he
door heelderpeel Oct 15, 2015 om 09:18
Geldzaken & recht

Na 2 maanden een factuur voor de BTW

Hallo, Ik heb 2 maanden geleden in Belgie iets besteld, ik heb de factuur betaald en het bestelde thuis gekregen (gewoon als paticulier besteld)
Nu krijg ik gisteren een factuur, of ik even het verschil wilde betalen, ze waren de BTW vergeten.
Zij hebben een fout gemaakt, niet ik.
Nu ik de eigenlijke factuur terug kijk staat de btw inderdaad op nul en er staat nog iets onder van BTW verlegd.
Moet ik dit betalen?
Ik heb terug gereageerd dat ik het daar nog niet zomaar mee eens ben, daar kreeg ik een mail op terug dat ik toch maar beter kon betalen anders kreeg ik de belasting dienst op mijn dak.

1565 13 Rapporteer

he
door henkhh - Oct 15, 2015 om 09:29
174 Antwoorden / 0 Vragen

U bevestigd dat ze inderdaad de BTW waren vergeten dus waarom zou u dan niet willen betalen?
Foutjes worden overal gemaakt en waar mogelijk worden ze netjes hersteld. Dus.... Betalen lijkt mij!

ph
door philip36 - Oct 15, 2015 om 09:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hiet staar dat u inderdaad de BTW moet betalen.
Of ze echt stappen ondernrmen als u niet betaald?

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2015 om 09:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U krijgt de belastingdienst natuurlijk niet op uw dak. Dat is maar onzin.

Was de prijs die u moest betalen op de factuur lager dan in de aanbieding waar u op inging? Dus wist u zogezegd dat er te weinig berekend was? Dan zou ik dat maar betalen.

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2015 om 09:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=heelderpeel schreef op donderdag 15 okt 2015, 09:18]
Zij hebben een fout gemaakt, niet ik.
Nu ik de eigenlijke factuur terug kijk staat de btw inderdaad op nul en er staat nog iets onder van BTW verlegd.
Moet ik dit betalen?

Je weet dat het klopt en dan hier zo'n vraag stellen? Bah, wat een moraal!

he
door heelderpeel - Oct 15, 2015 om 10:03
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een totaal bedrag gezien bij bestelling van exc. BTW:146,36
Geschatte transportkost:Te bepalen.
Vervolgens staat op de factuur 181,36 heb dit verder niet gecontroleerd, ging er vanuit dat dit klopte.

Als die prijs 40 euro duurder was geweest had ik de bestelling niet geplaatst.

ph
door philip36 - Oct 15, 2015 om 10:10
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Lees ook eens
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/internationaal/btw_voor_buitenlandse_ondernemers/btw_berekenen/btw_verleggen/

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2015 om 10:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zijn die transportkosten dan € 35,00?

he
door heelderpeel - Oct 15, 2015 om 10:19
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 15 okt 2015, 10:14]En zijn die transportkosten dan € 35,00?

Ja dat klopt inderdaad

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2015 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is het simpel. Foutje gemaakt, gewoon betalen die btw. Als er teveel gerekend was, zou u ook uw geld terug willen hebben.

he
door heelderpeel - Oct 15, 2015 om 11:32
3 Antwoorden / 2 Vragen

Oke duidelijk, bedankt allemaal voor de reactie's

elephantine
door elephantine - Oct 19, 2015 om 19:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heelderpeel,

Allereerst verdient het aanbeveling om zo helder en transparant mogelijk uw situatie uit de doeken te doen. Des te gedetailleerder het advies dat u mag/kunt verwachten. In het algemeen zijn de adviseurs/adviseuses er niet op uit om u te veroordelen --althans ik niet--, maar om u te consulteren. Ik ben namelijk geen rechter noch ben ik (een) God; simpelweg omdat ik de verantwoordelijkheid niet aan kan.

Als consultant vind ik het verwerpelijk en hoogst verachtelijk om de vraagsteller nog even en passant, op imperialistische wijze haar/zijn moraal op te leggen. Immers niemand, gelooft u mij, écht niemand is vrij van zonden.

Enfin, terug naar de kern. In dit kader zou het zinvol zijn geweest als u ook had medegedeeld wat u hebt aangeschaft.

Indien u een van navolgende items hebt aangeschaft: mobiele telefoon, elektronica chips, spelcomputer, laptop of tablet, dan zou er sprake kunnen zijn van verlegde BTW. Echter, dit heeft pas plaats bij een factuur met een bedrag groter dan € 10.000

In dit kader dient u ervan op de hoogte te zijn dat sommige in het buitenland gevestigde ondernemers per goederensoort de facturen bundelen (tot een bedrag groter dan € 10.000) en aldus de BTW verleggen. Tegelijkertijd vragen zij aan de particuliere afnemer (zoals u) de BTW in de “herkansing” alsnog even te voldoen. U begrijpt waar deze muntjes terecht komen wanneer u deze inderdaad voldoet. Exact, …..in de rechter achterzak van de ondernemer, d.i. zogenaamd gratis geld!

Dit zogezegd per abuis niet hebben opgenomen van de BTW, op de factuur kan dan uw bijdrage zijn aan het vervroegde pensioen van een gocheme ondernemer. Maar het kan ook zijn dat de persoon die de factuur opmaakte inderdaad abuis was omdat hij/zij niet goed op de hoogte was van de BTW regelgeving.

Per ultimo, is géén enkel onderricht gratis. Een ieder betaald vroeg of laat leergeld! U hebt niets te vrezen van de belastingdienst. Niet van de Belgische- noch van de Nederlandse belastinginspecteur. Deze situatie komt voor rekening van de ondernemer; het zgn. ondernemersrisico. Als het goed is, zal hij/zij hiervoor verzekerd zijn.

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2015 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@elephantine

Wat bent u nou toch voor onzin aan het uitkramen? De leverancier is de btw vergeten en dat moet de Ts nu nog betalen. Heel simpel.

Dus zo goochem was die ondernemer niet.

aurora1
door aurora1 - Oct 19, 2015 om 19:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is @elephantine misschien weer een alias van @1953 en @wendy-claire etc.?