mathilda_1
door mathilda_1 Jun 16, 2006 om 09:54
Geldzaken & recht

Nieuwe eigenaar wenst post niet te over te dragen/door te sturen

Wat te doen indien een nieuwe eigenaar van een pand weigert de post van de vorige bewoners door te sturen of over te dragen?

Mathilda

3276 35 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een officieel verhuisbericht op het postkantoor ingevuld en ingeleverd? Dan wordt de post automatisch lange tijd doorgezonden en niet meer bezorgd op het oude adres.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees dat daar weinig aan te doen is behalve zorg dragen dat iedereen een adreswijziging heeft.

Maar niet geschoten, niet geraakt zou u het volgende kunnen proberen als normaal overleg niet lukt:

Doe eens navraag bij een politiebureau (het liefst in de omgeving van het oude adres), leg daar uw probleem voor en mogelijk kan daar iets gedaan worden, uiteindelijk zit hier een verduisteringsaspect in nu het de nieuwe bewoner toch duidelijk moet zijn dat de post voor u bestemd is.

Een advocaat vragen een dringend briefje te schrijven zou ook geen kwaad kunnen alleen kost dat advocaatkosten (tenzij u een rechtsbijstandsverzekering heeft)

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

De post wordt ALLEEN tegen betaling zo'n 2 maanden door PTT doorgestuurd.Dan kan men nog 1 of 2 maanden bijkopen.

Bij onze laatste 2 verhuizingen ook deze dienst gebruikt- doch de ene viel net in vakantie periode- en geen enkele firma of maatschappij had  verhuis doorgehad. Nadat we daar maanden daarna acher kwamen , kun je nogmaals gaan melden en schrijven.

Bij de beide verhuizingen hadden de oude bewoners blijkbaar deze service niet gebruikt, en bleven we post terugsturen naar meestal retour afzender omdat adres niet bekend was.

Vraag je aan PTT wat te doen is veelal antwoord ; stuur maar terug, of gooi maar in de rode bus met eventueel retour afzender.

Op postkantoor kregen we antwoord, dat het niet hun pakkie an was en we de post van anderen gewoon in afvalbak konden kieperen.

Ik verwacht dus weinig van zoiets. Hopelijk zitten er geen belangrijke stukken bij, want dan is het nog rotter.

Succes ermee.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

compubeer, maar in dat geval is het wel zeer helder wat te doen met een dergelijke reactie van TPG post; een wel zeer dikke klacht indienen bij de leiding van het postdistrict.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste.....

De 1e maand wordt de post GRATIS doorgestuurd, na die maand kon je kiezen voor 1-2 maand(en) doorsturen tegen betaling.

TPG valt in deze niets te verwijten en daar gaat de inhoudelijke strekking van mijn vraag ook niet over.

Na de verstreken periode, en dan blijkt dat div. instellingen niets verwerkt hebben, en er is ook wat door ons vergeten blijkt dat post nog op het oude adres arriveert.

Onze vraag is of een huidige eigenaar het recht heeft post op naam van anderen te behouden.

M.vr.gr. Mathilda

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Best Vladja,

dit is niet de strekking van mijn vraag.................................

m.vr.gr

Mathilda

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mathilda,

Ik denk persoonlijk dat je hier weinig aan kunt doen. Het zou van de nieuwe eigenaar wel zo fatsoenlijk zijn om de post achter te houden of retour te sturen, maar dit is geen verplichting. De enige optie is de betreffende instanties aan te sporen de NAW-gegevens aan te passen.

Zelf ben ik na een aantal maanden 'retour afzender'-sturen hiermee ook gestopt, de meeste post gaat direct bij het oud papier.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mathilda, ook de eerst maand is nu betalen hoor. Kijk hiervoor op:

http://www.tpgpost.nl/voorthuis/post_ontvangen/verhuisservice/index.jsp

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben het  niet over nu of de toekomst.

Mijn vraag heeft betrekking op iets wat in het verleden is gebeurd en waarvoor deze regeling wel bestond en waarvan ik als gebruiker heel goed weet wat ik voor dienst aangeboden heb gehade. Verder doet dit ook niets ter zaken en vindt nu een afdwaling plaats van de door mij gestelde vraag. We komen nl. op de dienstverlening uit van de TPG wat inhoudelijk, nogmaals, niets met dit verhaal van doen heeft.

Ik stel het op prijs als mijn doelgerichte antwoorden op een gestelde vraag kan geven ...................................waar ik wat aan heb.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Mathilda,

alle aan u geadresseerde post mag de 'nieuwe' bewoner natuurlijk niet behouden en/of lezen. V.w.b. dat laatste is er altijd nog het briefgeheim. Het briefgeheim is zelfs opgenomen in de belangrijkste wet in Nederland: de Grondwet. Zie hiervoor artikel 13.

Maar wat nu  te doen? Ik neem aan, dat fatsoenlijk overleg met de 'nieuwe' bewoners niet (meer) mogelijk is.

Ik zit meer te denken aan verduistering: artikel 321 Wetboek van Strafrecht.

Als ik u was, zou ik, zoals reeds geopperd, navraag doen bij de politie. Of dit in uw woonplaats is of uw vorige woonplaats, is op zich niet zo belangrijk. Het gaat om de info....

Wat wel (eventueel) belangrijk is, is bewijs verzamelen. Dit kan bijvoorbeeld zijn: mogelijke afzenders zien te achterhalen, die uw post hebben verzonden naar het oude adres. En, m.i. heel belangrijk: de postbode...... die zou zich mogelijk kunnen herinneren dat hij/zij uw post na een bepaalde datum nog op dat oude adres heeft bezorgd....

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga er van uit dat ik of niet duidelijk was of dat jullie slecht lezen.

Wij bewonen nu al zo'n 3 jaar op dit adres, en krijgen met herhaling nog steeds post van vorige bewoner, die al 3,5 jaar dood is.

De vele loterijen zijn hier sterk in. Mede de zich goede doelen noemende organisaties. Blijkbaar weten die nog steeds niet waarom iets retour word gestuurd.

Mede de reactie van postkantoor, dat we kregen ; Jullie wonen daar nu toch, dus als na meer dan 1 jaar post blijft komen, gewoon in de afvalbal kieperen.

Alles wat in jouw brievenbus komt, is van jou, zeiden ze.

Wil er nog bij vertellen dat hier ook stukken van een notaris voor de erven van vorige bewoner bijzaten. Die laat je toch niet slingeren en stuur je retour. Maar alle post van diverse geldvragende loterijen en dergelijke gaan nu voortaan prullebak.

En inderdaad blijkt het dat die PTT niks controleert. Hoeveel keren wij de post van de buren krijgen en andersom willen jullie niet weten.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Alles wat in jouw brievenbus komt, is van jou, zeiden ze."

Deze nonchalante uitspraak mag personeel van een postkantoor nooit doen!!! Om de eenvoudige reden, dat dit niet klopt!

"Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft ......"

Op naam gestelde post (oude/vorige bewoner/bewoonster), wordt geen eigendom van de nieuwe bewoner/bewoonster!!

Hutch

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de vraag wat duidelijker gesteld zou hebben kreeg je misschien gelijk duidelijk antwoord, zoals ik het in eerste instantie lees zou ik denken dat jij je post niet krijgt, uit een latere notitie maak ik pas op dat jij die nieuwe bewoner bent die niet langer post wilt doorgeven, dus graag zelf wat duidelijker zijn voor je gaat katten dat je nu wel graag een juist antwoord wilt. Dank u.

Misschien dat je het niet weet maar de `experts`zijn gewoon personen die dit geheel vrijwillig en in hun vrije tijd zitten te doen en geen betaalde kassa medewerkers.......

Zoek de erven op (via die notaris waar je post van krijgt) en lverzoek ze de troep goed regelen zou ik zeggen, helaas weinig wat je hieraan kunt doen.

Succes

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal gelijk Hutch, maar de volgende bewoner is ook geen opspaarplek/bewaarplek voor andermans post of dergelijke.

Het retour zenden van iemand die al 3,5 jaar is overleden, lijkt me ook niet logisch. Ik heb bij weinig kerkhoven, begraafplaatsen, crematoria brievenbussen voor de overledenen zien staan.

Ons voordeel is dat wij telkens de rode bus in de buurt hebben, maar dit wil geenszins zeggen dat de afzender maar door kan gaan.

Het aantal stuks van oa loterijen - denkelijk was vorige bewoner op zowat overal abonnee- is echt ontelbaar. En daardoor voor de volgende bewoner- wij dus - zeker ergelijk.

Het is dus zeker geen kwestie van andermans goed onder je houden, zoals mooi is beschreven, doch het gore onfatsoen van die bv geldkloppers om niet te willen beseffen dat wij hun niet en nooit willen. Echt om gestoord van te worden!!!!!!!!!

Van onze zijde dus geen onwil, maar medewerking op alle fronten, maar bepaalde afzenders willen het blijkbaar nooit leren.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is ooit eens geopperd een baksteen mee te sturen naar het antwoordnummer van dergelijke lastposten ;-)

Misschien houden ze het dan voor gezien..........

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

compubeer, als u inderdaad ook de mathilda bent, dan vind ik het jammer dat ik tijd aan u heb besteed. Zeker na de opmerking dat wij niet goed gelezen zouden hebben.

Als ik eerder had begrepen dat u de post niet langer door wenst te sturen, na al drie jaar wel, dan was het antwoord ook anders geweest.

In navolging van stacey, retour afzender met baksteen.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je had voordat je ging verhuizen een verhuisbericht moeten halen op het postkantoor dan was er niets aan de hand maar je kunt dit alsnog doen dan wordt de post automatisch doorgestuurd drie maanden. Ondertussen moet je wel de afzenders waarschuwen waar je nu woont.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij ontgaat u iets............................................u suggereert iets wat niet waar is en voegt niets nieuws toe in dit verhaal om tot een oplossing van een ander probleem te komen!

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Best Hutch,

dank voor dit antwoord!

Ik weet wat ons te doen staat en hoop dat ik ons "gevecht" hiermee opgelost krijg.

Handelend persoon heeft nog een negatieve eigenschap en misschien dat u daar ook een antwoord op kan geven?

M.vr.gr.

Mathilda

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

later opgemaakt dat ik die  nieuwe bewoner ben die geen post door zou sturen. Het wordt steeds mooier........................

Een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord. U ontgaat een heleboel en aan uw "gekat" (om uw bewoordingen te gebruiken) hebben wij niets.

Ik stel een serieuze vraag en ik blij met het antwoord van Hutch, wat van toegevoegde waarde is en waar we mee verder kunnen.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ....

mathilda is alleen mathilda en stuurt niets onder andermans naam.

Ik heb een hulpvraag gesteld en heb daar van een van de beantwoorders een goed antwoord gehad.

Om het geheel in goed orde af te sluiten. Mijn verhaal heeft betrekking op ruim 1 maand nadat de TPG verhuispost service was beeindigd. Sommige instellingen b.v. het ziekenhuis of de dierenarts heeft het goede adres niet gehad/doorgekregen of verwerkt en stuurt dan alsnog naar het oude adres. Het heeft niets met reclame o.i.d. te maken maar met serieus te nemen post. Deze wordt door de nieuwe eigenaar nu vastgehouden. En dat kan lastig zijn.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Handelend persoon heeft nog een negatieve eigenschap en misschien dat u daar ook een antwoord op kan geven?"

?? Wie bedoelt u daarmee (nieuwe bewoner?) en wat is die 'eigenschap'.....?

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mathilde zegt dat ze  verder kan met het antwoord van hutch, dus kan deze diskussie gesloten worden.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mathilda:   ------Wat te doen indien een nieuwe eigenaar van een pand weigert de post van de vorige bewoners door te sturen of over te dragen--

mathilda:dit is niet de strekking van mijn vraag.................................

Mathilda : Ik stel het op prijs als mijn doelgerichte antwoorden op een gestelde vraag kan geven ...................................waar ik wat aan heb.

mathilda: Ik heb een hulpvraag gesteld en heb daar van een van de beantwoorders een goed antwoord gehad.

mathilda :Een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord. U ontgaat een heleboel en aan uw "gekat" (om uw bewoordingen te gebruiken) hebben wij niets.

We zitten hier niet om een halve dag te puzzelen, leg het duidelijk uit, bespaart iedereen hoop tijd en frustratie.

De ontdankbare vriendelijk zelfe.......

mathilda : Handelend persoon heeft nog een negatieve eigenschap en misschien dat u daar ook een antwoord op kan geven?---------Zou dat misschien niet voort komen uit jouw manier van vragen ?!

Je mag nog blij zien dat men een poging doet je te helpen al is het niet adequaat genoeg naar je zin !

En iedereen zit vrijwillig tijd aan jou te verspillen.............

De groeten,

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, maar deed mij allemaal erg denken aan een zekere medion
:-(

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

De laatste reaktie van stacey was bij mij ook ingedachte maar kon niet meer op de naam van "medion" komen.

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Best Krook,

Deel  met u deze mening. En heb inderdaad het antwoord reeds gekregen gesteld op mijn vraag,

Dank voor uw reactie,

m.vr. gr. Mathilda

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag!

Misschien is het ook een optie om even met de postbode te praten (LET WEL, dus niet de persoon achter de balie, maar daadwerkelijk de persoon die bij je in de (oude) straat komt). Aan hem kun je vragen je post retour te zenden met hierop de mededeling "vertrokken". Zo komt t niet bij de oude bewoner, maar bij de bedrijven (die ONTZETTEND laks zijn in het wijzigen van adressen!)

In mijn postbodecarriere (tot drie jaar geleden heb ik zes jaar op zaterdag post besteld) was dit heel gebruikelijk om NA de verhuisperiode de post van de oude bewoners retour te zenden. Echter met de komst van veel parttimers en het niet meer hebben van een vaste wijk, wordt dit moeilijker. Je kan niet van iedereen verwachten dat ze weten wie wanneer waar gewoon heeft. Als postbode mag je namelijk niet naar de naam kijken, maar MOET je naar het adres kijken. (Dit ivm de vele scheidingen/ inwoningen ed kan je niet weten wie waar woont, dus moet je uitgaan van het adres).

Wat ik nog wel even op wil merken is dat UW probleem nu dat van de nieuwe eigenaar wordt gemaakt door HUN verantwoordelijk te stellen voor het doorzenden of overdragen van uw post. Het blijft natuurlijk uw verantwoording om al die bureaucratische instellingen in Nederland ervan te overtuigen dat u echt verhuisd bent!

Succes!

ve
door verwijderd - Jun 16, 2006 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mathilda,

Nee, volgens mij is de nieuwe eigenaar niet VERPLICHT om iets door te
sturen dan wel terug te sturen, wat niet voor hem/haar is. Het (wat dan
ook) wordt nl. ongevraagd, bij hem/haar door de bus gedrukt en hij/zij
hoeft geen postbode te spelen. Het adres erop is correct en TPG kijkt
niet naar de naam. Hoeft dat ook niet, want A niet iedereen heeft een
naambordje op zijn haar deur en iemand kan bewust (met medeweten van de
geadresseerde) post naar een ander adres sturen.

Het is wel vriendelijk, maar (ik spreek uit ervaring) het kan lastig
worden wanneer het maar doooor gaat. Het ligt bij de afzender om het
juiste adres ergens op te zetten. Indien u kunt bewijzen dat u aan
(bijv.) die dierenarts een adreswijziging heeft verstuurd, dan is het
zijn/haar taak het juiste adres op de post aan u te zetten. Die nieuwe
eigenaar van uw oude huis mag post die niet voor hem/haar is zonder
probleem in de afvalbak dumpen. Indien hij of zij dat direct al doet
vind ik het erg onvriendelijk, dat wel, maar indien het na maanden nog
zo is zeg ik ook GROOT GELIJK LAAT DIE LUI ZELF MAAR OPLETTEN!!

ve
door verwijderd - Jun 17, 2006 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De postbode is niet verplicht mee te werken, hij bezorgt wat er  op staat.

Indien U alle post 3 maanden van te voren op een lijst zet, zodat U alle adressen een wijziging tijdig kunt sturen krijgt U in de nastuurperiode van 1 maand bijna niets meer, behalve de shit reclame, maar dat mag bij oud papier!

Bedrijven die wijzigingen niet of niet tijdig verwerken hoeven ook niet doorgestuurd te worden.

Gezien de snel(traag)heid van posterijen in buitenland stuur ik reeds tijdig wijzigingen, en de laatste maand niets sturen aub...

E mail is wel op tijd, en dat is juist voor mij de belangrijkste post...

Nasturen is wel netjes, maar na enkele verhuizingen kreeg ik ook wel eens post van Gemeente's of overheid, Deurwaarders en zo, en die doen dus geen adres controle?

Ik heb het niet over enkele maanden, maar ruim een jaar later!

Een Groene stroom leverancier en een ADSL aanbieder deden het nog erger, na ruim 2 jaar eindelijk een incasso buro inschakelen en na 3 jaar een deurwaarder sturen!

Omdat ik binnen 3 jaar verhuisde, kreeg ik dus terwijl ik al 4 maanden weg was nog de deurwaarder voor de bewoners die voor mij zaten!

Omdat bijde bleven door gaan stuur ik ze nu  maar door, maar dan wel naar elkaar, dus ze gewisselt...

het is een bekende ellende,

maar toch veel succes.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2006 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even enkele rechtzettingen, zo ik hoop.

Gerrit, ik gebruik naam compubeer dus geen Mathilda.

En ja, zijn de verlopen zeg negen jaar al twee maal verhuist. Maar een - luxe - flat bewonen van nu al 550 euro p maand, is voor ons inkomen toen en nu niet houdbaar.

De eerste verhuizing ging alles redelijk voor ons. PTT zond alle post na van oude adres. Dat was mooi. Behalve de dus dure flat waar we inkwamen, was eerst bewoond door een soort kunstenaar/artiest/schilder. Die was dus blijkbaar gewoon, zeg maar opgerot en aan niks en niemand iets doorgegeven.

Als de nieuwe bewoner kom jij er dan snel achter dat hij en zijn vrouw vele contacten hadden en of hebben. Nee, de huismeester wist het nieuwe adres van hem ook niet, maar gaf de post door aan de woningcooperatie. Die denkelijk uit privacy de post terug gaf aan huismeester, en het dus wederom in onze bus kwam.

Stel dat ik en mijn vrouw ca 10 stuks post p week krijgen - rekeningen ed - , maar van de vorige bewoner praten we over vele weken van zo'n 30 tot 50 stuks post van bedrijven-winkels-warenhuizen-groothandels en ga maar door.

Op een gegeven moment hadden we 2 volle verhuisdozen van hun post. Dus maar weer aan huismeester gegeven, met gevolg dat er zo'n 10e deel weer retour kwam.

Dit spel is tot dat we weer verhuisden doorgegaan.

Ook bij deze verhuizing de verhuisservice gebruikt, doch was net vakantie-periode. Zoals al gezet, is er door PTT op geen enkele wijze iets aan iemand doorgegeven. Wel werden diverse stukken post van oude adres doorgestuurd. Klacht bij PTT neergelegd, maar haalt niks uit, want ineens blijken er bij hun wel 15 afdelingen die ergens deel of net niks mee van doen hebben.

En dan blijkt in de woning waar we nu in zitten, de vorige bewoner te zijn overleden, maar op zowat alle lopende en bekende dingen te zijn geabonneerd.

Tussen de vele bankafschriften van vorige zitten dus ook stukken aan de erven, die we maar steeds retour afzender sturen.

Nu na zo'n 3 jaar nog steeds post van veelal loterijen en andere goede doeleninstellingen.

En nee het is helemaal niet leuk als jij de normale gangbare weg poogt te bewandelen en jij toch steeds de puinzooi van anderen blijft ruimen.

Dan is oa de papierbak soms een noodgedwongen alternatief, ook al is dit niet altijd mooi.

Sorry voor dit grote verhaal.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2006 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Compubeer:

Al eens gedacht om je adres aan te geven bij infofilter? Wellicht krijg je dan ook geen geadresseerde reclamerommel meer die wel aan jou is geadresseerd, maar ja die kan je (m.i) toch missen als kiespijn. Op deze manier stopt dan ook de verzending van al die rommel op naam van de vorige bewoner.

Hier moet wel bij worden aangetekend dat lang niet al die bedrijven die die rommel versturen, ook zijn aangesloten bij infofilter. Maar desalniettemin is het mischien toch een optie.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jun 18, 2006 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

et lijkt mij dat de nieuwe eigenaar niet verplicht is de post van vorige bewoners/pandeigenaars door te sturen. Om problemen te voorkomen regel je dit natuurlijk zelf via TPG Post.

Echter, de ervaring leert dat dit ook niet altijd even correct gaat. En wat dan ?!

ve
door verwijderd - Jun 19, 2006 om 02:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mathilde.LET OP wat Hutch zei is geen wettig middel en als je op die manier aangifte doet kun je zelf aangeklaagd worden wegens laster. Om Art 321 te kunnen gebruiken moet je bewijzen hebben dat die persoon ook daadwerkelijk de poststukken in huis heeft. Want weggooien en retourafzender is geen onrechtmatige daad en kan dus ook niet op een gerechtelijk manier worden aangepakt.Maar het op internet uitspreken van dit soort uitlatingen kan nog zolang er maar geen namen e.d worden genoemd want dan kan de persoon in kwestie zelfs aangifte wegens smaad. dus let alsjeblieft op en ga niet meteen op de verkeerde weg aan de gang.Groetjes en veel succes Kymco

ve
door verwijderd - Jun 19, 2006 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

"...... is geen wettig middel en als je op die manier aangifte doet kun je zelf aangeklaagd worden wegens laster."

Laster?????? Bedoelt u soms dit: laster. (smaad / smaadschrift)

Als je aangifte doet bij de politie van (vermoedelijke) verduistering kun je niet vervolgd worden voor laster.

"Om Art 321 te kunnen gebruiken moet je bewijzen hebben dat die persoon ook daadwerkelijk de poststukken in huis heeft....":

Dit is wat ik (voordien) geschreven heb: " Wat wel (eventueel) belangrijk is, is bewijs verzamelen....... enz."

Toch nog even een 'klein' voorbeeld: Mathilda krijgt van een bekende (die niet wist dat zij verhuisd was) een artikel (maakt niet uit wat) op haar naam (onaangetekend) toegestuurd. De nieuwe bewoner behoudt dit....... (wederrechtelijk dus). Dan is hier wel degelijk sprake van verduistering. Echter er moet wel bewijs zijn, zoals ik ook heb aangegeven......

(@Kymco, u spreekt zichzelf in de eerste 2 zinnen al tegen.)

Gr. Hutch