sp
door spock2000 May 20, 2012 om 09:51
Geldzaken & recht

Omzetten Woekerpolis ASR

Hallo

We hebben van ASR een brief gekregen met mogelijkheden wat betreft ons huidige beleggingsverzekering ( Falcon Leven ) deze om te zetten naar dit naar aanleiding van de compensatieregeling( woekerpolis).
Deze keuze bestaat uit: ASR lijfrente opbouwrekening
ASR VermogenGarant
ASR VermogenBelegd

Onze enige optie is waarschijnlijk ASR VermogenGarant of helemaal niet?
De adviseur van Hypotheekvisie wordt ik ook niet duidelijk van of dit de juiste keus is.

Kan iemand mij hierover meer zeggen of ik mijn beleggingsverzekering die gekoppeld is aan mijn hypotheek die nog loopt tot eind 2016 moet omzetten in de mogelijkheden die ASR mij biedt.

Alvast bedankt,

E.

3872 4 Rapporteer

sw
door swat1500 - May 21, 2012 om 16:07
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dat is een lastige vraag en de keuze is ook erg persoonlijk. Zit de huidige polis gekoppeld aan een hypotheek?

Vaak is een bankspaarregeling (en die heeft ASR ook!) veiliger.

sp
door spock2000 - May 21, 2012 om 16:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=swat1500 schreef op maandag 21 mei 2012, 13:19]Tja, dat is een lastige vraag en de keuze is ook erg persoonlijk. Zit de huidige polis gekoppeld aan een hypotheek?

Vaak is een bankspaarregeling (en die heeft ASR ook!) veiliger.

Ja deze polis is gekoppeld aan de hypotheek....

vvofa
door vvofa - May 21, 2012 om 16:23
7 Antwoorden / 0 Vragen

E,

Via onze website kun je een woekerpolischeck aanvragen. Deze is kosteloos en geeft inzicht in de alternatieven én in hoeverre het financieel interessant zou zijn om de polis om te zetten. Voor meer informatie kan je bellen met onze woordvoerder R. van der Steen op 030 639 07 84.

ad
door adviestips - May 21, 2012 om 16:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de woekerpolis zit het probleem vaak bij de beleggingen die tegenvallen en de hoge kosten van de risicoverzekering. Deze twee onderdelen vallen niet onder de compensatie. De compensaties die ik tot nu toe heb gezien vallen erg tegen !

Als ik u was zou ik nagaan of er een risicoverzekering in het product zit. Zo ja is deze nog noodzakelijk. Is deze niet noodzakelijk dan kunt u overwegen deze dekking te laten vervallen. U kunt de risicoverzekering ook los sluiten, dat is vaak veel goedkoper. Let op: Er zijn wel gezondheidswaarborgen vereist. Dit verbeterd direct uw rendement omdat er meer premie overblijft om te investeren.

Gezien de korte beleggingshorizon (4 jaar) is de kans vrij klein dat de beleggingen flink aan zullen trekken. Het hang er vanaf hoeveel risico u wilt lopen. Wilt u geen beleggingsrisico meer lopen dan kunt u voor een garantieproduct gaan of overstappen op banksparen. Bij banksparen verliest u mogelijk wel een fiscaal gunstig regime. Let hier goed op.

Succes met deze lastige keuze !