meer zouden ondernemen. Wij hebben dat niet geaccepteerd. Nu hebben we een advocaat in de armen kunnen nemen om e.e.a voor ons uit te zoeken. Wij zijn van mening dat de dames helemaal niet gekwalificeerd zijn om dit soort zaken te regelen.
Wij wensen je sterkte!!

vl
door vlinder333 - Nov 2, 2015 om 16:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gedupeerde1000 schreef op vrijdag 16 dec 2011, 19:54]Hallo ebloem,

ook wij hebben nare ervaringen met de dames van SVF 't Noorden.
Wij zijn er 2 jaar bij geweest en er met een veeeeeeeeeeeeeeeeeel hogere schuld weggekomen dan we begonnen waren. Bovendien moest, omdat de dames alle stukken te laat opstuurden, alles opnieuw opgestart worden wat al liep.
Wij hebben een klacht ingediend bij het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor wilde ons uitkopen met 3 maanden terugbetaling van de maandelijkse bijdrage. Met de mededeling dat we dan verder geen actie meer zouden ondernemen. Wij hebben dat niet geaccepteerd. Nu hebben we een advocaat in de armen kunnen nemen om e.e.a voor ons uit te zoeken. Wij zijn van mening dat de dames helemaal niet gekwalificeerd zijn om dit soort zaken te regelen.
Wij wensen je sterkte!!

beste gedupeerde1000
het is voor uw alweer een tijdje geleden,maar ik ben benieuwd hoe dit voor uw is afgelopen.
ik ben namelijk ook van plan om een zaak te starten,vandaar deze vraag.
ik hoop dat het bij uw allemaal is goed gekomen.
mvg

vl
door vlinder333 - Nov 2, 2015 om 16:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ebloem schreef op zondag 28 aug 2011, 14:14]Ik sta over enkele maanden 7 jaar onder budgettering en in de schuldsanering bij SVF, regiokantoor SVF 't Noorden.
Eind 2004 heb ik hulp ingeroepen na een dreigende huisuitzetting. Een particuliere jurist heeft me ondergebracht bij SVF, in die tijd opererend onder enkele andere namen.
De saneerder (R.D. uit Delfzijl) ging na verloop van tijd failliet. Enkele medewerkers zijn voor zichzelf begonnen, de sanering moest ook helemaal opnieuw.
Gedurende al die jaren ben ik aan het lijntje gehouden, steeds weer werd geroepen dat het in orde kwam. Er is nu nog 1 crediteur over, wel nog een aanzienlijke schuld.
SVF en de ondersteunende jurist schuiven elkaar nu de zwarte piet toe, ik heb de knoop doorgehakt en stop per 1 januari a.s. en moet er met de crediteur maar uit zien te komen.
De klachtenprocedure is in werking gezet, maar of dat iets uithaalt? Ze verschuilen zich nu meteen onder het feit dat ik met hun heb gekapt, makkelijk he?
Zijn er meer gedupeerden van SVF? En wat is hierin wijsheid, het er bij laten of doorzetten met procedures?