pl
door pleuntje13 Oct 25, 2011 om 09:23
Geldzaken & recht

Na dagreis tas vermist

N.a.v. uw uitzending van afgelopen zaterdag m.b.t. verkoopreisjes zend ik u dit bericht.
Mijn vriendin heeft 28 juli een gratis dagreis gemaakt met de belofte van geen verkoping. Vreselijke dag gehad - niet om door te komen, met natuurlijk WEL een verkoping: medicijnen waarmee je echt niet zonder kon: van € 2.600,-- nu voor € 1.600,--.
Men was niet echt gretig: Op een gegeven moment werd het publiek uitgemaakt voor asociaal want zei de spreker: in al die jaren had hij nog nooit eerder zo'n publiek gehad; er waren 2 mensen die weerwoord gaven.
Eindelijk op weg naar huis was zij op 1 groep na, de laatste die uit moest stappen.
Het was heel warm weer die dag, dus jas over de arm, wat presentjes in een tas en zodoende de handtas met alle persoonlijke spullen zoals portemonnaie, rijbewijs, huissleutel, telefoon, horloge enz. laten staan. Bij thuiskomst gelijk gaan bellen naar de opgegeven nummers (053-5360664, 053-5381324), maar tot op heden geen contact. Er is minstens 30x gebeld, maar er wordt nooit opgenomen.
Schriftelijk aangifte van vermissing gedaan waarop een anoniem bericht terugkwam dat de tas niet is gevonden. Aangifte gaan doen in Oldenzaal, die agent belde en kreeg wel contact, waarop werd vermeld dat de zaak 'in behandeling' was. Tot op heden ook geen resultaat.
De gsm is heel vaak gebeld, tot 11-08 ging die nog over, dat is nu ook klaar.
Allerlei kosten zijn inmiddels gemaakt zoals vermissingskosten ad € 35,-- en voor nieuwe sloten ad € 83,83.
Tot op heden GEEN ENKELE REACTIE.

.

441 2 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Oct 25, 2011 om 09:27
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Om welk bedrijf gaat het dat dit "verkoop uitje" organiseerde?

vladja
door vladja - Oct 25, 2011 om 10:15
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Afgezien van het niet bereikbaar (willen) zijn valt de organisatie niets te verwijten. Zij zijn niet verantwoordelijk voor het achterlaten van de tas in de bus en daaruit voortvloeiende kosten.

Als je denkt dat je zomaar een gratis busreisje krijgt - zonder dat daar een prijskaartje aanhangt op een andere manier - dan ben je wel erg goedgelovig. Natuurlijk gaat zo'n (in mijn ogen verderfelijke) organisatie van tevoren niet vertellen dat er een verkoopdemonstratie aan vast zit, waar ze dwingend proberen je allerlei veel te dure onnodige spullen door je strot te douwen. Dan gaat er geen hond meer mee.

Vladja