Gj
door Gjv Feb 28, 2017 om 20:47
Geldzaken & recht

Misleidende foutmelding in ABNAMRO APP

Bij een iDeal betaling via de ABNAMRO app kreeg ik de melding dat de betaling mislukt was en dat ik het opnieuw moest proberen. Dat gedaan en uiteindelijk bleek het bedrag 3x afgeschreven. Ik heb het geld netjes teruggekregen van de webwinkel maar de reactie van ABNAMRO was "eigen schuld, dikke bult" en we kunnen niets voor u doen.

Moet ABNAMRO er voor zorgen de meldingen in hun app niet misleidend, onjuist of onvolledig zijn? Ze wijzen elke verantwoordelijkheid af (het was niet hun schuld maar die van een storing) maar het was op hun advies dat ik het nogmaals betaald heb. 


5209 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2017 om 20:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Als ik een betaling via Mijning doe, niet de app, controleer ik daarna of het afgeschreven is. 

En hun advies was tot twee keer toe, "nog een keer betalen"?

Ik zou die app dan maar niet meer gebruiken. Nu betaalde u nog aan een net bedrijf.

ma
door manwijf Mar 1, 2017 om 17:18
574 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een ING-betaling staat ook direct: 'verwerkt', zodat je al kunt zien dat de betaling daadwerkelijk gedaan is, maar extra kijken kan natuurlijk geen kwaad.

AWYeah28
door AWYeah28 - Feb 28, 2017 om 23:08
355 Antwoorden / Vragen
2

Beste GJV,

Een storing is per definitie overmacht. Met het opnieuw proberen kan ook verwezen worden naar het laden van het huidige scherm, niet naar de betaling. Het is natuurlijk geen handige melding in deze context, maar zoals Tijger1 al aangaf: na een betaling, en vooral na een foutmelding, is het altijd raadzaam direct uw rekening te controleren om te zien of het bedrag (correct) is afgeschreven. ABN AMRO heeft er geen invloed op dat u meermaals dezelfde betaling uit blijft voeren en kan derhalve ook niet aansprakelijk worden gesteld.

ha
door harryromijn - Mar 1, 2017 om 12:41
272 Antwoorden / 0 Vragen
0

Altijd EERST controleren, of een betaling ook daadwerkelijk afgeboekt is. Daarna pas gaan denken aan een herhaalde tweede opdracht.
En.. wees blij met dit nette bedrijf, die het teveel betaalde heeft teruggestort.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 1, 2017 om 12:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen
2

Overigens vrij amateuristische bedoeling dat het mogelijk is om 'n iDeal betaling vaker dan één keer te doen, mocht allemaal blijkbaar weer niet teveel kosten..

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2017 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen
3

Slechte app dus en ABNAMRO maakt zich er m.i. wel erg makkelijk van af.
En als ik een melding zou krijgen dat een betaling mislukt was ga ik echt niet kijken of die betaling wellicht toch afgeschreven is.
Gelukkig voor jou heeft die webwinkel het teveel betaalde netjes teruggestort.

vr1944
door vr1944 - Mar 1, 2017 om 17:57
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Een Ideal betaling gaat niet via een app maar vanaf de website van de leverancier naar de Ideal omgeving . Dus vraag ik me af hoe de ABN app je een waarschuwing geeft dat iets niet betaald is ,want daar ben je niet mee aangemeld.Ik vind het merkwaardig verhaal ,maar goed je hebt je geld teruggekregen dus wat is je probleem dan nog buiten een beetje natrappen.

AWYeah28
door AWYeah28 Mar 1, 2017 om 21:45
355 Antwoorden / Vragen

Bij iDealbetalingen via smartphone kan gekozen worden om de betaling via de app te laten verlopen indien geïnstalleerd.

lottesanne
door lottesanne Mar 5, 2017 om 14:40
438 Antwoorden / 47 Vragen

Natrappen? Die app werkt dus gewoon niet goed. Zie ook het antwoord van bloemenwals.

vr1944
door vr1944 Mar 6, 2017 om 14:37
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Onzin ,het zijn realtime boekingen,dus is het een kleine moeite om te kijken of het geld wel of niet van je rekening is afgeboekt .De app werkte in ieder geval goed want er is 3 keer geld afgeboekt.

bl
door bloemenwals - Mar 4, 2017 om 15:22
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ook mij is dit vorige week overkomen. Mededeling. Ik was niet ingelogd en moest het opnieuw proberen.
Dit gedaan en toen lukte het betalen wel. Direct op mijn rekening gekeken en jawel 2x afgeschreven.
Juffrouw van de ABN was nogal lakoniek "we moesten wat meer geduld hebben" !!!!!
Gelukkig heb ik binnen een week het geld van de vliegmaatschappij  terug gekregen.

tonny1946
door tonny1946 - Mar 8, 2017 om 09:55
14 Antwoorden / 4 Vragen
0

bankiers zijn net als politici ze nemen nergens verandwoordelijk voor

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer